مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود مقاله ترجمه شده الگوریتم مسیریابی تعادل بار برای شبکه های مش بی سیم چند کاناله

دسته بندی :کامپیوتر محمد 53

الگوریتم مسیریابی توازن بار برای شبکه های مش بی سیم چند کاناله

دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل pdf
حجم فایل 825 کیلو بایت
تعداد صفحات 17
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

فایل دانلودی فقط شامل فایل ترجمه شده با پسوند pdf بوده و فایل انگلیسی در آن موجود نمی باشد.

بخشی از ترجمه فارسی مقاله:

1. مقدمه
شبکه های مش بی سیم ( (WMN شبکه های بی سیم چند منظوره با اتصال مش هستند. یک WMN از گره دروازه، روتر مش و مشتریان مش تشکیل شده است. روترهای مش از مش اصلی با تحرک کم و معمولا هر روتر با چند کارت رابط بی سیم مجهز شده است (آکیلدیز و وانگ، 2005؛ پاتک و دوتا2011).
IEEE 802.11 کنترل دسترسی رسانه (MAC) کار گروهی 2003، IEEE 802.11) پروتکل اغلب در WMN ها استفاده می شود که روترها با یک کانال کار می کنند. برای کانال تک، حداکثر میزان داده در لایه MAC برای IEEE IEEE 802.11 ) a / g 802.11 گروه کاری2003) 54Mbps است و عمق واقعی برای لایه کاربردی تقریبا نصف است(رانی والا و چیوه 2005). تداخل گره های مجاور نیز سرعت انتقال را کاهش می دهد.
بنابراین، مشکل افزایش ظرفیت شبکه مهم است. زمانیکه پروتکل لایه فیزیکی a / b / g IEEE 802.11 ، IEEE 802.11) کارگروهی 2003)، چندین کانال عمود را فراهم می کند، کارت های رابط بی سیم روترهای مش می توانند به طور همزمان در چندین کانال ارتقایی عمل کنند که می تواند ظرفیت و عملکرد WMN ها را افزایش دهد.
در WMN های چند کاناله، بار شبکه با تعداد کاربران افزایش می یابد. برخی از روترها، به ویژه روترهای داغ، ممکن است گره ها متراکم شوند و لینک های مرتبط با آنها، لینک های باریک هستند. هنگامی که گره های متراکم وجود دارند، احتمال وقوع تاخیر طولانی مدت و افت بسته ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
به هر حال، پروتکل های مسیریابی برای WMN ها استفاده می شود، مانند AODV (پرکینز و همکاران، 2003) و HWMP (کیم و همکاران، 2012)، تأثیر گره های گرم را در نظر نگیرید. در زمان شکل گرفتن حالت بارگذاری، آن تا زمان کاهش یا تنظیم مسیرهای جدید، حفظ خواهد شد. بنابراین، چالش عمده ای در طراحی پروتکل مسیریابی در WMN های چند کاناله، بارتوازن شبکه در بین روترها برای جلوگیری از تراکم می باشد.
برای WMNs، مشکل توازن بار را می توان به دروازه تعادل بار و توازن بارگذاری روتر تقسیم کرد (خوان و همکاران 2012، توکیتو و همکاران 2009). با شرایط ترافیکی فعلی، تعادل بار دروازه، روتر های مرتبط با دروازه ها را انتخاب می کند و روترهای (مسیریاب) توازن بار، مسیر را برای جریان انتخاب می کند. اخیرا، محققان مسیریابی توازن-بار را (LBR) برای WMN های چند کاناله پیشنهاد کرده اند (نارایان، 2013؛ لی و همکاران 2009، هی و همکاران، 2012؛ جانگ و همکاران، 2009؛ ولونز و ژو، 2011؛ سینگ و لوبیال، 2012). متریک مسیریابی لایه ای جدید خطی توسط نارایان (2013) با هدف تخمین تداخل، بارگذاری و تأخیر پیوند به صورت موثر برای بهبود عملکرد پیشنهاد می شود.
یک پروتکل LBR برای شبکۀ مش چند رادیویی ) LBM ) )لی و همکاران.، 2009) برای توازن بار ترافیکی بین کانال ها طراحی می شود، که در آن مسیر متریک LBM از بار ترافیکی و تداخل تشکیل می شود. در این مقاله مسئله مجموعه غالب متصل توازن بار ( LBCDS ) بحث می شود (هی و همکاران2012)، که ساخت LBCDS و تخصیص توازن بار مغلوب به غالب به طور همزمان بررسی می شوند. طرح مسیریابی دانگل Anycast مبتنی بر میدان احتمالی توزیع شده (جانگ و همکاران.، 2009) می تواند درتوازن بار بین دروازه ها و گره های مش کمک کند. ولونز و ژو (2011) فرمولبندی مسیریابی قوی نسبت-عملکرد را برای شبکه های چند رادیو، چند کانال توسعه می دهد که از نیازهای ترافیکی قابل پیش بینی در منطقه استفاده می کنند.
سینگ و لوبیال (2012) الگوریتمی را با استفاده از استراتژی برگشت پذیر سازگار برای تحقق توازن بار در میان گره های حسگر و رسیدن به توزیع سر خوشه ای نسبتا یکنواخت درسرتاسر شبکه پیشنهاد دادند. پروتکل مسیریابی پیشنهادی در این مقاله بر اساس توازن بارگذاری روتر است و مسائل را برای به حداقل رساندن اختلاف بار بین روترها بررسی می کند. مدل شبکه برای WMN های چند کاناله با یک دروازه واحد ارائه شده است. بر اساس این مدل، الگوریتم LBR پیشنهاد شده که شامل الگوریتم تخصیص پیوند و الگوریتم انتخاب مسیرتوازن بار می باشد. الگوریتم تخصیص پیوند تمام لینک ها را به کانال ها برای به حداقل رساندن میزان دخالت شبکه اختصاص می دهد. پس از آن، یک الگوریتم انتخاب مسیر توازن-بار برای کاهش اختلاف بار بین روترها پیشنهاد می شود. با استفاده از الگوریتم LBR، جریان جدید مسیر را با تداخل و بار کم انتخاب می کند. بنابراین، بار ترافیک به همان اندازه توزیع شده و عملکرد شبکه بهبود یافته است.
بقیه این مقاله به شرح زیر سازماندهی می شود: در بخش 2، مدل شبکه برای WMN ها ارائه می شود. سپس، الگوریتم تخصیص پیوند در بخش 3 پیشنهاد می شود. در بخش 4، الگوریتم انتخاب مسیر توازن
بار پیشنهاد شده است. در بخش 5 نتایج شبیه سازی ارائه و تحلیل می شود. در بخش 6 نتایج اصلی مقاله راخلاصه می کنیم.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: