مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود تحقیق پست و تلگراف

وزارت پست و تلگراف و تلفن یكی از سازمانهای بسیار گسترده خدماتی، فنی و تحقیقی و تولیدی دولت ایران است این وزراتخانه با بهره‌گیری از نیروی دست و اندیشه ده‌ها هزار متخصص، كارشناس، مهندس، كارمند و كارگر و با استفاده از دستگاههای پیچیده مكانیكی، الكتریكی و الكترونیكی وظایف بسیار مهم و حساسی را در قالب سازمان و تشكیلات منظم، در جهت رسیدن به هدفهای كمی و

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 33 کیلو بایت
تعداد صفحات 39
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فهرست مطالب

تاریخچه………………………………………………………………………………….. 1

شركت مخابرات ایران……………………………………………………………….. 5

هدفها و وظایف………………………………………………………………………… 6

هدفها و وظایف شركت مخابرات ایران در برنامه دوم عمرانی كشور…… 7

تلفن در ایران……………………………………………………………………………. 8

تلفن خودكار……………………………………………………………………………. 9

تلفن كاریر………………………………………………………………………………. 13

مایكروویو……………………………………………………………………………….. 14

مایكروویو در ایران …………………………………………………………………… 14

مایكروویو تهران- حلقه دره ………………………………………………………. 15

شبكه مخابراتی یكپارچه كشور……………………………………………………. 15

تلفن همراه (موبایل)…………………………………………………………………… 16

معرفی چند سیستم مخابراتی

فاكس مایل (نمابر)…………………………………………………………………….. 20

سرویس ماهواره‌ای VSAT……………………………………………………….. 20

سرویس اینمارست A ……………………………………………………………….. 21

سرویس اینمارستB ………………………………………………………………… 21

سیستم فراخوان (پیجینگ)………………………………………………………….. 21

تعریف سیستم فراخوانی……………………………………………………………… 22

انواع سیستم فراخوان

سیستم فراخوان اپراتوری…………………………………………………………….. 22

سیستم فراخوان اتوماتیك……………………………………………………………. 23

تركیب سیستم فراخوان………………………………………………………………. 23

ترمینال مركز فراخوان………………………………………………………………… 23

مشخصات سیستم فراخوان………………………………………………………….. 24

كارنامه شركت مخابرات ایران تا پایان سال 1375……………………………. 25

شركت طرح و توسعه تلفن ایران………………………………………………….. 27

كارخانجات مخابراتی ایران…………………………………………………………. 28

گزارش مصاحبه انجام گرفته از مسئولین مربوط به سازمان مخابرات……. 30

منابع و مأخذ…………………………………………………………………………….. 39

تاریخچه

وزارت پست و تلگراف و تلفن یكی از سازمانهای بسیار گسترده خدماتی، فنی و تحقیقی و تولیدی دولت ایران است. این وزراتخانه با بهره‌گیری از نیروی دست و اندیشه ده‌ها هزار متخصص، كارشناس، مهندس، كارمند و كارگر و با استفاده از دستگاههای پیچیده مكانیكی، الكتریكی و الكترونیكی وظایف بسیار مهم و حساسی را در قالب سازمان و تشكیلات منظم، در جهت رسیدن به هدفهای كمی و كیفی بر عهده دارد. وزارت پست و تلگراف و تلفن، از یك سو خدمات خود را در همه‌ی شهرها و روستاهای ایران حتی درون خانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهد و از سوی دیگر با سازمانهای بین‌المللی و كشورهای دیگر در ارتباط است. اهمیت و نقشی كه این سازمان در امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و سیاسی و نظامی كشور دارد بسیار ارزنده است و از همین رو است كه دولت سرمایه عظیمی را به این وزارتخانه اختصاص داده است.

وزارت پست وتلگراف و تلفن كه ابتدا از پیوند وزارت تلگراف، وزارت پست، و شركت تلفن ایران به وجود آمد اكنون سازمان بسیار وسیعی شامل بخشهای تحقیق، تولید، طراحی، نصب، بهره‌برداری و نظارت بر فعالیتهای بیش از 320 كارخانه تجهیزات مخابراتی و الكترونیكی خصوصی است.

وزارت تلگراف در سال 1255 خورشیدی تأسیس شد. پیش از آن، در سال 1237، برای تأسیس و نگهداری سیمهای تلگراف، اداره تلگراف به وجود آمد. این اداره در ابتدا بخشی از وزارت علوم بود و چون سازمان آن گسترش یافت و نقش آن در اداره امور جامعه مشخص شد به وزارت تلگراف تغییر نام یافت و نخستین وزیر آن علی‌قلی‌خان هدایت ملقب به مخبرالدوله بود[1].

وزارت پست در زمان ناصرالدین‌شاه، به سال 1258 خورشیدی تأسیس و مسئولیت آن به امین‌الملك سپرده شد. سی‌سال بعد در سال 1288 وزارت پست با وزارت تلگراف یكی شد و وزارت پست و تلگراف به وجود آمد. وزارت پست و تلگراف شامل دو بخش پست و تلگراف بود كه زیر نظر یك وزیر اداره می‌شد. در سال 1306 شمسی در زمان وزارت قاسم صوراسرافیل سازمان جدیدی برای یكی كردن این دو بخش وزارتخانه تنظیم شد و امور حسابداری، كارگزینی و بازرسی دو بخش را هر یك در یك اداره جای داد.

شركت تلفن ایران در سال 1284 خورشیدی تأسیس شد و تا سال 1308 با سرمایه و مدیریت شركت خصوصی اداره می‌شد و وزارت فواید عامه بر آن نظارت داشت. در این سال امور تلفن به موجب تصویب نامه هیأت وزیران به وزارت پست و تلگراف واگ
ذار و وزارت پست وتلگراف و تلفن (پ-ت-ت) تأسیس شد.

در پایان اسفند 1308 وزارت پست و تلگراف و تلفن علاوه بر سازمان مركزی، دارای 236 مركز پستی و تلگرافی بود. این مركز وزارتخانه شامل یازده اداره بود كه عبارت بودند از : كابینه وزارتی، پست، تلگراف، بی‌سیم، پرسنل، محاسبات، تفتیش، احصائیه، ملزومات، تلفن و مدرسه پست و تلگراف.


[1]- علی‌قلی‌خان فرزند رضاقلی‌خان از تحصیل كرده‌های اروپا بود كه پس از بازگشت از اروپا مأمور كشیدن خطهای تلگراف شد.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: