مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۷
حجم ۲۴۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه می باشد. در ابتدا چارچوب نظری احساس تعلق به مدرسه در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه  پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه در پژوهش های داخلی و خارجی به تفکیک ذکر شده اند.

احساس تعلق به مدرسه به عنوان اعمالی که باعث سازگار شدن دانش آموز در انجام یک فعالیت یا مکان خاص می شود و به دنبال آن احساس وابستگی به افراد، موضوعات و محیط های مختلف را در پی دارد تعریف شده است. این اعمال باعث افزایش احساس راحتی، خوب بودن و کاهش اضطراب دانش آموز می شود (کارچر[۱]، ۲۰۰۳).تعلق به مدرسه یعنی ادراک دانش آموزان از اینکه در محیط مدرسه توسط همکلاسی ها مورد پذیرش و حمایت واقع می شوند و در نتیجه رضایت و تعلق به مدرسه دارند ( روسر[۲]، ۱۹۹۶).

با توجه به اینکه مفهوم احساس تعلق به مدرسه دارای کاربردهایی در حیطه های مختلفی از علوم مانند جامعه شناختی، روانشناسی و پزشکی می باشد، لذا تعاریف متعددی از احساس تعلق به مدرسه وجود دارد و توافق چندانی روی مفهوم آن وجود ندارد. تعاریف موجود درباره احساس تعلق به مدرسه به چندین دسته تقسیم می شود که یکی از عمومی ترین دسته ها تعاریف زیست بوم شناسانه با مبتنی بر بعد اجتماعی است. در این رویکرد احساس تعلق به مدرسه به صورت عمومی برای توصیف کیفیت ارتباطات در سطح جامعه و به صورت اختصاصی به عنوان دیدگاه افراد که باعث افزایش پیوند آنها با محیط مدرسه تعریف می گردد (مک نلی[۳]، ۲۰۰۲)

نمونه پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه

ابولقاسمی، حکیم زاده، و درانی (۱۳۹۳) در پژوهشی به بررسی مقایسه احساس تعلق به مدرسه، انگیزه پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان مدارس هوشمند(مبتنی بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات) و مدارس عادی سال سوم دبیرستان شهر اصفهان پرداختند. نتایج تحقیق بیان کننده این بود که بین دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی شهر اصفهان در متغیرهای فوق تفاوت معناداری وجود دارد و دانش آموزان مدارس هوشمند دارای انگیزه پیشرفت تحصیلی، پیشرفت تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه (به همراه شش مولفه آن) بیشتری نسبت به دانش آموزان مدارس عادی این شهر بودند.

فهرست مطالب
۱-۶٫ تعریف متغیرها    ۲
۱-۶-۱٫  تعاریف مفهومی    ۲
۱-۶-۲٫ تعاریف عملیاتی    ۳
فصل دوم    ۴
۲-۴٫ احساس تعلق    ۴
۲-۴-۱٫ نظریه های احساس تعلق    ۷
۲-۴-۱-۱٫ نظریه آدلر    ۷
۲-۴-۱-۱-۱٫ علاقه اجتماعی    ۷
۲-۴-۱-۱-۲٫  سبک زندگی    ۹
۲-۴-۱-۲٫ نظریه آبراهام مازلو    ۱۰
۲-۴-۱-۳٫ نظریه ویلیام گلاسر    ۱۲
۲-۴-۱-۳-۱٫ گلاسر و نظریه نیازها    ۱۴
۲-۴-۱-۴٫ نظریه بالبی    ۱۵
۲-۴-۱-۴-۱٫ دلبستگی    ۱۶
۲-۴-۱-۴-۱-۱٫ موضوعهای دلبستگی- به چه کسی دلبسته شویم؟    ۱۷
۲-۴-۱-۴-۲٫ انواع دلبستگی    ۲۰
۲-۴-۱-۴-۳٫ ثبات دلبستگی    ۲۳
۲-۴-۲٫ احساس تعلق در نوجوانی    ۲۵
۲-۵٫ بررسی پژوهشها    ۲۶
۲-۵-۱٫ بررسی پژوهش های خارجی    ۲۶
۲-۵-۲٫ بررسی پژوهش های داخلی    ۳۲
منابع    ۳۴
الف: منابع فارسی    ۳۴
ب.منابع  انگلیسی

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: