مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خرید ودانلودپایان نامه بررسی دگرگونی های صادرات و اقتصاد کشور

دسته بندی :مدیریت مدیریت 23

خرید ودانلودپایان نامه بررسی دگرگونی های صادرات و اقتصاد کشور

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات 139
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

جهان و جامعه بشری گرفتار شكاف و دو پارگی ژرف و عمیقی است: دوپارگی و شكاف بین بخش پیشرفته و بخش كم رشد و توسعه نایافته. گروه توسعه یافتگان صنعتی در غرب و شرق، به امكانات و تسهیلاتی همچون دانش فنی و تكنولوژی پیشرفته، نیروی انسانی ماهر ون متخصص، ماشین ها و كالاهای سرمایه ای توانمند، مواد خام و انرژی زیاد و ارزان، شبكه حمل و نقل گسترده داخلی و خارجی، وسعت بازارهای ملی و یبن المللی و توانائی رقابت در بازارهای جهانی دست یافته اند.

گروه توسعه یافتگان صنعتی به یاوری این دستیافته ها به تولید انبوه رسیده اند و بیش ازبازرگانی دنیا را در اختیار دارند. جمعیت این گروه از كشورها تنهاتمام جمعیت دنیاست.

در برابر این واقعیت، از هر چهار انسان روی كره زمین سه نفر در كشورهای كم رشد و توسعه نایافته زندگی می كنند كه به درجات گوناگون از بسیاری امكانات بر شمرده در بالا محرومند.

اقتصاد این جمعیت های عظیم انسانی، بیشتر بر تولیدات نه چندان زیاد كشاورزی و دامی و بهره برداری از برخی ذخائر معدنی با مزیت نسبی تولید متكی است كه به یك یا دو ماده خام بیش از بقیه وابسته است.

نقش و سهم صنعت، در مجموع تولید ناخالص ملی این كشورها اندك است و كاركرد پیوسته آن نیز بسته به صدور مواد خام كشاورزی و معدنی، مازاد بر مصارف آنهاست. طبیعی است كه چنین اقتصادی به دلیل نبود تنوع در محصولات تولیدی، از مرحله تولید انبوه بسیار فاصله دارد و از همین رو مواد یا محصولات تولیدی، از مرحله تولید انبوه بسیار فاصله دارد و از همین رو مواد یا محصولات مازاد و چشمگیری در اختیار ندارد تا بتواند آن را به كشورهای دیگر صادر كند. و بنابراین، مجموعه صادرات تمامی این كشورها با بیش ازجمعیت جهان، ازحجم بازرگانی جهان تجاوز نمی كند. یادآوری دوباره این ارقام و تاكید پی در پی بر آنها گرچه نمایشگر نابرابریهای فقر و ثروت در جهان معاصر به شمار می رود ولی به واسطه قانونمندی قدرت اقتصادی در سطح روابط موجود بین كشورهای مختلف، هیچگونه تغییر و دگرگونی اساسی در اوضاع به وجود نمی آورد مگر آنكه تولید در اینگونه كشورهای كم رشد و توسعه نایافته چنان فزاینده و پیوسته رشد كند. به ویژه در بخش صنعت- كه دستیابی به سهم بیشتر و عادلانه تری از حجم تجارت جهانی را برای آنها ممكن گرداند؛ امكانی كه فراهم آوردنش كار امروز و فردا نیست. و اگر هم احتمال آن فرض گرفته شود، به طور قطع و یقین نه برای همه این كشورها بلكه فقط برای شمار اندكی از آنها ممكن و محتمل است. جنبه نامساعد دیگر در مبادلات بین‌المللی كنونی، علاوه بر نكته بالا، این است كه كشورهای پیشرفته صنعتی در كار قیمت گذاری مواد خام- از جمله انرژی- و رابطه مبادله آن با فرآورده های صنعتی ساخت خویش نقش تعیین كننده دست بالا و مسلط دارند. ارقام و اطلاعات موجود بعد از جنگ جهانی دوم تا كنون نشان می دهد كه در بسیاری از زمینه ها و در مورد اغلب فرآورده های كشاورزی و معدنی و تعویض آن با كالاهای صنعتی، رابطه مبادله و قیمت ها به زیان گروه اول و به نفع گروه دوم تحول و تغییر بوده است.

فهرست مطالب موجود :

مقدمه

فراگرد توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی

تحولات صادرات کشور

صادرات نفت و گاز

صادرات کالاهای غیرنفتی (صنعتی و سنتی )

امکانات و محدودیتهای بالقوه توسعه صادرات

بازرگانی بین‌المللی و توسعه صنعتی

دیگاههای نظری حاکم بر تجارت خارجی کشورهای در حال توسعه

واقعیات حاکم بر تجارت جهانی

خود اکتائی صنعتی

مسئله انتخاب و انتقال تکنولوژی

تقسیم کار جهانی

شرکتهای فراملیتی

تولید نوعی نظام جدید در اقتصاد جهانی

ظهور و گسترش اقتصاد نمادی در برابر اقتصاد واقعی

و . . .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: