مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهبردها و مدل های مدیریت دانش و بررسی چرخه و عوامل موثر بر آن

راهبردها و مدل های مدیریت دانش و بررسی چرخه و عوامل موثر بر آن

این پایان نامه در مورد مدیریت دانش می باشد که در آن راهبردها و مدل های مدیریت دانش و بررسی چرخه و عوامل موثر بر آن تشریح می گردد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۰۰
حجم ۸۹۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد مدیریت دانش می باشد که در آن راهبردها و مدل های مدیریت دانش و بررسی چرخه و عوامل موثر بر آن تشریح می گردد.بعد از تعاریف و تاریخچه مدیریت دانش، تقسیم بندی و سطوح مفهوم مورد بررسی قرار می گیرد.سپس دلایل اهمیت به کارگیری مدیریت دانش ، عوامل اصلی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه محققین بیان میگردند. بعد از آن چرخه و استراتژی مدیریت دانش صحبت میشود و در یکی از موضحات مهم راهبردها و مدل های مدیریت دانش  بصورت کامل تشریح می شوند.

مقدمه
 توبیاس(۲۰۰۰) عنوان می کند که دو دارایی بزرگ وجود دارد که سازمان ها صاحب آن هستند. یکی افرادی که در آن سازمان کار می کنند و دیگری دانشی که در ذهن کارکنان سازمان است. بنابراین دانش را باید خلق، ذخیره و به کار برد که این وظیفه مدیریت دانش است.
مدیریت دانش ابزار مهمی است که سازمان ها از طریق آن بهتر می توانند دانش و اطلاعات را مدیریت کنند. در قرن۲۱سازمان ها ذاتا، رقابتی، ثابت قدم و پیشگام می باشند. ایجاد مزیت رقابتی استراتژیک نیازمند نوع جدیدی از سازمان ها می باشد که قابلیت ایجاد دانش برای حداکثر سازی رقابت و موفقیت استراتژیک را داشته باشند.

سازمان ها باید برای ایجاد و کنترل دانش دارای ساز وکار هایی باشند. در شرایط کنونی یکی از عواملی که سبب دگرگونی چهره اقتصادی، اجتماعی و صنعتی یک کشور می شود فعالیت های کارآفرینانه برخورداری از روحیه کارآفرینی و در نهایت کارآفرینی انسان است. از نظر تیمونز(۱۹۹۰) کارآفرینی، ایجاد یک چیز ارزشمند از هیچ و کارآفرین کسی است که دارای قدرت درک بالا و توانایی یافتن فرصت هاست و می تواند از طریق پرورش اندیشه  و ایده خود و تبدیل آن به محصول یا خدمتی جدید، اقدام به ارزش آفرینی از هیچ نماید. باید پذیرفت که عصر تسلط روحیه کارآفرینی فرا رسیده است. 

فهرست مطالب

بخش اول:مدیریت دانش
۲-۱- مقدمه ۱۸
۲-۱-۱- تاریخچه مدیریت دانش ۲۰
۲-۱-۲- دانش: تعاریف و دسته بندی ها ۲۲
۲-۲-۲-۱- تعریف دانش ۲۳
۲-۲-۲-۲- دسته بندی دانش ۲۳
۲-۱-۳- انواع دانش ۲۵
۲-۱-۳-۱- تقسیم بندی ارسطو ۲۵
۲-۱-۳-۲- دانش ضمنی و دانش صریح ۲۵
۲-۱-۳-۳- دانش شخصی و دانش سازمانی ۲۶
۲-۱-۳-۴- انواع دانش بر مبنای کارکرد ۲۷
۲-۱-۳-۵- تقسیم بندی مک لوپ  ۲۸
۲-۱-۳-۶- دانش رسمی و دانش سازمانی ۲۹
۲-۱-۴- تعریف مدیریت دانش  ۳۰
۲-۱-۴-۱- دلایل اهمیت به کارگیری مدیریت دانش ۳۳
۲-۱-۴-۲- عوامل اصلی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه محققین ۳۶
۲-۵-۱- استراتژی های مدیریت دانش ۳۷
۲-۱-۶- چرخه مدیریت دانش ۳۸
۲-۱-۶-۱- چرخه مدیریت دانش مک الوری ۳۹
۲-۱-۶-۲- چرخه مدیریت دانش بیوکویتز و ویلیامز ۴۰
۲-۱-۶-۳- چرخه مدیریت دانش یکپارچه داکلر ۴۱
۲-۱-۷- راهبردهای مدیریت دانش  ۴۲
۲-۱-۷-۱- راهبردهای ساختاری ۴۲
۲-۱-۷-۲- راهبردهای فرهنگی ۴۳
۲-۱-۷-۳- راهبردهای فناوری ۴۵
۲-۱-۸- مدل های مدیریت دانش ۴۶
۲-۱-۸-۱- مدل عمومی دانش ۴۶
۲-۱-۸-۲- مدل سوناسی و سوری ۴۷
۲-۱-۸-۳- مدل بک من ۴۸
۲-۱-۸-۴- مدل پایه های ساختمان دانش  ۴۸
۲-۱-۸-۵- مدل مک الروی  ۵۱
۲-۱-۸-۶- مدل پیتر گوشتاک  ۵۲
۲-۱-۸-۷- مدل استیو هالس ۵۳
۲-۱-۸-۸- مدل شش بعدی مدیریت دانش ۵۵
۲-۱-۸-۹- مدل کلی سختار نظام های مدیریت دانش ۵۶
۲-۱-۸-۱۰- مدل کافرا ۵۷
۲-۱-۸-۱۱- مدل نوناکا و تاکه اوچی ۵۸
۲-۱-۸-۱۲- مدل هیستینگ ۶۱
۲-۱-۸-۱۳- مدل مدیریت دانش میلتون ۶۱
۲-۱-۸-۱۴- الگوی بوکویتز و ویلیامز ۶۴
۲-۱-۸-۱۵- مدل بویست ۶۵
۲-۱-۸-۱۶- مدل مدیریت دانش بنیادی در سازمان ۶۶
۲-۱-۸-۱۷- مدل ادل و گریسون ۶۸
۲-۱-۸-۱۸- مدل هفت سی  ۷۱

بخش سوم:۲-۳- ارتباط مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی ۱۱۲ 

بخش چهارم:۲-۴- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور  ۱۱۳
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور  ۱۱۳
۲-۴-۲- تحقیقات انجام شده در داخل کشور  ۱۱۶ 

بخش پنجم:۲-۵- معرفی قلمرو تحقیق  ۱۱۹ 

منابع و ماخذ

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: