مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری مدیریت استراتژیک

مبانی نظری مدیریت استراتژیک

دانلود مبانی نظری مدیریت استراتژیک بصورت کامل و جامع با رفرنس دهی استاندارد و قابلیت ویرایش در قالب ۴۲ صفحه ورد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۲
حجم ۱۲۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

مدیریت استراتژیک عبارتست از : “تصمیمات و فعالیت-های یکپارچه شده در جهت تدوین، اجرا و ارزیابی استراتژی های مؤثر”[۱]. مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را میدهد که به شیوهای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل ننماید.

این شیوه برنامه ریزی باعث میشود که سازمان دارای ابتکار عمل بوده و فعالیت هایش به گونهای درآیدکه‮ ‬به‮ ‬صورتی‮ ‬مبتکرانه‮ ‬و‮ ‬پیش گامانه‮ ‬در‮ ‬صنعت‮ ‬مربوطه اعمال نفوذکند  (نه اینکه تنها در برابرکنشها واکنش نشان دهد) و بدین گونه سرنوشت خود را رقم زده وآینده را تحت کنترل خود درآورد .

از‮ ‬نگاه‮ ‬کلی، منفعت اصلی مدیریت استراتژیک، کمک به سازمان برای انتخاب راه ها یا گزینههای استراتژیک از طریق روش های منظمتر، معقولتر و منطقیتر می باشد. بدین گونه سازمان می تواند استراتژی های بهتری را تدوین نماید‮.‬یکی از هدف های اصلی مدیریت استراتژیک، ایجاد تفاهم و تعهد هرچه بیشتر مدیران و کارکنان می‌باشد. به‮ ‬باور‮ ‬بعضی‮ ‬از‮ ‬استراتژیست ها مسئله تفاهم از مهمترین منافع مدیریت استراتژیک است‮ ‬و‮ ‬حتی‮ ‬در‮ ‬مواردی تعهد پس ازآن قرار می گیرد[۲].

سازمان ها با پی بردن به این واقعیت که برنامه ریزی باید با مشارکت کارکنان و مدیران سطوح پائینتر انجام شود، میکوشند فرآیند مدیریت استراتژیک را هرچه بیشتر غیرمتمرکز نمایند. در سازمان هایی‮ ‬که‮ ‬مدیریت‮ ‬بر پایه‮ ‬برنامه ریزی‮ ‬استراتژیک‮ ‬عمل‮ ‬می کند، برنامهریزی غیرمتمرکز بوسیله مدیران صف، جایگزین برنامهریزی متمرکز بوسیله مدیران ستادی شده است. فرآیند مزبور مبتنی بر فعالیت هایی است که در زمینه یادگیری، کمک کردن، آموزش دادن و حمایت نمودن انجام میشود و تنها درچارچوب یا قالب کاغذ بازیهایی نیست که بین مدیران ارشد اجرایی انجام میگیرد .

فهرست مطالب

فصل دوم: چارچوب نظری مدیریت استراتژیک

۲-۱    مقدمه        ۶
۲-۲    مدیریت استراتژیک    ۷
۲-۳    رویکردهای تدوین استراتژی    ۱۰
۲-۳-۱    تئوری سازمان صنعتی    ۱۲
۲-۳-۲    رویکرد مبتنی بر سناریو    ۱۲
۲-۳-۳    نگرش جبرگرایی محیطی    ۱۳
۲-۳-۴    نگرش اعمال قدرت    ۱۳
۲-۳-۵    نظریه اقتصادی چامبرلین    ۱۳
۲-۳-۶    نظریه اقتضایی    ۱۳
۲-۳-۷    رویکرد تدوین استراتژی مبتنی بر ذینفعان    ۱۴
۲-۳-۸    تجزیه و تحلیل SWOT    ۱۵
۲-۳-۹    رویکرد مبتنی بر منابع    ۱۹

 مراجع    

فهرست اشکال
شکل ۲-۱ : ماتریس SWOT     ۱۷
شکل۲-۲  : زنجیره ارزش پورتر      ۲۵
شکل ۲-۳ : چارچوب ۷S       ۲۵
شکل ۲-۴ : مدل گرانت به صورت خلاصه شده     ۲۶
شکل ۲-۵ : مدل هانت و مورگان    ۲۷

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: