مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود مقاله در مورد تحلیل بنیادی شرکت الکتریک خودرو شرق

دسته بندی :حسابداری مدیریت 33

دانلود مقاله در مورد تحلیل بنیادی شرکت الکتریک خودرو شرق

دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات 12
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحلیل بنیادی شرکت الکتریک خودرو شرق:
شرکت الکتریک خودرو شرق یکی از شرکتهای تحت پوشش گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران(ختوقا) می باشد که در سال ۷۶ به عنوان یک شرکت مستقل به ثبت رسید و سابقه ای ۳۰ ساله در تولید سیم خودرو دارد.این شرکت در خرداد ماه سال ۸۲ به صورت مشروط پذیرفته و پس از انجام تعهدات لازم در دی ماه سال ۸۲ بطور رسمی در فهرست نرخهای سازمان بورس در تالار فرعی درج گردید.تولیدات این شرکت انواع دسته سیم،وایر شمع و کابل باطری مورد نیاز خودرو سازان می باشد که مشتریان عمده آن گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا می باشد.
در حال حاضر شرکت دارای ۴ سایت می باشد:
سایت کارخانه پژوهش:نیازهای گروه صنعتی ایران خودرو شامل گروه پیکان ،پژو۴۰۵،سمند و پارس تامین می شود.
سایت کارخانه پویش: نیازهای شرکت سایپا و سایر خودرو سازان تامین می شود.
سایت کارخانه پویا: دسته سیمهای پژو ۲۰۶ و زانتیا تولید می شود.
فاز کارگاهی: انواع محصولات توسط پیمانکاران مونتاژ محصول تولید می گردد.

ترکیب سهامداران شرکت:
نام سهامدار درصد مالکیت
گروه صنعتی قطعات اتومبیل ۷۶%
شرکت سرمایه گذاری سمند ۹%
سایر سهامداران ۱۵%
سرمایه شرکت در پایان سال ۸۳ برابر با ۵۲۵۰۰ میلیون ریال بود که بر اساس مجمع ۸۴/۱۰/۱۴ اختیار افزایش سرمایه به میزان ۱۰۰ درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را به هیات مدیره تفویض نمود.تعداد سهامداران شرکت نیز در حدود ۱۷۲۵ نفر می باشد.مواد اولیه و قطعات یدکی مصرفی شرکت شامل ترمینال فلزی و پلاستیکی ،انواع سیم و قطعات لوزم یدکی می باشد که در حدود ۲۰ درصد این خریدها در سال ۸۳ شامل خریدهای داخلی و ۸۰ درصد بقیه از فروشندگان خارجی و با ارز یورو خریداری شده است و از لحاظ ارزش،بهای تمام شده ای معادل ۴۱۰ میلیارد ریال را داشته است.از طرف دیگر بیشترین سهم بهای تمام شده تولید را در این شرکت ،مواد اولیه و قطعات مصرفی تشکیل می دهد.بطوریکه در سال ۸۳ در حدود ۹۱%بهای تمام شده را مواد اولیه مصرفی و سربار شامل شده است.جدول زیر ترکیب بهای تمام شده شرکت را به تفکیک نشان می دهد.

عوامل تولید سال ۸۳ سال ۸۲ سال ۸۱
مواد مستقیم ۹۲% ۸۰% ۷۴%
سربار ۱۱٫۵% ۱۵%
دستمزد ۸% ۸٫۵% ۱۱%
جمع ۱۰۰% ۱۰۰% ۱۰۰%

محصولات تولیدی شرکت دسته سیم انواع خودرو می باشد.دسته سیم یا درخت سیم کشی ،شامل مجموعه ای از رشته سیم بعلاوه انواع کنداکتور ها و سایر قطعات لاستیکی و پلاستیکی می باشد که مار انتقال برق به کلیه قسمتهای برقی خودرو از قبیل :چراغ ها،برف پاک کن ها،شیشه بالابر،سیستم تهویه ،سیستم ایمنی و رادیو پخش و …را بر عهده دارد.
از لحاظ طبقه بندی ،دسته سیم جزء قطعات گروه A خودرو می باشد یعنی از نظر ایمنی فوق العلده با اهمیت بوده و دوام آن نیز برابر با عمر خودرو می باشد.از نظر ارزش نیز حدود ۴ الی ۵ درصد ارزش خودرو را شامل می شود.

عوامل موثر بر ارزش شرکت:
نرخ بازده سرمایه گذاری ها:
بازده دارایی ها طی ۵ سال گذشته روندی صعودی را پیموده است و از ۹ درصد در سال ۷۹ به ۱۷٫۳ درصد در سال ۸۳ افزایش یافته استیکی از عمده ترین دلایل این امر افزایش نسبت گردش دارایی هاست که از رقم ۰٫۷۴ در سال ۷۹ به ۱٫۱۱ در سال ۸۳ افزایش یافته است و نشان دهنده استفاده بهینه تراز دارایی های شرکت است و دلیل ریگر افزایش نسبت سود خالص به فروش کل شرکت می باشد.این نسبت از رقم ۱۲% در سال ۷۹ به ۱۵٫۶% در سال ۸۳ افزایش یافته است.علت این موضوع کاهش بهای تمام شده به فروش شرکت به دلیل تولید محصولات با حاشیه سود مناسبتر ،کاهش نرخ ارز در سالهای پایانی و کاه نرخ دستمزد در بخش پیمانکاری بوده است.

سال مالی منتهی به ۸۳ ۸۲ ۸۱ ۸۰ ۷۹
بازده دارایی ها ۱۷٫۳% ۱۲٫۴% ۲٫۱% ۳٫۴% ۹%
بازده حقوق صاحبان سهام ۹۲% ۸۳٫۷% ۹٫۳% ۱۳٫۷% ۳۳%
سود خالص به فروش ۱۵٫۶% ۱۱٫۱% ۴٫۳% ۴٫۲% ۱۲%
نسبت گردش دارایی ها ۱٫۱۱% ۱٫۱۱% ۰٫۸۳ ۰٫۸ ۰٫۷۴
نسبت دارایی ها به حقوق صاحبان سهام ۵٫۳۱ ۶٫۷۷% ۴٫۳۴ ۴٫۰۸ ۳٫۶۶

ریسک های مرتبط با فعالیت شرکت الکتریک خودرو شرق:
ریسک تجاری (business risk)
تقاضای آینده محصولات:در سال مالی ۸۳ شرکت ۵۷۹ میلیارد ریال فروش داشته است که از این مقدار ۲۱ میلیارد ریال محصولات صادراتی(۳٫۷%)و بقیه در بازار های داخلی به خودروسازان فروخته شده است.ترکیب مشتریان شرکت در جدول زیرین آمده است.تنها ۹۵ درصد از محصولات شرکت را ایران خودرو و سایپا خریداری می کنند.بنابراین حیات و بقای الکتریک خودرو شرق وابسته به تقاضای این دو خودرو ساز است.

در سال ۸۳ کل خودرو های تولیدی در کشور حدود ۷۹۰ هزار خودرو بوده است که نسبت به سال قبل خود ۲۰% رشد داشته است.می توان رشد ۱۵٫۵ درصدی را برای سال ۸۴ و رشد ۱۰ درصدی را برای سال ۸۵ در نظر گرفت اما برای سالهای بعد از سال ۸۶ با توجه به دلایل زیر نمی توان چنین رشدی
را برای تولید خودرو های سواری و همچنین تقاضای مصرف کنند گان داخلی پیش بینی کرد.

۱)در حال حاضر حدود ۵ میلیون خودرو در کشور تردد می کنند که ۵۰ درصد این میزان در پایتخت است.
۲)روزانه ۶۵ میلیون لیتر بنزین برای حرکت خودروها به مصرف مِِی رسد که با توجه به برنامه تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال و سیاست خذف سوبسید بنزین و اجرای برنامه کارت هوشمند بنزین آینده تولید خودرو چندان روشن نیست.
۳)سیاست خروج خودروهای فرسوده به کندی پیش می رود و کل خودروهایی که باید از شبکه خارج شوند قابل قیاس با کل خودروهای تازه وارد به شبکه جاده ای نیست.
۴)حدود ۱۷ میلیون نفر در استان تهران و بیش از ۵۰ درصد این میزان در خود تهران ساکن هستند که با توجه به وضعیت جاده ای این کلان شهر که توان پاسخگویی به همین تعداد خودرو فعلی را هم ندارد و با مشکلات شدید آلودگی هوا و ترافیک مواجه است معلوم نیست که بتواند همین روند تقاضای گذشته را برای محصولات خودروی سواری خودرو سازان داشته باشد.
۵)محصولات خودروسازان داخلی از لحاظ کیفیت در حال حاضر در سطحی نیست که قدرت رقابت پذیری با خودروسازان خارجی را داشته باشدو بتواند سهمی از بازارهای خارجی را بدست آورد.

از طرف دیگر الف) ۱۲ میلیون خانوار در کشور داریم که اکثرا قشر جوان می باشند که هر یک از این خانوارها بطور بالقوه نیاز به یک خودروی شخصی دارند و ب) پیش بینی می گردد که رشد اقتصادی افزایش یابد و باعث بهبود نسبی وضعیت خانوارها گردد و تقاضا برای محصولات خودرویی افزایش داشته باشد.
سهم بازار:
رقبای اصلی شرکت ،شرکتهای کروز،پارس بهین،منیر افزار می باشند که در بازار داخلی فعال هستند و در سال ۸۳ سهم بازار الکتریک خودرو شرق معادل ۴۴% از کل سهم بازار بوده است.مهمترین رقیب شرکت شرکت کروز می باشد که تحت لیسان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: