مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان

عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان

هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۴
حجم ۷۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان می باشد.

 

 

 

عوامل موثر بر خود پنداره تحصیلی

همان طور که کودکان رشد می کنند، عوامل مختلفی بر خود پنداره آن ها تأثیر می گذارد و آن ها پیام های مختلفی در ارتباط با خودشان دریافت می کنند که این پیام ها از تعدادی منابع فزاینده نشأت می گیرد که عبارتند از:

۱- خانواده 
خانواده، نخستین محیط اجتناب ناپذیر و حتمی است که کوک با آن تماس می گیرد. کودک از هنگام تولد تا سالیانی چند، تنها با خانواده در تماس است و در این سال ها بر اثر تماس نزدیک و دائمی، خانواده نقش بسیار قابل توجهی در زندگی، شخصیت و سلوک وی دارد(نوابی نژاد، ۱۳۸۲).اوایل زندگی، والدین منبع اصلی اطلاعات می باشند که به شکل گیری و رشد دیدگاه کودک از خود کمک می کنند و نقش اساس در باز خورد بازی می کنند. در واقع، اولین عامل موثر بر خود پنداره، والدین می باشند(نوابی نژاد، ۱۳۸۲).

 

 

۲- مدرسه 
کودک هنگامی که با ورود به مدرسه، تولد اجتماعی می یابد، خود پنداره اش تحت تأثیر نگرش معلمان، تجربیات و پاسخ های کلامی آن ها قرار می گیرد. محققین دریافته اند که ادراک کودکان از احساس معلمان نسبت به آن ها، همبستگی معناداری با ادراک خود آن ها دارد. حتی معلمان عقایدی را القاء کنند که خود پنداره کودک در منزل نیز تغییر یابد. بدیهی است که در دوره ی تحصیل، رابطه داشتن با معلمان و خدمات خاص مدرسه، در ساخته شدن خود پنداره کودکان نقش اساسی دارد، اما این نقش تحت تأثیر مفهومی است که آن ها قبلاً از خود داشته اند(هیل و سارسون  ، ۱۳۷۵، به نقل از نوابی نژاد، ۱۳۸۲)

 

 

از نظر کودکان، معلمان افراد مهمی هستند که می توانند در حین آموزش خود با تشویق کارهای موفقیت آمیز باعث تقویت حس خود پنداره آن ها گردند. شخصیت معلم برای دانش آموزان بسیار مهم می باشد و چگونگی پیشرفت تحصیلی و نگرش وی نسبت به خود، از عمل و شخصیت معلم نشأت می گیرد. بنابراین خود پنداره مثبت کودکان در سایه تشویق کارهای موفقیت آمیز، ارزش قائل شدن برای فعالیت های تحسین بر انگیز و فرصت خودآزمایی دادن به آنان افزایش می یابد. حس خودپنداره منفی با افکاری همچون احساس بی لیاقتی، تا شایستگی، نفرت و انزجار، پستی، ستمگری، زشتی و حماقت خود نمایی می کند و ممکن است ناشی از ضعف و ناتوانی در برابر مسائل، تنفر از فراد و تنفر از خود باشد(کلی ۱۳۷۵ به نقل از طاهری، ۱۳۸۵).به گفته هانیز و نوریس  (1990)، تجربه های اولیه مدرسه در بر گیرنده ی تعاملات اجتماعی با کودکان و بزرگ سالان می باشد. تجربیات ، موفقیت ها و شکست ها و احساس پیوند جویی و یا طرد شدگی، تأثیرات خود را بر احساس فرد از خود کارآمدی و خود ارزشی می گذارد.

.

.

.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری خودپنداره تحصیلی

تعریف عملیاتی خودپنداره تحصیلی

خود پنداره تحصیلی    4
عوامل موثر بر خود پنداره تحصیلی    7
ارتباط مفهوم خود تحصیلی (خودپنداره تحصیلی) با پیشرفت تحصیلی    11
جدول ۲-۵ رابطه مفهوم خود تحصیلی و پیشرفت آموزشگاهی بلوم(سیف،۱۳۸۲ صفحه، ۱۲۷).    12
شکل ۲-۳ تأثیر شکست و موفقیت دانش آموزان با مفهوم خود منفی (سیف،۱۳۸۲).    15
گفتار دوم: پیشینه پژوهش    15
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    15
تحقیقات  انجام شده ی داخلی    19

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: