مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

مبانی نظری ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

هدف از این پژوهش ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها و شرکتها با مطالعه موردی شرکت پارس خودرو بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۴
حجم ۶۳۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

مبانی نظری ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها

هدف از این پژوهش ارزیابی شیوه های پرداخت پاداش در سازمانها و شرکتها با مطالعه موردی شرکت پارس خودرو بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

چکیده
فلسفه پرداخت پاداش را بطور خلاصه و براساس اصول می توان ایجاد یا تقویت انگیزه در افراد به منظور تحقق اهداف سازمان (شرکت) دانست. بر این مبنا جوهره پاداش هدف گرفتن انگیزش در افراد است و از آنجا که انسان موجودی با شعور، مقایسه گر و منفعت محور است فرآیند تحریک انگیزش در او فرآیندی آگاهانه و قابل تحلیل است. در صورتی که پرداخت و اعطای پاداش به افراد بر اساس ملاک و معیار روشن و شفافی انجام نشود و ابهام در آن زیاد باشد، احتمال ناکارآمدی و بی تأثیر بودن آن و یا حتی تبدیل شدنش به ابزاری ضد انگیزش افزایش می یابد.
بنابراین تعیین ملاک های روشن و قابل اندازه گیری در اثربخشی سامانه پاداش نقش بسیار مهم و حیاتی دارد

.در این تحقیق به «ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو» پرداخته شد و بدین منظور با تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه که براساس مدل مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) طراحی شده بود، سامانه کنونی پرداخت پاداش این شرکت، مورد آزمون قرار گرفت.شایان ذکر است که این پژوهش در پی شناخت و تجزیه و تحلیل سامانه پاداش شرکت، تعیین ضابطه مند یا غیر ضابطه مند بودن آن و نیز علمی یا سنتی بودن سامانه پاداش و سایر موارد مربوط به طراحی و اجرای سامانه پاداش نیست، بلکه محور این پژوهش همانطور که در عنوان آن هویداست ارزیابی شیوه کنونی پرداخت پاداش براساس مدل اثربخشی سامانه پاداش است.  

در این تحقیق تلاش شد شیوه‌های مختلف پاداش‌دهی بر مبنای مدل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) در شرکت پارس خودرو بررسی شود.

نتایج تحقیق مشخص کرد که روشهای کنونی پاداش دهی در این شرکت اثربخش نبوده و تدوین سامانه جدید پاداش بر اساس استراتژی پاداش نشأت گرفته از استراتژی کسب و کار، بر پایه ملاکهای روشن و قابل اندازه گیری و با استفاده از نظرات مدیران و کارکنان لازم است. همچنین لزوم به رسمیت شناساندن پاداش های درونی و پاداش های غیر نقدی برای کارکنان، جلوگیری از یکنواخت شدن پاداش ها، توجه به نیازهای کارکنان در پاداش ها، اعطای امکان انتخاب نوع پاداش در سطوحی خاص، شناسایی و تعریف پاداش های معنوی (درونی)، تعریف ابزارهای متناسب تنبیه به عنوان حلقه مکمل سامانه پاداش، قراردادن برخی از تسهیلات و امکانات کنونی شرکت در طیف پاداشهای غیر نقدی و استفاده از ذهنیت مثبت غالب در شرکت درباره مقوله پاداش به عنوان پتانسیلی خوب برای اجرای اصلاحات سازمانی از نتایج این تحقیق است. 

واژگان کلیدی:
پاداش ، استراتژی پاداش ، سامانه پاداش ، ارزیابی عملکرد ، انگیزش‌ ، اثربخشی

-مقدمه
درباره هدایت و رهبری در سازمان سخن بسیار گفته شده است … به عبارت ساده رهبری فرآیندی است که ضمن آن مدیریت سازمان می کوشد تا با ایجاد انگیزه و ارتباطی مؤثر انجام سایر وظایف خود را در تحقق اهداف سازمانی تسهیل کند و کارکنان را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند. از این رو رهبری در مفهوم سازمان آن به عنوان جزئی مجزا و مستقل از مدیریت مطرح نبوده، بلکه یکی از وظایف عمده و اصلی آن به شمار می آید، هر مدیری علاوه بر وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل، باید انجام این وظیفه یعنی هدایت افراد سازمان را نیز عهده دار گردد. (الوانی، ۱۳۷۹ ؛ ۱۳۷-۱۳۸)

برای جامه عمل پوشانیدن به تصمیمات و حفظ آنها، مدیر باید این آمادگی را داشته باشد تا کسانی را که این برنامه ها را اجرا می کنند و در درون ساختار سازمانی به کار مشغول هستند، تشویق و تایید کند … از آنجا که اجرای برنامه ها وقت گیر است، انگیزش اهمیت پیدا می کند، زیرا باید افراد را تشویق کرد که به هدف های شرکت توجه کنند. (اعرابی، ۱۳۸۵ ؛ ۱۳۵)با توجه به اینکه سامانه مدیریت پاداش  یکی از ابزارهای عمده در ایجاد و حفظ انگیزه افراد است، در این تحقیق تلاش خواهد شد تا با مطالعه موضوع پاداش در یک شرکت تولیدی صنعتی ، کارآیی سامانه مدیریت پاداش، شیوه‌های مختلف پاداش‌دهی و همچنین ملاکهای انتخاب شیوه اعطای پاداش‌ها، به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در کارکنان بررسی شود.

بیان مسأله
اهمیت ایجاد انگیزه در کارکنان هم به عنوان یکی از مهارتهای مهم مدیریتی و هم به عنوان عاملی مهم و موثر در افزایش کارایی، امروزه امری بدیهی و روشن برای دست‌اندرکاران مدیریت و صاحبان کسب و کار در بخشهای مختلف است اما به نظر می‌رسد هنوز انگیزش مطلوب بخصوص در کشور ما، مشکلی جدی است که علت آن، نه در ادراک اهمیت و ضرورت موضوع بلکه در شیوه‌های بکارگیری و اجرای روش‌های موفق ایجاد انگیزه است.بطوری که در موارد بسیار زیادی مشاهده می‌شود که مدیران با وجود درک کامل و روشنی از اهمیت موضوع انگیزش مطلوب در میان کارکنان خود از روشهایی برای این امر استفاده می‌کنند که به دلیل نگاه سطحی و یا سنتی به موضوع هر چند در وهله اول بوجود آورنده انگیزه بیشتر در کارکنان به نظر می‌آیند اما نهایتاً «ضد انگیزه» شده و موجب سردرگمی و کاهش کارآیی آنان می شود.

فهرست مطالب

فصل دوم؛ مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین    ۱۷
۲-۱- مقدمه    ۱۸
۲-۲- اهداف مدیریت منابع انسانی    ۱۸
۲-۲-۱- هدفهای اجتماعی    ۱۸
۲-۲-۲- هدفهای سازمانی    ۱۸
۲-۲-۳- هدفهای عملیاتی    ۱۹
۲-۲-۴- هدفهای فردی    ۱۹
۲-۳- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی    ۱۹
۲-۴- رابطه پاداش و انگیزش    ۲۰
۲-۵- تعریف انگیزش    ۲۲
۲-۶- نشانه‌های انگیزش    ۲۳
۲-۷- نظریات انگیزشی    ۲۳
۲-۷-۱- نظریه‌های محتوایی    ۲۳
۲-۷-۲- نظریه‌های فرآیندی    ۲۸
۲-۸- انواع پاداش    ۳۳
۲-۸-۱- پول    ۳۳
۲-۸-۲- مزایا    ۳۴
۲-۸-۳- مزایای غیرنقدی    ۳۴
۲-۸-۴- پاداش درونی    ۳۴
۲-۸-۵- پاداش بیرونی    ۳۵
۲-۸-۶- نکاتی درباره اعطای پاداش درونی و بیرونی    ۳۶
۲- ۹- ارزیابی عملکرد و پاداش    ۳۷
۲-۹-۱- تعریف ارزیابی عملکرد    ۳۷
۲-۹-۲- خطاهای ارزیابی عملکرد    ۳۸
۲-۹-۳- روشهای ارزیابی عملکرد    ۳۸
۲-۹-۴- ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش    ۳۸
۲-۹-۵- مدل جامع رابطه بین پاداش و عملکرد    ۴۰
۲-۹-۶- فرایند مبادله    ۴۳
۲-۱۰- مبانی اعطای پاداش    ۴۴
۲-۱۰-۱- عضویت در سازمان    ۴۴
۲-۱۰-۲- حضور در سازمان    ۴۵
۲-۱۰-۳- عملکرد    ۴۵
۲-۱۰-۴- ارشدیت    ۴۶
۲-۱۰-۵- تخصص    ۴۶
۲-۱۰-۶- دشواری کار    ۴۶
۲-۱۰-۷- قضاوت و تصمیم گیری    ۴۶
۲-۱۱- سیستمهای پاداش    ۴۷
۲-۱۱-۱- محرمانه بودن پرداخت    ۴۷
۲-۱۱-۲- سیستمهای پرداخت مشارکتی    ۴۸
۲-۱۱-۳- سیستمهای پاداش قابل انعطاف    ۴۸
۲-۱۲- مدیریت پاداش کارکنان    ۴۹
۲-۱۲-۱- اهداف مدیریت پاداش    ۴۹
۲-۱۲-۲- مدل مدیریت پاداش کارکنان    ۴۹
۲-۱۲-۳- عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش    ۵۱
۲-۱۳- ویژگیهای سیستم پاداش مؤثر    ۵۲
۲-۱۳-۱- اهمیت    ۵۲
۲-۱۳-۲- انعطاف    ۵۳
۲-۱۳-۳- فراوانی(دفعات)    ۵۳
۲-۱۳-۴- آشکاری    ۵۳
۲-۱۳-۵- توزیع منصفانه    ۵۴
۲-۱۴- برخی دلایل ناکام بودن پرداخت پاداش    ۵۵
۲-۱۴-۱- چرا غالبا پاداشها ایجاد انگیزه نمی کنند؟    ۵۵
۲-۱۴-۲- چرخه معیوب    ۵۶
۲-۱۵- سیستمهای مشوق    ۵۷
۲-۱۶- برخی روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران    ۵۸
۲-۱۶-۱- روشهای سنتی    ۵۸
۲-۱۶-۲- روش های تعدیل شده    ۶۱
۲-۱۶-۳- شیوه های متداول اعطای پاداش به مدیران شرکتها در ایران    ۶۲
۲-۱۷- چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک(EBRM)    ۶۳
۲-۱۸- نگاهی به وضع کنونی پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو    ۶۸
۲-۱۹- خلاصه فصل    ۶۹

منابع تحقیق   

    

فهرست جدول ها

جدول ۲-۱- میزان استفاده از ارزیابی عملکرد در سازمانها    ۳۹
جدول ۲-۲- شیوه های پاداش دهی در ایران    ۶۲
جدول ۲-۳- روشهای استفاده شده توسط پاسخ دهندگان به تحقیق سایت ای ریوارد درباره ارزیابی اثربخشی پاداش    ۶۳
جدول ۲-۴- مؤلفه های مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    ۶۶
جدول ۲-۵- اهداف پاداش و ضوابط موفقیت    ۶۷

فهرست شکلها و نمودارها
شکل۲-۱- نارضایتی های ناشی از یک سیستم پرداخت    ۲۰
شکل۲-۲- مقایسه تئوری‌های محتوایی انگیزش    ۲۸
شکل۲-۳- فرآیند ذهنی نظریه برابری    ۳۰
شکل ۲-۴- مدل پورتر و لاولر    ۴۱
شکل۲-۵- مدل مدیریت پاداش کارکنان    ۵۱
شکل ۲-۶-عوامل اثرگذار بر خط مشی های مدیریت پاداش    ۵۲
شکل۲-۷- چرخه معیوب عدم توجه به منافع مدیر    ۵۷
شکل۲-۸- چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    ۶۵

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: