مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ماهیت مهارت حل مسئله و تشریح آن از دیدگاه های مختلف

ماهیت مهارت حل مسئله و تشریح آن از دیدگاه های مختلف

هدف از این تحقیق پایان نامه ماهیت مهارت حل مسئله و تشریح آن از دیدگاه های مختلف می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۸
حجم ۱۱۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق پایان نامه ماهیت مهارت حل مسئله و تشریح آن از دیدگاه های مختلف می باشد.

 

 

حل مساله ،یک استراتژی آموزشی می باشد که در یاد گیری گروهی بکار برده می شود. پژوهشگران این استراتژی را به شیوه های مختلفی تعریف کرده اند که در زیر به چند مورد از آنها می پردازیم. دزوریلاونزو، (۱۹۸۲)، مساله گشایی را فرایندی می داند که به وسیله آن فرد می کوشد یک راه حل مناسب برای یک مشکل پیدا کند. آنها مساله گشایی را، یک فرآیند خود محور می دانند که شامل استراتژی هایی برای غلبه بر مساله است. این فرآیند شامل سه جزء است: ۱- مساله یا مشکل ۲ – یک راه حل ۳ – فرآیند مساله گشایی .

 

 

وایت ، (۲۰۰۳) مسئله گشایی را فرآیندی می داند که به وسیله آن فرد تلاش می کند تا یک راه حل مؤثر برای یک مساله ویژه پیدا کند. (هیرنل ، ۲۰۰۰، به نقل از آلتن، ۲۰۰۳ ).
دابسون ، (۲۰۰۱) حل مساله را یک فرآیند جهت دار و هدفمند می داند که در آن شخص تلاش می کند تا راه حل های مؤثر و سازگاری برای حل مسائلی که به طور روزمره با آنها مواجه می شود را بیابد. وی حل مساله را رویکردی هدفمند، منطقی و هوشیارانه می داند..حل مساله را مهارتی پایه و اساسی برای شناسایی یک مساله می داند که بر روی تحلیل موقعیت دشوار تمرکز می کند و معمولاً شامل مرحله تصمیم گیری است. یک رویکرد سیستماتیک در حل مساله به فرد در شناخت بهتر خود و نشان دادن عکس العمل مناسب به موقعیت های دشوار کمک می کند.

 

 

 

اگر ما مراحل حل مساله را مشخص می کنیم، مقصودمان این نیست که در زندگی واقعی حل مساله دقیقاً به همین صورت انجام می گیرد یا باید انجام گیرد. ممکن است شخصی از یک مرحله به مرحله دیگر برود و برگردد. مثلاً ممکن است در مرحله تصمیم گیری باشد آنگاه قبل از تصمیم گیری برای اطلاعات بیشتر به مرحله تعریف مساله باز گردد. علاوه بر این، در هنگام برخورد با مسائل پیچیده ممکن است فرد در یک زمان روی چندین مساله فرعی کار کند و در هر مورد از نظر پیشرفت در مرحله ی متفاوتی باشد. بحث زیر را نباید توصیفی از نحوه معمول حل مساله قلمداد کرد، بلکه برعکس باید آن را روش اکتشافی در سازماندهی شیوه های درمانی به حساب آورد. (دیویسون ،گلد فرید  ، ۱۹۷۶، ترجمه: احمدی علون آبادی، ۱۳۷۱ ).

 

 

جهت یابی مساله یک فرآیند فراشناختی می باشد که در اجرای مجموعه ای از طرح های با ثبات عاطفی – شناختی درگیر می باشد و توصیف می کند که چگونه یک شخص به طور کلی در مورد مسائل فکر می کند و در زندگی خود، آنها را حساس می کند درست به همان اندازه ای که توانایی حل مساله را در خود می یابد. جهت یابی مسائل یک شخص، ممکن است موجب تسهیل در عملکرد حل مساله شود یا مانع از حل آن گردد. ( دیویسون گلد فرید، ۱۹۷۶، ترجمه: احمدی علون آبادی، ۱۳۷۱) .حل مساله، یعنی جستجوی یک راه حل از طریق کشف و به کارگیری مهارتهای حل مساله می باشد. تحقیقات گوناگون اثبات کرده اند که جهت یابی حل مساله و مهارتهای آن برای حل مسائل زندگی واقعی و انطباق با آن حائز اهمیت می باشد ( دزوریلا و نزو، ۱۹۸۲ ).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری حل مسئله

تعریف عملیاتی حل مسئله

۲-۶ حل مساله     17
۲-۷ حل مساله اجتماعی و روانشناسی بالینی    18
۲-۸ فرآیند حل مساله شامل ۵ گام است    20
۲-۸-۱ ادراک خویشتن    20
۲-۸-۲ تعریف مساله     20
۲-۸-۳ تهیه فهرستی از راه حل های مختلف    20
۲-۸-۴ تصمیم گیری     21
۲-۸-۵  امتحان کردن راه حل انتخابی     21
۲-۹  چهارچوب نظری    22
۲-۱۰ حل مساله و کاربرد آن    24
۲-۱۱  کاربردهای حل مساله    25
۲-۱۲ فرایند ۵ مرحله ای نزو    25
۲-۱۳ فرآیند حل مساله از دیدگاه گلد فرید    26
۲-۱۴ مفهوم حل مساله از دیدگاه های مختلف    27

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: