مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن 23 ص.DOC

دسته بندی :مکانیک مدیریت 47

دانلود مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن 23 صDOC تحقیق مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن 23 صDOC مقاله مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن 23 صDOC مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن 23 صDOC

دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 621 کیلو بایت
تعداد صفحات 23
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 23 صفحه

مشخصات عمومی آلومینیم و آلیاژهای آن مشخصات فیزیكی : آلومینیوم یكی از عناصر گروه سدیم در جدول تناوبی است كه با تعداد پروتون 13 و نوترون 14 طبقه بندی الكترونی آن به صورت زیر می باشد كه در نتیجه می توان علاوه بر ظرفیت 3،ظرفیت 1را نیز در بعضی شرایط برای آلومینیوم در نظر گرفت آلومینیوم از یك نوع ایزوتوپ تشكیل شده است وجرم اتمی آن در اندازه گیرهای فیزیكی 1099/26 در اندازه گیرهای شیمیایی 98/26 تعیین گردیده است .
شعاع اتمی این عنصر در c o 25برابر 42885/1 آنگسترم و شعاع یونی آن از طریق روش گلداسمیت برابر A 57/0بدست آمده است كه در ساختمان FCC وبدون هیچ گونه تغییر شكل آلوترو پیكی متبلور می شود .
مهمترین آلیاژهای صنعتی و تجارتی آلومینیوم عبارت از آلیاژهای این عنصر و عناصر دوره تناوبی سدیم مانند (منیزیم ، سلیسیم ) و عناصر دوره وابسته تناوب مانند مس ویا آلیاژهای توامی این دو گروه است .
سیلیسیم و منیزیم با اعداد اتمی 14و12 همسایه های اصلی آلومینیوم می باشند و بسیاری از كار بردهای تكنولوژیكی آلومینیوم بر اساس چنین همسایگی استوار است .
ثابت كریستالی آلومینیومْ A 0414/4a= و مطابق شرایط فیزیكی قطر اتمی آن فرمول8577/2 dAl = می باشد .
بدیهی است حلالیت آلومینیوم به نسبت زیادی به قطر اتمی آن بستگی دارد و مطابق آنچه در مباحث متالورژی فیزیكی بیان می گردد اختلاف قطر اتم های حلال ومحلول نباید از 15%تجاوز نماید،در حالی كه شكل ساختمانی و الكترونهای مدار آخر نیزدر این حلالیت بی تاثیر نیستند .
در موردمنیزیم و سیلیسیم فاكتور اندازه اتمی نسبت به آلومینیوم مطابق روابط زیر است و اختلاف الكترونی مدار آخر نیز به ترتیب( 1+) برای منیزیم و(1ـ)برای سیلیسیم می باشد.
در مورد تشابه ساختمانی نیز در حالی كه عدد همسایگی آلومینیوم 12است اعداد همسایگی منیزیم وسیلیسیم به ترتیب (6و6) (منشور فشرده )و(4ساختمان الماس)هستند كه در مجموع می توان انتظار داشت كه حلالیت جامد سیلیسیم در آلومینیوم ناچیز وحلالیت منیزیم از مقدار بیشتری برخودار باشد.
حلالیت نفوذ عناصر در آلومینیوم تابع قطر دهانه نفوذ جانبی وقطر دهانه نفوذ مركزی بنابراین اتم های با قطر كوچك (كربن54/1،ازت40/1،بر 75/1،ئیدروژن 74/0و اكسیژن20/1)را می توان پیش بینی نمود كه از طریق بین نشینی ونفوذی در آلومینیوم محلول جامد تشكیل دهند ولی تاثیر انرژی آزاد مناسب در تشكیل تركیبات بین فلزی غیر فلزی مانع حلالیت عناصر فوق (به جز ئیدروژن)در آلومینیوم میگردد و تشكیل تركیباتی مانند را باعث میشوند .
از بحث فوق نتیجه می شود كه عناصر با قطر اتمی بیشتر از 17/1 آنگسترم نمی توانند در فلز آلومینیوم به طریق بین نشینی حل شوند و ئیدروژن تنها عنصری است كه حلالیت آن در حالت جامد مسلم میباشد.
از آنجا كه انرژی آزاد تركیبات آلومینیوم به سهولت تامین می گردد بسیاری از اتمهای كوچك حتی در حالت مذاب نیز با آلومینیوم تركیب می شوند كه همین امر باعث حضور تركیبات مختلفی در ذوب و ساختمان ریخته گری آلومینیوم می شود.
از مباحث متالوژی و ترمودینامیكی استنباط می شود كه ضریب نفوذ عناصر در آلومینیوم

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: