مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق مقدمه ای بر تولید 25ص

دسته بندی :مکانیک مدیریت 38

دانلود مقدمه ای بر تولید 25ص تحقیق مقدمه ای بر تولید 25ص مقاله مقدمه ای بر تولید 25ص مقدمه ای بر تولید 25ص

دسته بندی مکانیک
فرمت فایل zip
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات 28
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 28 صفحه

مقدمه ای بر تولید : صنعت خودرو ازصنایعی می باشد كه در آ ن تقریبا تمامی روشهای مهندسی بكار گرفته می شود وحجم عظیمی از عملیات در آن صورت می گیرد تا محصول مورد نظر ساخته شود.
در كشورهای پیشرفته اغلب كارخانجات خودرو سازی بسوی مكانیزه كردن عملیات اصلی مونتاژ در خط تولید كارخانه پیش می روند و قطعاتی كه در خودرو استفاده می شود را به شركتهایی كه از لحاظ كیفی و كمی مورد تأیید آنها می باشند می سپارند در نتیجه قطعات به صورت آماده از این شركتها به كار خانه اصلی وارد میشود و در آنجا به هم مونتاژ شده و محصول نهایی تولید میشود.
در شركت ایران خودرو نیز در سالهای اخیر به همین صورت عمل می شود و اكثر قطعات خودرو از قبیل محورها بدنه و سایر قطعات موتور و قطعات تزئینی داخل و خارج خودرو از شركتهایی كه زیر مجموعه ای از آن شركت هستند به این شركت وارد میشوند ودر سالنهای تولید فقط به تولید قطعات اصلی پرداخته می شود.
قسمت بدنه سازی استقلال بیشتری نسبت به سایر قسمت های كارخانه دارد وهمچنان تمامی مراحل ساخت در خود كارخانه انجام می شود.
در این قسمت ورق ساده از شركتهای فولاد سازی به كارخانه آورده می شود كه قبلا از كشورهای برزیل و هند وارد میشد ورق مورد استفاده در قطعه مورد نظر كه ممكن است شامل شاسی یا اسكلت اصلی خودرو ویا درب كاپوت و صندق ودرهای جانبی سرنشینها یا گلگیرها و سقف باشد فرق میكند به لحاظ ضخامت و استقامت(كشش سطحی) به عنوان نمونه ورقی كه رویه در آن ساخته میشود 75/0 میلیمترضخامت دارد و ورقی كه از آن تقویت های در ساخته میشود(اسكلت داخلی) 2/1 میلیمتر ضخامت دارند.
ضخامت ورق بدنه بستگی به عواملی چون وزن استحكام خودرو دارد.
در تولیدات قدیم ایران خودرو از ورقهایی با ضخامت بیشتر استفاده می شد ولی در تولیدات جدید این شركت ضخامت از 1 میلیمتر به75/0میلیمتر رسیده است.
این تغییر دلایل مختلفی دارد كه نتیجه آن كاهش وزن كلی خودرو وافزایش در بازدهی موتور و مصرف كمتر سوخت میباشد.
از طرفی ملاحظات اقتصادی در نظر گرفته شده است اما از مقاومت و استحكام آن كاسته شده است.
در خط تولید بدنه سازی پیكان از ورق تولید شده فولاد اصفهان استفاده می شود ولی برای تولید پژو از مشابه خارجی استفاده می شود تا با انعطاف خوبی كه دارند در مراحل پرس از تولید ضایعات ناشی از پارگی یا اصطلاحا تركیدن ورق جلوگیری شود.
مراحل ساخت درهای جانبی خودرو پیكان در قسمت بدنه سازی اولین عملی كه روی ورق انجام می شود پرس می باشد.
دستگاههای پرس كه به این منظور استفاده می شوند از سیستمهای هیدرولیكی جهت اعمال نیرو و فشار به غالبهای پرس بهره می برند.
كار سیستمهای هیدرولیكی بر اصل فشار روغن می باشد كه روغن پشت پیستونها قرار گرفته به آنها نیرو وارد كرده باعث فشار فك متحرك دستگاه به فك ثابت كه همان میز دستگاه پرس است می شود.
برای تولید قطعات مختلف از دستگاههای پرس در اندازه های مختلف استفاده می شود مثلا برای تولید قطعاتی مثل قاب چراغ یا هواكش اتاق و همچنین تقویتها از دستگاه پرس سبك استفاده میشود وبرای تولید بزرگ از دستگاه های پرس سنگین استفاده میشود.
در سالن بدنه سازی پرسهای مختلفی هستند كه از 600 تا 1700 تن نیرو می توانند وارد كنند.
عمل ساخت قطعات ب

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: