مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

زمینه استراتژیک رسوایی های حسابداری شرکت

دسته بندی :آزمون ارشد محمد 33

زمینه استراتژیک رسوایی های حسابداری شرکت

دسته بندی آزمون ارشد
فرمت فایل docx
حجم فایل 67 کیلو بایت
تعداد صفحات 48
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

زمینه استراتژیک رسوایی های حسابداری شرکت

زمینه استراتژیك رسوایی های حسابداری شركت

Robert M. Grant and Massimo Visconli

رسوایی های حسابداری كه جهان شركتی را متزلزل ساخته، دامنه‌ای از عوامل را مقصر دانسته كه شامل: رفتار غیر اخلاقی مدیران اجرایی ، انگیزه‌های دستكاری اطلاعات مالی در جهت سود شخصی و عدم استقلال ناظران میباشد. این مقاله علت دیگری را هم معرفی می كند: ضعف در مدیریت استراتژیك. نظر بر آن است كه ترقی دهه 1990 به كمی توجهی كه شركتهای بزرگ به مبانی تجزیه و تحلیل استراتژیك داشتند مربوط می شد. شواهد تأیید كننده از طریق مطالعات موردی 12 شركت اروپایی و آمریكایی تهیه شده است كه طی سالهای 2001 تا 2003 دچار رسوایی های بزرگ حسابداری شده بودند.در میان این شركتها مؤلفان ناهماهنگی ای میان استراتژی های اتخاذ شده وهم چنین الزامات محیط خارجی یا منابع و قابلیت های شركت شناسایی كردند . نمونه هایی از این ناهماهنگی استراتژیك شامل: اهداف رشد جاه طلبانه ، تحصیل (خریدهای) چند جانبه و تأمین مالی بدهی بیش از حد . استراتژی نامناسب منجر به عملكرد نامناسب و افزایش تفرقه میان تمایلات مدیریت ارشد و ماهیت واحد تجاری می شود. این مقاله به این نتیجه می رسد كه الزامات سخت تر برای گزارشگری شركت باعث می شود اعضای هیأت مدیره و مدیران اجرایی تلاش هایشان را از استراتژی به منظور رعایت مجدداً هدایت كنند، معیارهای قانونی اخیر ممكن است حاكمیت شركتی موثر را كمی بهبود بخشد.

مقدمه

اواخر دهه 1990 و سالهای ابتدایی قرن 21 گواهی بر گزارشگری نادرست شركتهای سهامی با مقیاسی بی سابقه اند. در آمریكا ، علیرغم اینكه تعداد كل شركتهای سهامی كاهش یافته ، تعداد شركتهایی كه نتایج مالی شان را طی سالهای 1998 تا 2004 ارائه مجدد كرده اند به بیش از دو برابر رسیده است (جدول شماره 1) تعداد فزاینده ای از این تجدید ارائه ها توسط شركتهای بزرگ و تعداد با اهمیتی فاجعه انگیز بودند – این شركتها زیانی بیش از یك میلیارد دلار در ارزش سهامداران همراه داشتند و در برخی موارد ورشكستگی پیش بینی می شد. در بین اینها انرون و وردكام در تاریخ تجاری اخیر بعنوان رویدادهای بزرگ برجسته اند. ارائه مجدد انرون در 8 نوامبر 2001 و وردكام در 25 ژوئن 2001 سریعاً ورشكستگی را برای هر دو شركت در پی داشت . چشمگیر بودن ورشكستگی این دو شركت صرفاً به خاطر اندازه و اهمیت آنها نبود. در رتبه بندی شركتهای آمریكایی در Financial Times بر اساس ارزش بازار كل سرمایه شركت ، در سال 2000 انرون نودامین و وردكام هفدهمین شركت جای گرفتند . اما موقعیت آنها به عنوان نمونه ای از مدل آمریكایی مبتنی بر ارزش سهامدار یعنی سرمایه داری كارآفرینی بوده است. ورشكستگی انرون و وردكام پایان عصر طلایی رضایت مندی، مهندسی مالی و پیشرفت بازار سرمایه تكنولوژی محور را نشان داد كه ویژگیهای دهه پرهیاهوی 1990 بود.

جدول 1 – تعداد شركتهای سهامی آمریكایی كه گزارشات مالی راارائه مجدد كرده اند.

1998

1999

2000

2001

2002

2003

2004

158

216

233

270

330

323

414

(نكته : این جدول شامل شركتهای لیست شده آمریكاست كه ارائه مجدد حسابهای مالی را به كمیسیون بورس و اوراق بهادار اطلاع داده اند.

Source: Huron Consulling Group Annual Review of Financial Reporling Mallers (Various years)

– دستكاری حسابداری كه منجر به ورشكستگی شركتی و زیانهای سنگین سهامداران می شد محدود به آمریكا نبود. دراروپا، رسوایی های حسابداری تعدادی از شركتهای سهامی بزرگ را در بر میگیرد . جالب ترین آنها ورشكستی ستاره درخشان لبنیات ایتالیا یعنی پارمالات در دسامبر 2003 بود. هم چنین رسوایی های شامل دستكاری گزارشات مالی موجب هدایت چندین شركت چند ملیتی اروپایی از جمله شركتهای رویال آهلد و (ویوندی) یونیورسال به نقطه آغاز ورشكستگی شد. حتی رویال داچ / شل كه یكی از بزرگترین و قدیمی ترین و از نظر مالی محافظه كارترین شركتهای جهانی است در سال 2004 اذعان داشت كه ذخایر نفتی اش را 24% بیشتر از واقع گزارش كرده بود و لذا جریمه ای برابر با 151 میلیون دلار به نهادهای ذیصلاح مالی انگلیسی و آمریكایی پرداخت كرد.


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: