مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ترجمه کتاب و مقاله ارشد امنیت سیستم‌های تشخیص نفوذ

دسته بندی :امنیت محمد 67

ترجمه کتاب و مقاله ارشد امنیت سیستم‌های تشخیص نفوذ

دسته بندی امنیت
فرمت فایل doc
حجم فایل 845 کیلو بایت
تعداد صفحات 15
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

کتاب و مقاله ارشد امنیت

Intrusion detection system: A comprehensive review

کتاب فروزان از صفحه ۹۸ تا ۱۰۸

سیستم‌های تشخیص نفوذ
Intrusion Detection System

با افزایش میزان شبکه‌های کامپیوتری و تهدیدات امنیتی، مطالعه سیستمهای تشخیص نفوذ در علوم کامپیوتر، اهمیت زیادی پیدا کرده است. امارCERT نشان میدهد که میزان نفوذ سال به سال افزایش پیدا کرده است. هرگونه نفوذ مخرب یا حمله به نقاط آسیب‌پذیر شبکه، کامپیوتر‌ها یا سیستم‌های اطلاعاتی‌ ممکن است منجر به حوادث جدی و نقض سیاست‌های امنیتی کامپیوتری مانند محرمانگیConfidentiality ، جامعیت integrity و در دسترس بودنavailability شود (CIA). هنوز هم این تهدیدات در شبکه و امنیت اطلاعات از مسائل قابل توجه برای پژوهش می‌باشد.

ساختارهای جبری

در فصل ۲ در مورد برخی‌از مجموعه ای از اعدد بحث و گفتگو شد. مانند z zn zn* zp zp*

رمزنگاری نیاز به مجموعه از اعداد صحیح و عملیات خاص که برای آن مجموعه‌ها تعریف شده است، دارد.ترکیبی‌از مجموعه و عملیات که به عناصر مجموعه اعمال میشود یک ساختار جبری نامیده میشود.در این فصل ما سه‌ساختار جبری رایج را به نام گروه ، حلقه، میدان تعریف می‌کنیم. (شکل 4.1)

شکل 4.1 : ساختارهای جبری

گروه

گروه(G)مجموعه ای از عناصر با یک عملیات باینری (•) (عملیاتی که دو عملگر دارد) است. که دارای ۴ خاصیت بسته بودن، انجمنی، عنصر واحد یا خنثی و معکوس پذیری می‌باشد. یک گروه جا به جا پذیر یک گروه آبلی نیز نامیده میشود، گروهی است که چهار ویژگی گروه را به علاوه ویژگی‌جابجایی دارا می‌باشد. چهار خاصیت برای گروه به همراه ویژگی‌جابجایی در ادامه تعریف شده است . بسته بودن: اگر a و b عناصر مجموعه G باشند سپسc=a.b، c نیز باید عضو G باشد. این بدان معنی‌است که نتیجه اعمال‌کردن عملیات بر روی هر دو عنصر در یک مجموعه، نیز درآن مجموعه قرار دارد. انجمنی: اگرa و b و c عناصر مجموعه G باشند سپس (a.b).c=a.(b.c) به عبارت دیگر، مهم نیست که به‌کدام ترتیب عملیات را روی بیش از ۲ عنصر اعمال‌کنیم. جابه‌جایی‌: برای a و b در‌مجموعهG ، ما داریم a.b=b.a توجه نمایید این خاصیت تنها برای گروه جا‌به‌جا پذیر می‌باشد. وجودعنصر واحد یا خنثی: برای هر a در G ، وجود دارد یک عنصرe ، که عنصر واحد نامیده می‌شود، بدین ‌صورت که e.a=a.e=a وجود عنصر معکوس‌: برای هر a در مجموعهG ، یک عنصرa وجود داردکه معکوس aنامیده می‌شود به طوری‌که a.a =a .a=e

اگر چه یک گروه شامل یک عملیات واحد می‌باشدولی ویژگی‌های اعمال شده بر روی عملیات اجازه استفاده از یک جفت عملیات تا زمانی‌که آنها معکوس یکدیگر هستند را می‌دهد. به طور مثال اگر عملیات تعریف شده جمع باشد، گروه هم جمع و هم تفریق را پشتیبانی‌می‌کند. به خاطره این که تفریق، جمع با قرینه می‌باشد. این برای ضرب و تقسیم هم درست می‌باشد. هرچند یک گره می‌تواند تنها عملیات جمع / تفریق یا ضرب/ تقسیم را پشتیبانی‌‌کند نه هر دوی آنها در یک زمان.

شکل 4.2 مفهوم گروه را نشان می‌دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: