مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عوامل موثر بر رضایت تحصیلی دانشجویان از یادگیری الکترونیکی

عوامل موثر بر رضایت تحصیلی دانشجویان از یادگیری الکترونیکی

هدف از این تحقیق عوامل موثر بر رضایت تحصیلی دانشجویان از یادگیری الکترونیکی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۴
حجم ۱۳۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق عوامل موثر بر رضایت تحصیلی دانشجویان از یادگیری الکترونیکی می باشد.

 

 

 

لچر و نوس  در رضایت تحصیلی هشت عامل را مؤثر می‌داند که عبارتند از: اعتماد به نفس، رضایت از برنامه‌های درسی، آموزشی و کلاس‌ها، رضایت از کیفیت تدریس و مواد درسی، رضایت از فعالیت‌های فوق برنامه و فرصت‌های شغلی، رضایت از کیفیت و ارائه بازخورد توسط اساتید، رضایت از میزان تسهیلات و رضایت از کیفیت و تعاملات و مشارکت دانشجویان. دو بعد رضایت از کیفیت محتوای درسی و مشارکت دانشجویان دارای کمترین تأثیر و اعتماد به نفس، فعالیت‌های فوق برنامه، فرصت‌های شغلی و کیفیت تدریس دارای بیشترین تأثیر بر رضایت تحصیلی دانشجویان می‌باشند(لچر،۲۰۱۰). رضایت باعث برانگیخته شدن علاقه و تمایل بیشتر به جستجو و کنجکاوی، کشف ایده‌های نوین و گسترش باور و اندیشه و عمل می‌گردد. عواطفی مثل تنفر، افسردگی، ترس و خشم از شرایط نامطلوب، امکانات آموزشی و محیط نامطلوب باعث کاهش انگیزه و رضایت تحصیلی می‌گردد(اکمن و فریسن ،۱۹۸۶). 

 

 

 

خودتوانی اینترنتی یادگیرنده
   خودتوانی اینترنتی یادگیرنده ، نوعی تمایل شخصی نسبت به جنبه‌های کارکردی خاص است. یادگیرندگان با خودتوانی بیشتر، اطمینان بیشتری در انجام فعالیت‌های مربوط به یادگیری الکترونیکی دارند و رضایت آنها افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که اگر یادگیرندگان سطح بالاتری از خودتوانی اینترنتی را داشته باشند، ارزش و فایده سامانه یادگیری الکترونیکی را درک می‌نمایند و ذهنیت آنها برای استفاده از یادگیری الکترونیکی ترغیب می‌شود.

 

 

 پاسخگویی به موقع مدرس
   پاسخگویی به موقع مدرس  به صورتی است که در آن وقتی یادگیرندگان در یک دوره برخط با مسائلی روبرو می‌شوند، کمک به موقع از جانب مدرس، باعث تشویق آنها به تداوم یادگیری می‌شود، ولی عدم پاسخ یا تأخیر نامعقول در پاسخ به سؤالات یا نیازهای آنان، به طور قطع به موفقیت‌ شان کمکی نخواهد کرد.

 

 

 انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی
   یادگیری الکترونیکی به زمان و مکان محدود نیست و فرصت‌های زیادی برای یادگیری خودآموز به وجود می‌آورد. از جنبه عملی نیز کسانی که از آموزش الکترونیکی به عنوان اولین اولویت یادگیری استفاده می‌کنند، مجالی جهت برقراری تعادل بین شغل و خانواده شان با فعالیت‌های مربوط به یادگیری وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری رضایت تحصیلی

تعریف عملیاتی رضایت تحصیلی

۱-۳    رضایت تحصیلی    14
۱-۳-۱    خودتوانی اینترنتی یادگیرنده    16
۱-۳-۲    پاسخگویی به موقع مدرس    16
۱-۳-۳    انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی    16
۱-۳-۴    کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی    17
۱-۳-۵    کیفیت فناوری    17
۱-۳-۶    سودمندی سامانه    17
۱-۳-۷    سهولت استفاده از سامانه    17
۱-۳-۸    تنوع در ارزیابی    18
۱-۴    پیشرفت تحصیلی    18
۱-۵    پیشینه پژوهش    22
۱-۵-۱    پژوهشهای انجام شده خارجی    22
۱-۵-۲    پژوهشهای انجام شده داخلی    26
۱-۶    جمع بندی
فهرست منابع  

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: