مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای ۷۶ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای ۷۶ صفحه
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۶ |
حجم | ۱۹۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
آموزش عبارت است از تلاش در جهت کسب تخصص حرفه ای ماشینی ، تلاش فنی ، ورزیدگی در امور مدیریتی و اکتساب روش ها و برخوردهای متناسب در مقابل مسائل دقیق اجتماعی(کیان پور ، ۱۳۸۹). در این تعریف کسب تخصص حرفه ای ماشینی و دانش فنی را آموزش دانسته است ، تعلیمات مراکز آموزشی و تربیت نیروی انسانی و ترکیب آموزش های تئوری و عملی می تواند نقش بسیار بالایی در توسعه کشور ما داشته باشد .شاید متداول ترین اسلوب آموزش ، کارآموزی کارگران در محیط حرفه ایست . در این اسلوب کارآموز ضمن کسب مهارت ، دانش های مورد لزوم عملکرد حرفه خود با ماشین آلات و مواد اولیه ای سرو کار دارد که پس ازخاتمه کارآموزی باید با آنها کار کند . کارگر در محیط واقعی کار می کند که باید در آن حرفه اش را انجام می دهد .
آموزش فنی و حرفه ای آموزشهایی است که به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار به افراد ارائه می شود و یا کارآیی فرد را افزایش داده و موجب کاهش هزینه و افزایش کیفیت زندگی می شود . این آموزش ها در کشورمان به صورت آموزش رسمی و غیر رسمی شامل آموزش های متوسطه فنی و حرفه ای و کار دانش، کاردانی فنی و حرفه ای و علمی – کاربردی، ضمن خدمت و مدیریت حرفه ای تخصصی و آموزش های کوتاه مدت برای سه سطح آموزش کارگر(ماهر، نیمه ماهر )، آموزش تکنیسین و آموزش مهندس و کارشناس صورت می گیرد این آموزش ها در سطح آموزش کارگران (ماهر و نیمه ماهر) عمدتا به صورت ۷۰% عملی و ۳۰% تئوری به کارآموزان ارائه می گردد .
نظام قابل تشخیص مدیریت و سازمان آموزش های فنی و حرفه ای شامل:
1 – آموزش حرفه ای
2 – حرفه آموزی بازار کار
3 – حرفه آموزی بنگاه اقتصادی (درون بنگاهی) می باشد. مطابق ۲۲ ماده قانونی موضوعه اجرای حرفه آموزی بازار کار (آموزش های و حرفه ای کوتاه مدت غیررسمی) به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور واگذار شده است.
فهرست مطالب
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش های فنی و حرفه ای
۲-۱-مقدمه 8
۲-۲- ضرورت آموزش و بالندگی نیروی انسانی 12
۲-۳- تاریخچه آموزش های فنی و حرفه ای در جهان و ایران 16
۲-۴-آموزش فنی و حرفه ای 18
۲-۵- واژه شناسی آموزش فنی و حرفهای 20
۲-۶- آموزش در زندان 21
۲-۷- مهارت 22
۲-۸-سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (TVTO) 22
۲-۹- کارآفرینی ، تعریف و اهداف آن 23
۲-۱۰- مبانی تئوریک آموزش های فنی و حرفه ای 25
۲-۱۱-ضرورتها و الزامات آموزش مهارت های فنی و حرفه ای 31
۲-۱۲- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تربیت نیروی انسانی 35
۲-۱۳-تاثیر مهارت در اشتغال 39
۲-۱۴- رابطه آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغال 43
۲-۱۵-آموزش های فنی و حرفه ای در زندان 50
۲-۱۶-ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در زندان 54
۲-۱۷-تاریخچه آموزش و اشتغال زندانیان در نظام زندانبانی انگلستان 57
۲-۱۸-آموزش و اشتغال زندانیان در قرن حاضر 61
۲-۱۹- مرور ادبیات و سوابق مربوطه 66
منابع و مآخذ 73
الف) منابع فارسی 73
ب) منابع خارجی 75
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت