مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای ۷۶ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای ۷۶ صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۶
حجم ۱۹۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش های فنی و حرفه ای را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

آموزش عبارت است از تلاش در جهت کسب تخصص حرفه ای ماشینی ، تلاش فنی ، ورزیدگی در امور مدیریتی و اکتساب روش ها و برخوردهای متناسب در مقابل مسائل دقیق اجتماعی(کیان پور ، ۱۳۸۹). در این تعریف کسب تخصص حرفه ای ماشینی و دانش فنی را آموزش دانسته است ، تعلیمات مراکز آموزشی و تربیت نیروی انسانی و ترکیب آموزش های تئوری و عملی می تواند نقش بسیار بالایی در توسعه کشور ما داشته باشد .شاید متداول ترین اسلوب آموزش ، کارآموزی کارگران در محیط حرفه ایست . در این اسلوب کارآموز ضمن کسب مهارت ، دانش های مورد لزوم عملکرد حرفه خود با ماشین آلات و مواد اولیه ای سرو کار دارد که پس ازخاتمه کارآموزی باید با آنها کار کند . کارگر در محیط واقعی کار می کند که باید در آن حرفه اش را انجام می دهد .

 

 

 

آموزش فنی و حرفه ای   آموزشهایی است که به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار  به افراد ارائه می شود و یا کارآیی فرد را افزایش داده و موجب کاهش هزینه و افزایش کیفیت زندگی می شود . این آموزش ها در کشورمان به صورت آموزش رسمی   و غیر رسمی    شامل آموزش های متوسطه فنی و حرفه ای و کار دانش، کاردانی فنی و حرفه ای و علمی – کاربردی، ضمن خدمت و مدیریت حرفه ای تخصصی و آموزش های کوتاه مدت برای  سه سطح آموزش کارگر(ماهر، نیمه ماهر )، آموزش تکنیسین و آموزش مهندس و کارشناس صورت می گیرد این آموزش ها در سطح آموزش کارگران (ماهر و نیمه ماهر) عمدتا به صورت ۷۰% عملی و ۳۰% تئوری به کارآموزان ارائه می گردد .

 

 

 

نظام قابل تشخیص مدیریت و سازمان آموزش های فنی و حرفه ای شامل:
 1 – آموزش حرفه ای  
 2 – حرفه آموزی بازار کار  
 3 – حرفه آموزی بنگاه اقتصادی  (درون بنگاهی) می باشد. مطابق ۲۲ ماده قانونی موضوعه اجرای حرفه آموزی بازار کار (آموزش های و حرفه ای کوتاه مدت غیررسمی) به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور واگذار شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش های فنی و حرفه ای

۲-۱-مقدمه    8
۲-۲- ضرورت آموزش و بالندگی نیروی انسانی    12
۲-۳- تاریخچه آموزش های فنی و حرفه ای در جهان و ایران    16
۲-۴-آموزش فنی و حرفه ای    18
۲-۵- واژه شناسی آموزش فنی و حرفه‌ای    20
۲-۶- آموزش در زندان    21
۲-۷- مهارت    22
۲-۸-سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  (TVTO)    22
۲-۹- کارآفرینی ، تعریف و اهداف آن    23
۲-۱۰- مبانی تئوریک آموزش های فنی و حرفه ای    25
۲-۱۱-ضرورتها و الزامات آموزش مهارت های فنی و حرفه ای    31
۲-۱۲- نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تربیت نیروی انسانی    35
۲-۱۳-تاثیر مهارت در اشتغال    39
۲-۱۴- رابطه آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغال    43
۲-۱۵-آموزش های فنی و حرفه ای در زندان    50
۲-۱۶-ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در زندان    54
۲-۱۷-تاریخچه‏ آموزش و اشتغال زندانیان‏ در نظام زندانبانی‏ انگلستان    57
۲-۱۸-آموزش و اشتغال زندانیان در قرن حاضر    61
۲-۱۹- مرور ادبیات و سوابق مربوطه    66
منابع و مآخذ    73
الف) منابع فارسی    73
ب) منابع خارجی    75

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: