مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عواطف و احساسات در دوره نوجوانی و راهبردهای پرورش و کنترل آنها

عواطف و احساسات در دوره نوجوانی و راهبردهای پرورش و کنترل آنها

هدف از این پایان نامه عواطف و احساسات در دوره نوجوانی و راهبردهای پرورش و کنترل آنها می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۴
حجم ۲۵۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این پایان نامه عواطف و احساسات در دوره نوجوانی و راهبردهای پرورش و کنترل آنها می باشد.
 

 

عاطفه از ماده «عطف» به معنای گرایش و انعطافی است که از رهگذر ارتباط فرد با موجود مورد توجه خارج از وی برقرار می گردد و از آن به احساس نیز تعبیر می شود. از نظر روان شناسان، پرورش عاطفی همواره امری مهم تلقی شده است. هم چنان که آیات، روایات و مباحث تربیتی اسلام نیز آن را مورد توجه کامل و دقیق قرار داده و رهنمودهای ارزشمندی در این باره ارائه داده اند. تربیت عاطفی، به معنای هدایت و کنترل عواطف و احساسات و شکوفاسازی و بهره گیری به موقع از آن ها برای رسیدن به امر مطلوب؛ یعنی خیر و سعادت انسان است.

 

 

نقش عاطفه در عمل از عوامل و انگیزه های دیگر نیرومندتر است و باید همواره تحت کنترل و پرورش ویژه قرار گیرد. به هرحال، با پرورش درست عواطف، از تربیت عاطفی می توان به عنوان یک عامل بسیار قوی و انگیزه ای نیرومند، برای ایجاد ارتباط عاطفی بهره جست. با استفاده از حس عاطفی می توان نگرشی مثبت پدید آورد. وقتی نگرش ایجاد شد، در پی آن حتماً تغییر رفتار خواهد بود؛ به ویژه در نوجوانان و جوانانی که در مرحله شکوفایی احساسات و شکل گیری شخصیت هستند. برای این کار باید متولیان تعلیم و تربیت با راهکارهای شکوفایی عواطف و احساسات و هم چنین راه های تربیت عاطفی و چگونگی کنترل و هدایت آن آشنا باشند تا بتوانند از این انگیزه بسیار مهم و قوی برای تعلیم و تربیت بهره برداری کنند. البته این مسئله مهارت و دقت افزونی را طلب می کند(رحمتی، ۱۳۹۰).

 

 

 

 

از جمله راهکارها و راهبردهایی که می توانیم برای پرورش حس عواطف نوجوانان و کنترل و جهت دهی آن به کار گیریم عبارتند از:
۱- احترام به شخصیت جوان؛ 
۲- مسالمت و مدارا
۳- اغماض و چشم پوشی؛
۴- برخورد مهرآمیز؛
۵- تشویق و ترغیب جوانان به پاکی؛ 
۶- بها دادن به اظهارنظر آنان؛ 
۷- دادن مسئولیت های مناسب ؛
۸- ارزش گذاری به شخصیت معنوی جوان.

 

 

 این راهکارها اگر مورد توجه مربیان و معلمان قرار گیرد، در مجموع موجب پرورش حس عاطفی آنان می شود و نهایتاً زمینه و بستر لازم شخصیتی را برای بهبود عملکرد تحصیلی در فرد ایجاد می کند(کریم پور، ۱۳۹۱). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

۲-۲- مبانی مربوط به کنترل عواطف     16
۲-۲-۱- تعریف عواطف      16
۲-۲-۲- ویژگى هاى رشد عاطفى نوجوان     16
۲-۲-۳- انواع عواطف در دوره نوجوانى     17
۲-۲-۴- مقدمه ای بر کنترل عواطف     18
۲-۲-۵- عوامل عاطفى و همبستگى اجتماعى    20
۲-۲-۶- پرورش عواطف       21
۲-۲-۷- احساسات       23
۲-۲-۸- راهبردهای کنترل احساسات ناخوشایند    24
۲-۲-۹-  کنترل براساس یادگیری عاطفی    25
۲-۲-۱۰- عوامل تعیین کننده جو عاطفی خانواده    26
۲-۲-۱۱- بررسی مفاهیم مربوط به مؤلفه های کنترل عواطف    27

۱- خشم
ویژگی افراد ماهر در تخلیه خشم:
۲-۲-۱۱-۱-۲- دیدگاه های نظری خشم
۲-۲-۱۱-۲- افسردگی 
۲-۲-۱۱-۲-۱- تعریف افسردگی: 
علایم افسردگی: 
– انواع اختلال افسردگی
افسردگی یک‌قطبی: 
علایم و نشانه‌های هیجانی
نشانه‌های شناختی: 
نشانه‌های انگیزشی: 
 نشانه‌های جسمانی: 
 افسردگی دوقطبی: 
نشانه‌های شیدایی: 
۲-۲-۸-۲-۴- دیدگاه‎های افسردگی
درمان افسردگی از نقطه‎نظر یادگیری: 
۲-۲-۱۱-۳- اضطراب
۲-۲-۱۱-۳-۱- نشانه های اضطراب کدامند؟
۲-۲-۱۱-۳-۲- انواع اضطراب
۲-۲-۱۱-۴- عاطفه مثبت
۲-۲-۱۱-۴- ۱- اهمیت مطالعه عواطف مثبت
۲-۲-۱۱-۴- ۲- نقش عاطفه در تفکر و شناخت

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: