مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود عوامل موثر بر فرآیند پوشش كاری

عوامل موثر بر فرآیند پوشش كاری

دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات 18
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

2 ـ 1 ـ جنس فولاد پایه

دراین پژوهش سعی شده از فولادی كه در صنعت مصرف زیادی دارد استفاده شود . بر این اساس آزمایشات بر روی نمونه هایی از فولاد CK 45 با تركیبی مطابق جدول 2 ـ 1 كه از شمش این فولاد تهیه شده ، انجام شد .

جدول 2 ـ 1 : تركیب شیمیایی فولاد CK 45 مورد استفاده در پروژه ( درصد متوسط عناصر )

C

Si

Mn

Cr

Mo

Ni

عناصر دیگر

45%

25%

65%

ماكزیمم 4%

ماكزیمم 1%

ماكزیمم 4%‌

ـــ

2 ـ 2 ـ مراحل مختلف ایجاد پوشش

2 ـ 2ـ 1 ـ آماده سازی نمونه ها

2 ـ 2ـ 1 ـ 1ـ تمیز كاری مكانیكی نمونه ها

نمونه های فولادی پس از برش توسط كاتر با استفاده از سمبادهای 60 ، 120 ، 220 ، 400 ، 800، 1000 پولیش شدند . این عملیات باید صورتی انجام شود كه یك سطح بدون خلل و فرج و یكنواخت ایجاد شود ؛ بگونه ای كه در نهایت سطح كاملاً آینه ای نشود چرا كه ایجاد یك پوشش چسبنده بر روی این سطح مشكل می باشد . علت در این است كه اتصال پوشش به فلز پایه یك اتصال مكانیكی است نه یك اتصال شیمیایی . از اینرو آینه ای شدن سطح باعث از بین رفتن كامل پستی و بلندهای سطح و چسبندگی ضعیف پوشش می شود .

2 ـ 2 ـ 1 ـ 2ـ چربی گیری نمونه ها

از آنجا كه در مراحل مختلف بعنوان مثال تماس نمونه ها با دست هنگام پولیش امكان وجود چربی بر روی سطح قطعات وجود دارد ، باید چربیها از روی سطح حذف شود . ایجاد یك پوشش از چسبندگی خوب به نحوة زدودن این مواد بستگی دارد . چربیها مانع از فعال شدن سطح نمونه ها در مراحل مختلف اسید شویی ، فعال سازی و پوشش كاری می شوند . بنابراین در صورت زدوده نشدن كامل این چربی ها پوشش ایجاد شده ، چسبندگی لازم را نداشته و براحتی از روی سطح جدا می شود . در این پروژه چربی زدایی از طریق قلیاشویی انجام شد . به این صورت كه قطعه به مدت 15 دقیقه در محلول g/l 15 سود با دمای oC 70 ـ 50 قرارداده شد و در پایان با آب مقطر شستشو داده شد . پس از اتمام این مراحل نباید هیچگونه چربی بر روی سطح نمونه ها قرار داشته باشد . یك راه ساده برای مطمئن شدن از تمیز شدن نمونه ها این است كه نمونه ها با آب شستشو شوند و وضعیت قرارگرفتن قطرات آب بر روی نمونه ها بررسی شود . اگر آب تمام سطح را تر كند ، می توان مطمئن شد كه سطح نمونه ها بخوبی تمیز شده است و گرنه عملیات چربی گیری را باید تكرار كرد .

2 ـ 2ـ 1 ـ 3 ـ‌اسید شویی نمونه ها

بمنظور برداشتن لایة اكسیدی سطح ، پس از انجام عملیات چربی گیری باید یك مرحله اسید شویی بر روی نمونه ها انجام شود . بطور كلی بدون حذف این لایه های سطحی ایجاد یك پوشش چسبنده ممكن نیست . در این پروژه اسید شویی نمونه ها با اسید كلیردریك 30% انجام گرفت . برای تهیه اسید كلریدریك 30% می توان 81 میلی لیتر اسید خالص 37% ( اسید كلریدریك Merk ) را با 19 میلی لیتر آب مقطر مخلوط كرد تا اسید 30% بدست آید . باید توجه داشت در حین رقیق كردن اسید حتماً اسید به آب اضافه شود نه آب به اسید ( در صورت اضافه كردن آب به اسید امكان پاشیده شدن آن به اطراف و خطرات ناشی از آن وجود دارد ) . مدت اسید شویی 30 ثانیه و در دمای محیط می باشد . در نهایت نمونه ها با آب مقطر شسته شده و خشك می گردند .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: