مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص

دسته بندی :مکانیک مدیریت 36

دانلود ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص تحقیق ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص مقاله ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص ترمزهای هیدرولیكی و پنوماتیكی 85ص

دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 12.366 مگا بایت
تعداد صفحات 103
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 103 صفحه

فصل اول اصول سیستم ترمزهای هیدرولیكی ترمزهای اتومبیل این فصل كاربرد و عملكرد انواع ترمزهای مورد استفاده در اتومبیل را تشریح می كند .
از آنجائی كه اكثریت ترمزهای امروزی بوسیلة هیدرولیك بكار می افتد ، در این فصل كاربرد ترمزهای هیدرولیكی و ساختمان آنها شرح داده شده است .
دو نوع ترمز هیدرولیكی وجود دارد : دیسكی و كاسه ای .
در نوع كاسه ای ، كفشكهای ترمز به سطح داخلی كاسه ترمز می چسبند و در ترمز نوع دیسكی ، لقمه های مسطح ترمز یا كفشكها به دیسك مسطح می چسبند .
1ـ1ـ كاربرد و انواع ترمزها: ترمزها حركت اتومبیل را كند و یا متوقف می سازند .
ترمزها ممكن است توسط سیستمهای مكانیكی ، هیدرولیكی ، فشار هوا و یا وسائل الكتریكی بكار انداخته شوند.
وقتی كه راننده پدال ترمز را فشار می دهد ، كفشكهای ترمز یا لقمه ها بطرف كاسه ترمز یا دیسك ترمز حركت می كنند .
شكل 2-1 شكل 3-1 اصطكاك بین كفشكها یا لقمه ها با كاسه باعث كاهش حركت و یا توقف اتومبیل می شود .
در شكل (1ـ1) مكانیزم ترمز چهارچرخ را كه از نوع كاسه ای است ، نشان داده شده است .
شكل (2ـ1) مجموعه كاسه ترمز را اطراف كفشكها نشان می دهد .
كفشكهای ترمز با یك ماده آسبست كه می تواند در مقابل گرما مقاومت كند و اثر خوبی در مقابل كشش داشته باشد لنت كوبی می شود .
موقعی كه كفشكها به كاسه ترمز یا دیسك نیرو وارد می كنند ، گرما و كشش در آن زیاد می شود .
در طول یك ترمز شدید كفشكها ممكن است با یك فشارPsi 1000 به كاسه یا دیسك فشرده شوند .
وقتی كه اصطكاك یا فشار افزایش می یابد ، یك كشش اصطكاكی قوی روی كاسه ترمز یا دیسك ایجاد می‌شود و یك اثر ترمزی قوی روی چرخها نتیجه می گردد .
همچنین یك مقدار زیادی از گرما بوسیلة اثر اصطكاك ایجاد می گردد .
كاسه دیسك و كفشكها گرم می شوند .
نهایتاً ممكن است درجه حرارت به 500 درجه فارنهایت یا 260 درجه سانتی گراد برسد .
این گرما به طرق مختلف به كاسه یا دیسك منتقل می شود .
بعضی كاسه های ترمز پره های خنك كننده دارند كه یك سطح اضافی خنك كننده كه گرما را بطور آسانتر به هوا منتقل كنند بوجود می آورند .
حرارت های زیاد برای ترمزها خوب نیست زیرا حرارت لنت ممكن است آن را ذغال كند.
بنابراین اثر ترمزی كم خواهد شد .
در یعضی اتومبیلهای مسابقه ای از لنتهای آسبستی فلزی استفاده كرده اند .
این ترمزها یك سری از بالشتك های فلزی كه به كفشكهای ترمز وصل شدند ، دارند (شكل 3ـ1) این ترمزها می توانند درمقابل كاركرد ترمز و همچنین درجه حرارتهای بالا مقاومت بیشتری داشته باشند و تمایل كمتری به حالت (Fade) یا كم شدن دارند .
در ترمزهای دیسكی بعلت اینكه دیسك خنك می شود ، حالت Fade كمتری وجود دارد .
بطور مثال در شكل (4ـ1) یك دریچة تهویه هوا یا پره های خنك كن برای كمك به انتقال حرارت وجود دارد .
توجه كنید كه فقط یك قسمت كوچك از دیسك در تماس با لقمه ها می باشد .
شكل 1-4 2ـ1ـ ترمزهای مكانیكی ترمزهای مكانیكی كمتر برای ترمز گرفتن یا متوقف كردن اتومبیل بكار می رود .
ترمزهای مكانیكی از سیمهائی كه پدال را به كفشك ترمز متصل می كند تشكیل شده اند .
شكل (5ـ1)

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: