مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

هدف از این پایان نامه بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۹۱
حجم ۳۰۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

هدف از این پژوهش بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان بوده است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری آن را دانش آموزان دبیرستان های سنندج که در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ مشغول به تحصیل بوده تشکیل داده است تعداد آن شامل ۹۰۰ نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان ۲۶۹ نفر برآورد و به شیوه نمونه گیری صورت تصادفی طبقه ای انتخاب گردیده است .

و از سه پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل در سال (۲۰۰۵)، مهارت های اجتماعی ماتسون (۱۹۸۳) و عملکرد تحصیلی فام و تیلور (۱۹۹۹) استفاده گردیده و با استفاده از شاخص های آمار توصیفی مانند فراوانی، درصد و نمودار و روش های آمار استنباطی مانند همبستگی، رگرسیون، تی نمونه های مستقل و تحلیل واریانس تحلیل گردید.

 یافته های پژوهش نشان داد بین هوش اخلاقی و مهارت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت معنی دار وجود دارد. همچنین بین ابعاد هوش اخلاقی به جز راستگویی با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد.

همچنین بین ابعاد مهارت اجتماعی (مهارت اجتماعی مناسب، رفتارهای غیر اجتماعی، پرخاشگری و رفتارهای تکانشی، برتری طلبی، اطمینان زیاد به خویشتن داشتن و رابطه با همسالان) با عملکرد رابطه معنی دار وجود دارد. اما رابطه بین دو بعد رفتارهای غیر اجتماعی، پرخاشگری و رفتارهای تکانشی با عملکرد تحصیلی معنی دار ولی منفی می باشد

فهرست مطالب
چکیده    ۱

فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه    ۲
بیان مسئله    ۸
اهمیت و ضرورت    ۱۲
اهداف تحقیق    ۱۷
هدف اصلی    ۱۷
اهداف فرعی    ۱۷
فرضیه های تحقیق    ۱۷
فرضیه اصلی پژوهش    ۱۷
فرضیه های فرعی    ۱۷
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش    ۱۷

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه    ۲۲
مبانی نظری پژوهش    ۲۲
اصول ضروری هوش اخلاقی    ۲۵
ابعادهوش اخلاقی ازدیدگاه لنیک و کیل    ۲۷
مؤلفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل ازدیدگاه قرآن کریم وائمه معصومین(ع)    ۲۸
نکاتی برای ایجاد هوش اخلاقی    ۳۰
انتقال ارزش ها، پایه هوش اخلاقی    ۳۳
مهارت های اجتماعی    ۳۵
مفهوم مهارت های اجتماعی    ۳۵
ویژگی های رفتاراجتماعی    ۴۱
عوامل مؤثر در اجتماعی شدن    ۴۲
مهارت های اجتماعی پایه    ۴۹
مراحل آماده سازی مهارت های اجتماعی    ۵۰
اجزاء تشکیل دهنده مهارت های اجتماعی    ۵۱
خصوصیات افراد دارای مهارت های اجتماعی    ۵۲
علل نقص در مهارت‌های اجتماعی    ۵۳
روش های آموزش مهارت های اجتماعی    ۵۳
رویکرد جدید در تدریس مهارت‌های اجتماعی    ۵۵
برخی از مهارت‌های اجتماعی لازم برای زندگی    ۵۹
نظر قرآن در مورد اجتماعی بودن انسان    ۶۳
عملکردتحصیلی    ۶۷
مفهوم عملکرد تحصیلی    ۶۷
عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی    ۶۷
انگیزه پیشرفت تحصیلی    ۷۱
عوامل تأثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی    ۷۴
نظریه های پیشرفت تحصیلی    ۸۳
پیشینه تحقیق    ۸۵
تحقیقات داخلی    ۸۵
تحقیقات خارجی    ۹۰
جمع بندی و مدل پژوهش    ۹۳
مدل مفهومی پژوهش    ۹۴

فصل سوم: روش شناسی پژوهش
روش تحقیق    ۹۷
جامعه و نمونه آماری تحقیق    ۹۷
اطلاعات دموگرافیک    ۹۹
ابزارهای گردآوری داده ها    ۱۰۰
۱- پرسشنامه هوش اخلاقی    ۱۰۰
۲- مقیاس مهارتهای اجتماعی ماتسون    ۱۰۱
۳- پرسشنامه عملکرد تحصیلی    ۱۰۳
روش تجزیه و  تحلیل داده ها    ۱۰۴
ملاحظات اخلاقی    ۱۰۴

فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه    ۱۰۷
میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه    ۱۰۹
یافته های استنباطی پژوهش    ۱۱۱
فرضیه اصلی پژوهش    ۱۱۲
فرضیه های فرعی    ۱۱۴
یافته های جنبی پژوهش    ۱۱۸

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه    ۱۲۴
خلاصه پژوهش    ۱۲۶
بحث و نتیجه گیری    ۱۲۷
موانع و محدودیتها    ۱۳۴
الف) محدودیتهای در اختیار محقق    ۱۳۴
ب)محدودیت های خارج از کنترل محقق    ۱۳۵
پیشنهادات    ۱۳۵
پیشنهادهای کاربردی    ۱۳۵
پیشنهادهای پژوهشی    ۱۳۶

منابع و مأخذ:    ۱۳۸
منابع فارسی    ۱۳۸
منابع انگلیسی    ۱۴۱

فهرست جداول

جدول (۳-۱) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب جنسیت    ۶۲
جدول (۳-۲) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب سن    ۶۲
جدول (۳-۳) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی    ۶۲
جدول (۳-۴) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی    ۶۳
جدول(۳-۵) ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه هوش اخلاقی    ۶۴
جدول(۳-۶) ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه مهارت اجتماعی    ۶۵
جدول(۳-۷) ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه عملکرد تحصیلی    ۶۶
جدول (۴-۱) میانگین و انحراف معیار هوش اخلاقی، مهارت اجتماعی و عملکرد تحصیلی بر حسب جنسیت    ۶۹
جدول (۴-۲) میانگین و انحراف هوش اخلاقی، مهارت اجتماعی و عملکرد تحصیلی بر حسب پایه تحصیلی    ۶۹
جدول (۴-۳) میانگین و انحراف معیار هوش اخلاقی بر حسب رشته تحصیلی    ۷۰
جدول (۴-۴) میانگین و انحراف معیار مهارت اجتماعی بر حسب رشته تحصیلی    ۷۰
جدول (۴-۵) میانگین و انحراف معیار عملکرد تحصیلی بر حسب رشته تحصیلی    ۷۰
جدول (۴-۶) شاخص های آمار توصیفی متغیرهای پژوهش    ۷۱
جدول( ۴-۷) ماتریس همبستگی بین هوش اخلاقی و مهارت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان    ۷۱
جدول(۴-۸) ماتریس همبستگی بین ابعاد هوش اخلاقی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    ۷۳
جدول(۴-۹) ماتریس همبستگی بین ابعاد مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    ۷۴
جدول (۴-۱۰) خلاصه مدل تاثیر هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی برعملکرد تحصیلی دانش آموزان    ۷۵
جدول (۴-۱۱) مقایسه بین جنسیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    ۷۶
جدول (۴-۱۲) مقایسه بین پایه تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    ۷۶
جدول(۴-۱۳) آزمون شفه بین پایه تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    ۷۷
جدول (۴-۱۴) مقایسه بین رشته تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    ۷۷
جدول (۴-۱۵) آزمون شفه بین رشته تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    ۷۸
جدول (۵-۱) خلاصه نتایج فرضیات تحقیق    ۸۱

فهرست نمودارها
نمودار (۴-۱) توزیع پراکندگی نمرات عملکرد تحصیلی بر حسب هوش اخلاقی    ۷۲
نمودار (۴-۲) توزیع پراکندگی نمرات عملکرد تحصیلی بر حسب مهارت اجتماعی    ۷۲

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: