مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر

فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۱
حجم ۶۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم. 

 

 

اضطراب امتحان یکی از اضطراب های موقعیتی است که با عملکرد و پیشرفت تحصیلی میلیون ها دانش آموز و دانشجو در مراکز آموزشی رابطه ای تنگاتنگ دارد. توجه به این مسئله در ادبیات تحقیق به شش دهه پیش بر می گردد، اما مطالعه اضطراب امتحان به طور جدی از حدود پنج دهه قبل و با مطالعه ساراسون و مندلر  آغاز شد. ساراسون اضطراب امتحان را این گونه تعریف می کند: نوعی اشتغال ذهنی که با خود آگاهی، شک و تردید نسبت به خود و خود تحقیقری مشخص می شود. 

 

این فعالیت های شناختی هم بر رفتار آشکار و هم بر واکنش های فیزیولوژیک تأثیر می گذارند. این رفتارها و فعالیت های پنهان محصول تاریخچه گذشته فرد فرض می شوند و به صورت واسطه ای بین تجربه و رفتار عمل می کند(ساراسون، ۱۹۷۵، به نقل از بیابانگرد، ۱۳۷۸). این اشتغال ذهنی توجه فرد را به خود جلب می کند و در عملکرد آن از طریق کاهش توجه نسبت به قرینه های مرتبط با یک تکلیف اختلال ایجاد می نماید و رمز گردانی و انتقال اطلاعات را مختل می سازد. داشتن خود گویی های منفی در حین امتحان در توجه نسبت به تکلیف و حل مسئله اختلال ایجاد می کند. 

 

 

 

عارفی و جلالی (۱۳۸۸) در تحققی به مقایسه خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی و نقش پیش بینی کنندگی ابعاد برای عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهر شیراز پرداخته اند و  متغیرهای باورهای انگیزشی از جمله اضطراب امتحان را در دو گروه دانش آموزان تیزهوش و عادی مورد مقایسه قرار دادند. نمونه آماری این پژوهش ۸۴ دانش آموز از مدارس تیزهوشان و ۸۲ دانش آموز از مدارس عادی شهر شیراز بود، که به روش نمونه گیری خوشه ای طبقه بندی شده به دست آمد. نتایج به دست آمده در این پژوهش نشان داد که دانش آموزان عادی اضطراب امتحان کمتری نسبت به دانش آموزان تیز هوش دارند.  بین دو گروه دانش آموزان تیزهوشان و عادی از نظر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودگردانی، تفاوت معنی دار وجود دارد و دانش آموزان تیز هوش در مولفه راهبردهای شناختی میانگین کمتری نسبت به دانش آموزان عادی کسب کرده اند ولی در مولفه راهبردهای فرا شناختی میانگین بالاتری به دست آورده اند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری اضطراب امتحان

تعریف عملیاتی اضطراب امتحان

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر

گفتار اول: اضطراب امتحان    7
شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان    12
سبب شناسی اضطراب امتحان    14
عوامل فردی و شخصیتی    14
الف) اضطراب عمومی    14
ب) عزت نفس    15
ب) هوش    17
ت) توجه و تمرکز    17
عوامل آموزشگاهی و جامعه ای    17
الف) انتظارات معلمان    18
ب) رقابت    18
ب) سیستم آموزشی حاکم بر مدارس    20
ج) عوامل خانوادگی    20
گفتار دوم: پیشینه پژوهش    23
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    23
تحقیقات  انجام شده ی داخلی    26
منابع    37

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: