مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)

دسته بندی :مدیریت مدیریت 24

فایل پاورپوینت با موضوع برنامه ریزی راهبردی (استراتژیك) در حجم 56 اسلاید قابل ویرایش

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 369 کیلو بایت
تعداد صفحات 56
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

چکیده محتوای فایل:

برنامه ریزی راهبردی (استراتژیك)

تعریف استراتژی

واژه استراتژی را كه از لغت یونانی استراتژیا گرفته شده و ابتدا در علوم نظامی مطرح شده است . (ریشه این لغت ،كلمه استراتگوس به معنای فرمانده لشكری – كشوری است)
استراتژی یك برنامه واحد ، همه جانبه و تلفیقی است كه محاسن یا نقاط قوت اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات محیط مربوط می سازد و به نحوی طراحی می شود كه با اجرای صحیح آن از دستیابی به اهداف اصلی سازمان اطمینان حاصل شود.
مدیریت استراتژیك چیست ؟
مدیریت استراتژیك فرایندی است كه به وسیله آن مدیران برای ، دراز مدت ،فعالیت های سازمان و اهداف را تعیین كرده و استراتژی های نیل به این اهداف را با توجه به شرایط داخلی و خارجی طراحی و برنامه های عملی ( عملیاتی ) برای اجرای استراتژی ها را انتخاب می
مدیریت استراتژیك فرایندی پویا است .

سطوح درگیر در برنامه ریزی استراتژیك
برنامه ریزی استراتژیك نباید به عنوان یك تخصص مدیران سطح بالا شمرده شود وتوسط برنامه ریزان حرفه ای انجام گرفته و سپس از طرف مدیرعامل تصویب و توسط مسئولان قسمت ها به مورد اجرا گذاشته شود . بلكه استراتژی سازی و اجرای استراتژی وظیفه ای است كه شامل دخالت مدیران آن بخش هایی از بیمارستان می باشد كه انتظار می رود نتایج استراتژیك در آن ها حاصل شود .
محول كردن مسئولیت و اختیار طراحی استراتژی به كسانی كه در نهایت باید آن را عمل كرده و به كار گیرند ، سبب ایجاد تعهد مستقیم در قبال موفقیت یا شكست استراتژیك در بین آنها می شود .
مزایای مدیریت استراتژیك
سطوح مختلف مدیریت بیمارستان را در تعیین اهداف ، هدایت و راهنمایی می كند .
شناسایی و پاسخ گویی به موج تغییرات ، فرصت های جدید و تهدیدهای در حال ظهور را تسهیل می كند .
كلیه تصمیم گیری های مدیران در زمینه استراتژی را در كل بیمارستان هماهنگ می نماید.
سازمان را قادر می سازد كه موقعیت واكنشی (Reactive) خود را به وضعیت كنشی و آینده ساز (Proactive) تبدیل كند .
مزیت های رقابتی یك بیمارستان را از طریق :
افزایش نقاط قوت درونی
كاهش نقاط ضعف درونی
استفاده از فرصت های محیطی
رفع تهدیدها
ارضای ذینفع های حمایت كننده درونی و بیرونی در مقایسه با رقبا افزایش داده و عوامل فوق را جهت نیل به اهداف و ماموریت بیمارستان ، هماهنگ می سازد .

اجزای مدیریت استراتژیک

تدوین استراتژی

اجرای استراتژی

ارزیابی و کنترل

مراحل برنامه ریزی استراتژیك

.1آغاز كار و حصول توافق درباره‌‌ی آن؛
.2تعیین و شناسایی سیاست ها ی سازمان
.3تدوین رسالت و ارزش‌های سازمانی؛
.4تدوین چشم انداز،
.5ارزیابی محیط داخلی (نقاط ضعف و قوت)؛
.6ارزیابی محیط خارجی (فرصت‌ها و تهدیدها)؛
.7تنظیم استراتژیها
انواع استراتژی ها:
استراتژیهای یكپارچگی
استراتژیهای متمركز
استراتژیهای تنوع
استراتژیهای تدافعی
توسعه نفوذ و ادغام :

با استفاده از توانایی ها یا نقاط قوت داخلی اقدامات زیر را به عمل آورد.

1- بهره برداری از فرصت های خارجی

2- برطرف كردن نقاط ضعف داخلی

3- پرهیز از تهدیدات خارجی

حفظ و نگه داری :

حفظ شایستگی های اصولی سازمان و دوری جستن از خطرهای بزرگ

تقویت درونی – تدافعی :

سازمان باید نقاط ضعف داخلی را اصلاح كند و از تهدیدات خارجی پرهیز نماید. شامل: كاهش دادن فعالیت ها ، فروش یا واگذاری بخش هایی از سازمان

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: