مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس

طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس

هدف از این تحقیق طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۸
حجم ۷۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق طرح جورج پولیا جهت حل مسئله و راهبردهای روشهای تدریس می باشد.

 

آقازاده (۱۳۷۷) در مقاله ای پیرامون آموزش ریاضی راهبردهایی که برای هر کدام از مراحل حل مسأله (در طرح جورج پولیا) پیشنهاد می شود را شامل مجموعه فعالیت هایی می داند که کار حل مسأله را برای یادگیرندگانم آسان می کند و آن ها عبارتند از راهبردهای روش تدریس حل مسأله : « براساس روش جورج پولیا » 

 

 

 

طرح جورج پولیا پیرامون حل مسأله:

گذشته از  نظریات عمومی مطرح شده پیرامون حل مسأله، در حیطه ی خاص ریاضی، نظریات بسیار اندک می باشند.در این زمینه یکی از طرح های کاربردی و الگوهایی که شامل راهکارهای تخصصی درس ریاضی می باشد، الگوی حل مسأله ی جورج پولیا است، که در پژوهش حاضر نیز به عنوان مبنای طرح درس آموزشی انتخاب شده است.پولیا طرح حل مسأله ی خود را در کتاب چگونه مسأله را حل کنیم برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ مطرح نمود و بعدها در کتاب خلاقیت ریاضی به بسط و گسترش آن پرداخت.

 

 

چهار گام پیشنهادی وی برای حل مسأله عبارتند از:
۱-فهمیدن مسأله : حل کننده ی مسأله، اطلاعات را جمع آوری کرده و از خود می پرسد« از من چه می خواهد؟» چه چیزی «روش نیست؟» و یا چه چیزهایی داریم؟« داده ها چیستند؟»

 

۲- ایجاد طرح : حل کننده ی مسأله، می کوشد تا با استفاده از تجارب قبلی یک راه حل برای خود بیابد و می پرسد« آیا من مسأله ای مثل این را می شناسم؟» « آیا می توانم اهداف جدیدی را بر اساس تجربیات قبلی خود برای این مسأله پیدا کنم؟» و یا «آیا می توان داده ها را به گونه ای بیان کنم که با تجربیاتم همانند شوند؟» در این جاست که بینش جرقه می زند.
 

۳- اجرای طرح : حل کننده ی مسأله، می کوشد تا با طرح خود مسأله را حل نموده و هرگام را چک کند.
 

۴-نگاه به عقب : حل کننده ی مسأله، سعی می کند تا با استفاده از از روشی دیگر و با دیدن اینکه آیا همه چیز باهم همخوانی دارد یا نه، کار خود را چک می کند و از خود می پرسد.«آیا می توانم این نتایج و روش ها را برای دیگر مسائل نیز به کار ببرم؟»

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

(۲-۴)مبانی حل مسأله
(۲-۴-۱) دیدگاه تداعی گرایی
(۲-۴-۲) تئوری گشتالت دیگاه تجدید ساختار ادراکی
(۲-۴-۳) رویکرد خبرپردازی یا پردازش اطلاعات
(۲-۴-۴) طرح جورج پولیا پیرامون حل مسأله
(۲-۴-۵) راهبردهای روش تدریس حل مسأله
(۲-۴-۶) مراحل اجرای الگوی حل مسأله جورج پولیا 
(۲-۴-۷) مهارت ها
(۲-۴-۸) اشتباهات
(۲-۵)تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش
(۲-۵-۱) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
(۲-۵-۲) اضطراب ریاضی  علت ها و پیامدها
(۲-۵-۳)جنسیت و اضطراب ریاضی
(۲-۵-۴)حل مسأله و اضطراب ریاضی

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: