مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود پاورپوینت مدیریت دانش

دسته بندی :مدیریت مدیریت 22

دانلود پاورپوینت مدیریت دانش

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات 55
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اسلاید ۱:

مدیریت دانش – معرفی

اگر میدانستیم که چه چیزهایی را نمی دانیم ، موفقیتی صد چندان داشتیم .

دانش می داندکه چه چیزهایی را نمی داند .

کسی خردمند و بابصیرت است که مطالب مفیدی را بداند نه مطالب زیادی را .

فناوری با تغییری که در منطق رقابت بوجود می آورد یگر نمی تواند بعنوان منبعی پایدار برای رسیدن به میت رقابتی مطرح باشد .

دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است .

عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند متنی بردانش اند .

اسلاید ۲ :

دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود .

دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود است و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش )

دلیل ارزشمند بودن دانش ، عملی تر بودنش در مقایسه با داده و عملیات است .

دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد .

تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است .

دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد .

اسلاید ۳:

فقط منابع دانش ، تفکرات دارای استعداد نامحدودی برای رشد هستند .

بر خلاف سرمایه های مادی ، ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از آن می شود افزایش می یابد .

دسترسی به دانش ارزشمند بوده و ارزش آن با افزایش دسترسی بالا می رود .

عدم انتشار دانش موجب دوباره کاریها و استفاده از راه حلهای تکراری برای مشکلات تکراری است.

فناوری اطلاعات تنها وسیله ای برای تبادل دانش است و سازنده دانش نیست .

اسلاید ۴:

بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گردد .

باید از هوش انسانها استفاده کرد .

شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند .

سازمان براثر تعامل با محیط خود اطلاعاتی را جذب و آن را به دانش تبدیل می کند .

پذیرش مبادلات دانش منجر به ظهور راهبردهایی شده که قدرت این بازار را افزایش می دهد .

تحریفات مانع از جریان دانش می شوند .

اسلاید ۵:

جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود ۲۰ درصد کار مدیران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن می شود .

مدیران ۳/۲ دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تنها ۳/۱ را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند .

مهمترین عامل ناکارآیی مدیریت دانش ، روشن نبودن شیوه پرداخت به افرادی بوده که عرضه کننده دانش خود هستند .

خط تولید انسانی در مقایسه با خط تولید روباتها بازدهی بیشتر داشته است .

مدیریت دانش ، پیش از پرداختن به “صلاحیت های محوری“ ، “سازمان یادگیر“ ، “سامانه های هوشمند” ، و “تمرکز راهبردی “ مطرح می باشد .

اسلاید ۶:

برای کسب موفقیت در اقتصاد دنیای کنونی و آتی ، به چیز ی بیش از دستیابی اتفاقی و ناآگاهانه به دانشی یکپارچه نیاز دارند .

قدرت کنونی دانش برای سازماندهی ، گزینش ، مطالعه و داوریها ، عمدتا از باورها و اعتقادات سرچشمه می گیرند نه از اطلاعات و منطق .

هنوز با مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش شرکتهای خود آشنا نیستیم .

مدیران به بصیرت بیش از اطلاعات نیاز دارند .

اسلاید ۷:

دلایل طرح مدیریت دانش :

– رقابت جهانی

– نهضت کیفیت خواهی – ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برای جلب مشتری

– نهضت کوچک سازی سازمانها

– ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار،عقاید ، هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوین

– نیاز به مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها

– تاثیر دانش آفرینی در توان پایایی سازمانها

– تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی

اسلاید ۸:

مفهوم داده ، اطلاعات ، و دانش

– داده : رشته واقعیتهای عینی و مجرد در مورد رویدادها ، فاقد معنا ، ولی واقعی ، و انباشته شده بعنوان عناصر موردنیاز برای تصمیم گیری

– اطلاعات : داده های مربوط و هدف دار ، توزیع از طریق شبکه نرم افزاری و سخت افزاری ، معنی دار ، دارای ارتباط و هدف ، قابل تقسیم بندی و محاسبه و اصلاح و خلاصه شدن

– دانش : مخلوط سیالی از تجربیات ، ارزشها ، اطلاعات موجود و نگرشهای کارشناسی نظام یافته و ارایه دهنده چارچوب برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات و اطلاعات ، بوجود آمده در ذهن

ارتباط داده ، اطلاعات و دانش :

– دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد

اسلاید ۹:

نحوه گسترش دانش :

با گذشت زمان و از راه تجربیات کسب شده از دوره های آموزشی و مطالعه

خواص دانش :

– ایجاد قابلیت قضاوت

– عملی تر بودن در مقایسه با اطلاعات و داده

– ایجاد سرعت عمل بدلیل ایجاد دسترسی سریع به تخصص موردنیاز

– سازماندهی شده ب
راساس باورها و ارزشها

– ایجاد مزیت رقابتی پایدار

– ایجاد همگرایی در تولید ، خدمات و افکار

– بعنوان دارایی سازمان ، با روند افزایشی بدلیل استفاده شدن از آن

– تاثیر در اقتصاد متغیر سازمانی

– نهفته در اذهان وغیرقابل بیان بطور جزیی یا کلی

– شامل مفاهیم قالبمند و آشکار

اسلاید ۱۰:

عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی :

– پراکندگی جغرافیایی

– ساختار سازمانی ، بوروکراسی ، تمرکز گرایی و تاکید بر سلسله مراتب

– فرهنگ سازمانی ، باورها و اعتقادات

– عدم استفاده مطلوب از فناوری اطلاعات

– عدم حمایت کافی مدیران ارشد سازمان

– عدم تخصیص منابع کافی

– عدم ایجاد انگیزه در سازمان برای تسهیم دانش

– عدم وجود معیارهای کمی و کیفی برای ارزشیابی برنامه های دانش

– عدم توجه به شبکه های غیررسمی تبادل کننده دانش در سازمان

– انجام مهندسی مجدد در فرایندهای سازمان و تخریب شبکه های رسمی و غیررسمی

– ابهام در قیمت گزاری دانش در سازمان

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: