مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری امیدواری

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری امیدواری

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۶
حجم ۸۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

امیدواری را که سازه ای بسیار نزدیک به خوش بینی است، اشنایدر و لوپز (۲۰۰۲) به دو مؤلفه مفهوم سازی کرده اند: توانایی طراحی گذرگاه هایی به سوی هدف های مطلوب به رغم موانع موجود، و عامل انگیزش برای استفاده از این گذرگاه ها. امیدواری مجموع این دو مؤلفه است. طبق این مفهوم سازی، امیدواری هنگامی نیرومند است که هدف های ارزشمندی را دربرگیرد و با داشتن موانع چالش انگیز ولی نه برطرف نشدنی، احتمال دستیابی به آنها در میان مدت وجود داشته باشد. جایی که ما به رسیدن به هدف ها اطمینان داریم، امیدواری غیر ضروری است. جایی که مطمئن هستیم به هدف نخواهیم رسید، در این صورت نومید می شویم. طبق این مفهوم سازی، هیجان های مثبت و منفی محصول جنبی تفکر هدفمند امیدواری و نا امیدی هستند.

 

 

 

 

 

 

اشنایدر و لوپز (۲۰۰۲) می گویند که امید به نحو روشن در دوره نوزادی، کودکی و نوجوانی رشد می کند. در پایان نخستین سال زندگی، پایداری شیء و طرحواره های علّت و معلولی به نوزادان امکان می دهد که در مورد گذرگاه های معطوف به هدف تفکرات پیش بینانه داشته باشند. مهارت اشاره کردن که در پایان سال اول رشد می کند به نوزادان امکان می دهد که هدف های خود را نشان  دهند.

 

 

 

کودکان در سال دوم یاد می گیرند که فعالیت های هدفمندی را برای پی گیری گذرگاه ها به سوی هدف های مطلوب به اجرا بگذارند. اندیشه خود به عنوان یک کارگزار در این دوره تکامل پیدا می کند. یکی از مهمترین مهارت های مرتبط با امید که در سال دوم آموخته می شود این اندیشه است که می توان گذرگاه های اطراف موانع را نیز در نظر گرفت و فعالانه آنها را دنبال کرد. این فرایند رویارویی با موانع، در نظر گرفتن راه-های اطراف آنها، و سپس به اجرا گذاشتن فعالانه این نقشه ها هسته تکوین امید را تشکیل می دهند. راتر (۱۹۹۴،به نقل از اشنایدر و لوپز،۲۰۰۲) در مؤسسه روانپزشکی در لندن غلبه بر چنین موانع و ناملایمات را به فرایند ایمن-سازی روانی مرتبط ساخته و بازده آن را انعطاف پذیری خوانده است. احساس ایمنی کودک نسبت به دلبستگی به مراقبان خود و بافت بین فردی که در آن با ناگواری ها کنار می آیند امری حساس و تعیین کننده است. کودکانی که با امنیت به والدین و مراقبان خود دلبستگی دارند و از حمایت اجتماعی کافی برای کنارآمدن با ناملایمات برخورداند انعطاف پذیری و امید را پرورش می دهند(راتر،۱۹۹۴ ؛به نقل از اشنایدر و لوپز،۲۰۰۲).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
۱-۵-۳-امید    7

۱-۵-۳-۱-تعریف مفهومی امید    7

 1-5-3-2-تعریف عملیاتی امید     7

۱-۵-۳-۳- تعریف  عملیاتی مؤلفه های امید    7

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق امیدواری

۲-۳- امیدواری    28
 2-3-1-رشد امیدواری    31
 2-3-2-امید درمانی     33
 2-3-3-خوش بینی    33
 2-3-4- خوش بینی سرشتی یا گرایشی     34
 2-3-5- سبک تبیینی خوش بینانه     34
 2-3-6-رشد خوش بینی     35
 2-3-7-باز آموزی اسنادی     37
 2-3-8- خطاهای ادراکی مثبت     39
۲-۳-۹-خود فریبی    40
 2-3-10-انکار و واپس رانی     40
 2-3-11-توجه انتخابی و فراموشی مطلوب     41
 2-3-12- نادیده گرفتن ناتوانی     41
 2-3-13-خود انگاره منفی     41
 2-3-14-رشد خطاهای ادراکی مثبت     42
 2-3-15-اصلاح خطاهای ادراکی مثبت     43
 2-3-16-خوش بینی،امیدواری و سلامت روان     44
 2-3-17-پایه های عصبی زیستی خوش بینی و امیدواری     44
 2-3-18-عصب زیست شناسی بدبینی     44
۲-۳-۱۹- عصب زیست شناسی رفتار هدفمند خوش بینانه    45
۲-۳-۲۰- عصب زیست شناسی تعامل اجتماعی خوش بینانه    46
۲-۴-رابطه معنویت و امید واری     47
۲-۵- رابطه معنویت و سلامت روان     47
۲-۶-رابطه امید واری و سلامت روان     51
خلاصه    56

فهرست منابع و مأخذ
منابع فارسی     
منابع انگلیسی    


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: