مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فنی و حرفه ای در زندان ۷۴ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فنی و حرفه ای در زندان ۷۴ صفحه
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فنی و حرفه ای در زندان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۴ |
حجم | ۱۹۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فنی و حرفه ای در زندان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
آموزش فنی و حرفه ای در زندان
یکی از بخش های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در زندان و کانون های اصلاح و تربیت و مجتمع کاردرمانی و حرفه آموزی است. لذا سازمان فنی و حرفه ای سالهاست با انعقاد تفاهم نامه با سازمان امور زندانها و نیز ستاد مبارزه با مواد مخدر به آموزش زندانیان و بازپروری و حرفه آموزی معتادین درمان یافته مبادرت می نماید.
ارتکاب جرم عوامل بسیاری دارد. آمارهای ارائه شده از وضعیت شغلی زندانیان نشان می دهد یکی از مهم ترین عوامل ارتکاب جرم، بیکاری است. حتی در زندان ها نیز زندانیان بیکار، مرتکب تخلف شده و مشکلاتی را برای خود و جامعه زندان ایجاد می نمایند. و همچنین یکی از دلایل بیکاری افراد نداشتن مهارت لازم برای انجام کار است. متولی آموزش(رسمی و غیر رسمی) در جامعه سازمان های مرتبط از جمله وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی، سازمان فنی و حرفه ای و … می باشد.
صرف نظر از سایر آموزش ها برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در زندان ها به عهده سازمان زندان ها بوده(با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای) و تحت نظارت و سرپرستی دفتر برنامه ریزی اشتغال حرفه آموزی سازمان انجام می شود. در حال حاضر در غالب زندان های کشور رشته های برق ساختمان، لوله کشی، اتو مکانیک، خیاطی ، رایانه کار، نقاشی، برق خودرو، تعمیر موتور سیکلت، کشتکار گلخانه ای، صنایع دستی و … برای زندانیانی که به هر دلیل از آموزش ها بازمانده اند برگزار می گردد.
اهداف حرفه آموزی در زندان را می توان موارد زیر برشمرد(کریمی، ۱۳۸۶):
– آموختن مهارت لازم و کسب توانائی های عملی و کاربردی جهت اشتغال در زندان و پس از آزادی؛
– کسب درآمد در اثر اشتغال ایجاد شده و کمک به ارتقاء سطح زندگی مددجویان و خانواده های انان؛
– استفاده بهینه از اوقات و فراغت در زندان؛
– کمک به افزایش ضریب امنیتی زندان ها، کاهش بدآموزی ها و مفسده های درون زندان؛
– کاهش فرسودگی جسمی و روحی در اثر گذشت زمان در زندان،
– ایجاد خلاقیت و نوآوری و شکوفائی فردی.
فهرست مطالب
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش فنی و حرفه ای در زندان
۲-۱-مقدمه 8
۲-۲- ضرورت آموزش و بالندگی نیروی انسانی 12
۲-۳- تاریخچه آموزش های فنی و حرفه ای در جهان و ایران 16
۲-۴-آموزش فنی و حرفه ای 18
۲-۵- واژه شناسی آموزش فنی و حرفهای 20
۲-۶- آموزش در زندان 21
۲-۷- مهارت 22
۲-۸-سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (TVTO) 22
۲-۹- کارآفرینی ، تعریف و اهداف آن 23
۲-۱۰- مبانی تئوریک آموزش های فنی و حرفه ای 25
۲-۱۱-ضرورتها و الزامات آموزش مهارت های فنی و حرفه ای 31
۲-۱۲- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تربیت نیروی انسانی 35
۲-۱۳-تاثیر مهارت در اشتغال 39
۲-۱۴- رابطه آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغال 43
۲-۱۵-آموزش های فنی و حرفه ای در زندان 50
۲-۱۶-ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در زندان 54
۲-۱۷-تاریخچه آموزش و اشتغال زندانیان در نظام زندانبانی انگلستان 57
۲-۱۸-آموزش و اشتغال زندانیان در قرن حاضر 61
۲-۱۹- مرور ادبیات و سوابق مربوطه 66
منابع و مآخذ 73
الف) منابع فارسی 73
ب) منابع خارجی 75
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت