مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

كاربرد استراتژیكی بكارگیری تابع كیفیت در صنعت راه‌ و ساختمان و عمران

دسته بندی :عمران مدیریت 19

كاربرد استراتژیكی بكارگیری تابع كیفیت QFD(Quality function deployment) در صنعت راه‌ و ساختمان و عمران در 24 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات 24
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

كاربرد استراتژیكی بكارگیری تابع كیفیت QFD(Quality function deployment) در صنعت راه‌ و ساختمان و عمران

یافته‌های مورد پژوهش نشان دادند كه QFD بطور موفق آمیز در پروژه‌های مسكن بعنوان ابزار استراتژیكی جهت آسان كردن تصمیمات بازاریابی بكار رفته است. به عنوان نتیجه بررسی وسیع مقوله و مشاهدات مورد پژوهش، مقاله به محدودیتها و نقاط ضعف در روش تحقیق QFD اشاره می‌كند. واژه عوامل موفقیت مهمی برای بهبود عملكرد روش تحقیق QFD در پروژه‌های راه و ساختمان توصیه شده است.

Case study: QFD application in a hovsing project : كاربرد QFD در پروژه مسكن مورد پژوهش شیوه كار QFD صوت گرفته توسط شركت ساختمانی متوسط، بزرگ دست اندركار در بخش مسكن را پوشش می‌دهد. شركت كه نام آن بعلت دلایل محرمانه محفوظ می‌ماند، سازنده با تجربه‌ای است كه مجتمع‌های مسكونی بیشماری را در منطقه Ankava (آنكارا) ساخته است. در زمان بكارگیری QFD در این شركت، مرحله ساختمانی مجتمع مسكونی بزرگی تمام شده است. و شركت سعی داشت استراتژی بازاریابی مؤثری را برای فروش واحدها تدوین نماید. كل مجتمع مسكونی بلند 23000 مترمربع بود كه 1/388 متر مربع برای تسهیلات سالن اجتماعات و واحدهای مسكون استفاده شده است. بقیه محدوده برای اهداف تفریحی در نظر گرفته شده است اهداف بكارگیری QFD بدین قرار مشخص گردیده است:

1- تعیین استراتژی بازاریابی با شناسایی توقعات گروههای مشتری مورد نظر و مقایسه نقاط قوت و ضعف مجتمع مسكونی با آن موارد در پروژه‌های مسكن دیگر موجود در بازار

2- بكارگیری یافته‌های مربوط به QFD كنونی بری تسهیل تصمیم‌گیری در پروژه‌های بعدی

3- تدوین رویكرد سیستماتیكی كه تصمیم‌گیرنده را در تمام مراحل زنجیره با ارزش ساختمانی شامل تحلیل سهولت و طراحی راهنمایی می‌كند، شركت از روش QFDمطلع نبوده و آنرا در هیچ یك از پروژه‌های مسكن قبلی خود بكار نبرده است.

QFD مراحل زیادی برای دنبال كردن دارد كه همگی برای تشكیل خانه با ماتریس‌‌های كیفیت HOQ در ارتباط هستند. ماتریس HOQ همانطور كه از نام آن پیداست ظاهری شبیه خانه دارد. الحاق ماتریس‌های فرعی بكار رفته برای افزایش رضایت مشتری با ایجاد پروژه ها، محصولات تقاضا شده توسط مشتریان است بخش‌های تشكیل دهنده ماتریس HOQ بدین قرارند.

Fig 1

بخش I ، شرایط و نیازهای مشتری

بخش II ، مقیاس‌های فنی

بخش، ماتریس برنامه‌‌ریزی

بخش IV، ماتریس رابطه

بخش V ، ماتریس همبستگی

بخش VI، وزن‌ها، معیارها و اهداف

به منظور جمع‌آوری اطلاعات ضروری برای ساخت ماتریس HOQ، چندین مصاحبه با مجریان تراز اول شركت صورت گرفته است كه اعضای تیم تحقیق نیز هستند. در بقیه این قسمت، رویكرد گام به گام هدایت شده در كار QFD فوق‌الذكر توضیح داده خواهد شد و خروجی در مرحله بطور خلاصه بحث خواهد شد.

تعیین گروه هدف:

گروه مشتری مورد هدف، افراد دارای درآمد متوسط و بالا را پوشش می‌دهد كه در جستجوی تمایز در واحدهای مسكن از طریق زیبایی شناسی، محل مطلوب و قابلیت دسترسی به تسهیلات سالن اجتماعات هستند.

ایجاد ماتریس HOQ

برای شناسایی نیازها و انتظارات گروههای مشتری هدف از نتایج حاصله از ارزیابی‌های مشتری، مصاحبه‌های رو در رو با خریداران بالقوه‌ و شاكیان از پروژه‌های قبلی و ثبت این اطلاعات استفاده شده است. در این مسیر از جدول VOC و نمودار وابستگی و نمودار درختی استفاده شده است. تیم تحقیقاتی 25 تا از مهمترین معیارها را به عنوان نیاز و انتظارات مشتری در نظر گرفته.

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: