مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رابطه محافظه کاری سود و محافظه کاری ترازنامه

رابطه محافظه کاری سود و محافظه کاری ترازنامه

هدف از این مقاله بررسی رابطه محافظه کاری سود و محافظه کاری ترازنامه در بورس اوراق بهادار تهران می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۹
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته حسابداری

رابطه محافظه کاری سود و محافظه کاری ترازنامه

 
 
 
 
چکیده
محافظه‌کاری سود بیانگر درجه ای انعکاس به هنگام‌تر زیان مورد انتظار شرکت در مقایسه با سود مورد انتظار آن است. محافظه‌کاری ترازنامه هم معرف ارزش هایی است که در بازار شناسایی می‌شوند ولی در دفاتر حسابداری شناسایی نمی‌شوند. این نوع محافظه‌کاری با استفاده از نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری سنجیده می‌شود. بررسی رابطه محافظه‌کاری سود و محافظه‌کاری ترازنامه هنگامی ضروری است که از ارتباط سود و بازده برای تشخیص تفاوت در محافظه‌کاری سود، برمبنای داده‌های مقطعی یا سری‌های زمانی استفاده شود.
 به این منظور داده‌های مربوط به ۸۰ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد برای کلیه دوره‌های مورد بررسی سود محافظه‌کارانه نیست و بین محافظه‌کاری سود و محافظه‌کاری اقلام تعهدی با محافظه‌کاری ترازنامه رابطه منفی وجود دارد. همچنین نتایج نشان می‌دهد محافظه‌کاری جریان‌های نقدی عملیاتی با محافظه‌کاری ترازنامه رابطه ندارد. 
 
 
 
کلیدواژه ها:

محافظه‌کاری ترازنامه

محافظه‌کاری حسابداری سود

نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری

 
 
 
 
مقدمه
 این تحقیق رابطه محافظه‌کاری سود و محافظه‌کاری ترازنامه را بررسی می‌کند. محافظه‌کاری سود سبب می‌شود آن بخش از زیان‌های موجود در سود، وقتی محتمل شد شناسایی شود، ولی شناسایی سود تا زمانی که تأییدپذیر نباشد به تعویق بیافتد. محافظه‌کاری موجب می‌شود به طور دائم ارزش دفتری خالص دارایی‌ها کمتر از ارزش بازاری آنها باشد. زمانی که جریان‌های نقدی مورد انتظار کاهش می‌یابد دارایی‌ها و اقلام تعهدی بدهی‌ها به حساب سود و زیان برده می‌شوند، ولی زمانی که جریان‌های نقدی مورد انتظار افزایش می‌یابد، دارایی‌ها بیش از واقع و بدهی‌ها کمتر از واقع ارزش گذاری نمی‌شوند. این هم رفتار محافظه‌کارانه است.
 
اول رابطه محافظه‌کاری سود با محافظه‌کاری ترازنامه یعنی آیا: شرکت هایی با درجه محافظه‌کاری ترازنامه پایین (به عبارت دیگر نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری کم) محافظه‌کاری سود بالاتری (به عبارت دیگر تفاوت مثبت بیشتر بین حساسیت سود به اخبار بد نسبت به اخبار خوب) را نسبت به شرکت‌هایی با درجه محافظه‌کاری بالاتر ترازنامه تجربه می‌کنند.
 دوم، آیا اجزای تعهدی سود، در شرکت هایی با درجه محافظه‌کاری ترازنامه پایین، محافظه‌کارانه‌تر از شرکت هایی با درجه محافظه‌کاری ترازنامه بالا است؟
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: