مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق عملکرد و آسیب شناسی رابطه آموزش عالی و بازار کار

آموزش عالی بازار کار مزایای عمومی و خصوصی آموزش عالی عوامل اثرگذار در بازار کار کشور

دانلود تحقیق عملکرد و آسیب شناسی رابطه آموزش عالی و بازار کار

دسته بندی کار و امور اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 179 کیلو بایت
تعداد صفحات 15
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مقدمه:

آموزش افراد یکی از پیچیده ترین وظایف کشورها بویژه کشورهای در حال رشد به شمار می آید. شاید بتوان گفت که هیچ وظیفه ای به اندازه آموزش افراد در یک جامعه، بویژه جوامع در حال توسعه در تحکیم ارزشهای آن جامعه، انتقال دانش و تکنولوژی و افزایش توان تولیدی آن نقش اساسی نداشته باشد. زیرا نظام آموزشی از یک سو ارزشهای جامعه را در فرد پرورش می دهد و از سوی دیگر همزمان با پرورش توانائیهای بالقوه او تفکر انتقادی فرد را جهت تصدی مشاغلی در بخشهای مختلف اجتماعی و اقتصادی آماده می کند.

این ارتباط در نظام آموزشی عالی بیشتر به چشم می خورد. زیرا نظام آموزش عالی کشورها وظایف سنگینی برعهده دارند. حفظ، انتقال و توسعه میراث فرهنگی، ارزشهای اجتماعی و تربیت نیروی انسانی متخصص از جمله این وظایف می باشد. دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، مراکزی برای عرضه آموزش عالی هستند که بعنوان کانون یاددهی و یادگیری، تدریس و تحقیق را در رشته های تحصیلی مختلف دانشگاهی، بصورت عمقی ارائه می کنند و فرصت به فعلیت در آوردن تواناییهای هوشی، اخلاقی و عملی را برای دانشجویان فراهم می سازد.

علاوه براینها نقش و جایگاه نظام آموزشی عالی مهمترین نقش را در رشد و توسعه کشورهای مختلف بر عهده دارد. (حیدری عبدی، 1380)

مبحث توسعۀ اقتصادی، آموزش عالی و اشتغال از مقولات مورد علاقه ، مناظره و کشمکش محافل علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور در سالهای اخیر بوده است. در این میان جماعتی بدون درنظرگرفتن عواملی چون رکود اقتصادی ، نبود رشد مطلوب تولید ناخالص داخلی ، ناتوانی بخش های اقتصادی در زمینۀ ایجاد فرصت های شغلی و بالتبع افزایش نرخ بیکاری، بی پروا و نسنجیده یکسره به تخطئه دانشگاهها پرداخته اند. آنهم به این بهانۀ واهی که افزایش شمار فارغ التحصیلان دانشگاهی با فرصت های شغلی سازگار به ویژه از نوع دولتی – تناسب منطقی ندارد.

تحلیلوپیش بینینیازبهنیرویکار،بهویژهنیروهایمتخصص،درنیمهدومقرنبیستم،بیشاز پیشتوجهدولتهارابهخودمعطوفساخت.اینپدیدهبهدنبالچندینجریانبههموابستهتحول، یعنیتغییروفراگیرینظامهایآموزشی،رشدروز افزونتمایلخانوارهاوبنگاههابرایکسبدانشو مهارتبیشتر،تقسیمکاروتخصصیشدنبیشازپیشفرآیندهایتولید،بازاریشدنفعالیتهای کسبوکاروفروپاشینظامهایکارخانوادگیوخوداشتغالیدرمقایسهباگذشته،رشدجمعیتو تمایلبیشترافرادبهویژهزنانبرایورودبهبازارهایکارمتشکلایجادشدکهدرنتیجهاینتحولات، بیشترجوامعبامازادعرضهنیرویکارمواجهشدند.ازاینرو،توجهبهنوعیبرنامه ریزینیرویانسانی کهسرانجامبهتدوینبرنامه هایآموزشیمنجرشود،درمقیاسیگستردهدردستورکارتصمیم سازان وسیاست گذارانتوسعهمنابعانسانیکشورهاقرارگرفت.البته،ایننوعنگرش،بافرازونشیب های فراوانیهمراهبودهاست؛دراوایلدوره،بهدلیلنگرانیازاینموضوعکهممکناستکمبودنیروی انسانیصاحبصلاحیت،تنگناییبرسرراهرشداقتصادیایجادکند»

و در ادامه داریم:

مزایای عمومی و خصوصی آموزش عالی

ضرورتآموزشوپرورشنیرویانسانی

عوامل اثرگذار در بازار کار کشور

آسیبهای موجود در بازار کار کشور:

راهکارهایی برای رفع مشکلات پیش روی بازار کار

فایل ورد 15 صفحه

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: