مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۶۲ |
حجم | ۳۶۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
دانلود مبانی نظری رشته مدیریت
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه
دانلود ممبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد
هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیتهای خود بالاخص در محیطهای پیچیده و پویا نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. از سوی دیگر فقدان وجود نظام ارزیابی و کنترل در یک سیستم به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمان تلقی میگردد که پیامدهای آن کهولت و نهایتاً مرگ سازمان است. ارزیابی عملکرد به عنوان یک بخش یا زیرمجموعه از مدیریت عملکرد محسوب می شود. (May Leen Yu et al. ,۲۰۰۹)
هیات علمی
یکی از تنگناها و مشکلات عمده آموزش عالی در ایران کمبود هیات علمی با کفایت و توانمندی ویژه است. از طرفی تحرک علمی در هیات علمی ها بسیار پایین است و از طرف دیگر بخش وسیعی از هیات علمی کشور از نظر استخدامی جوان هستند. از نظر ترکیب ،هیات علمی ارتباط چندانی با تعداد رشته های تحصیلی و دانشجویان ندارند. مشکل دیگر توزیع و استقرار از جغرافیایی اعضای هیات علمی و نیز نحوه به کارگماری آنها است . یکی از عوامل دیگر عدم نظارت سازمان یافته، هدفمند و مشهود برکار اعضای هیات علمی دردانشگاها است . از این رو گرانبهاترین منابع آموزش عالی استفاده بهینه به عمل نمی آید.از نارسایی های دیگر، مشکلات روش تدریس اعضای هیات علمی ،تعداد کم اعضای هیات علمی مشغول در امر پژوهش و تالیف، حضور اندک بمنظور پاسخگویی به سوالات دانشجویان، کم انگیزگی دانشجویان در کسب دانش نارسایی در سلسله مراتب هیات علمی، کمبود نهادهای علمی در دانشگاه ها و بالاخره ضعف فرهنگی حاکم بر جامعه را می توان به عنوان سوژه های مشهور تر نام برد.[۳۴,۳۵]
۱۵-۲٫ قوانین و مقررات و آیین نامه ها
بعد از انقلاب فرهنگی قدرت تصمیم گیری و برنامه ریزی برای دانشگاهها در ستاد انقلاب فرهنگی و بعد در شورای عالی انقلاب فرهنگی متمرکز شد . این امر اگر چه مزایای زیادی در بر داشته است . معایبی را هم با خود به همراه آورده اولا: دانشگاه ها را خیلی اداری کرده . ثانیا : تداخل بروز کرده در آیین نامه ها و مقررات نوعی واگرایی درونی در دانشگاه بین اقشار دانشگاهی ایجاد نموده است.آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی که در تاریخ ۱۴/۱۰/۸۹ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید است، در چهارفعالیت فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی بر اساس مواد و بند های مندرج در آیین نامه تبیین و تنظیم گردیده است.
۱۶-۲٫ حوزه های مرتبط با اعضای هیات علمی
۱-۱۶-۲٫ فعالیت های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی
به مجموعه فعالیت های عضو هیات علمی اطلاق می شود که موید آمیختگی علم و اخلاق اسلامی و مبتنی بر تقویت و ترویج باورهای اعتقادی، مذهبی و ملی منطبق با قانون اساسی و ارزشهای انقلاب اسلامی در میان خانواده دانشگاهیان بوده و نگاه مثبت جامعه به دانشگاهیان را به عنوان عناصر سازنده و پیشرو در پی داشته باشد.
۲-۱۶-۲٫ فعالیت های آموزشی
به مجموعه فعالیت های عضو هیات علمی اطلاق می گردد که وی می بایست در جهت آموزش و تربیت دانشجویان به نحوی روزآمد و موثر برای حفظ و ارتقا کیفیت آموزش و انتقال مطلوب مفاهیم بکار گیرد.
۳-۱۶-۲٫ فعالیت های پژوهشی و فناوری
به فعالیت های عضو هیات علمی اطلاق می شود که ضمن برخورداری از ویژگی هدفمند ساختار یافته، قابلیت کشف و توسعه حقایق یا ایجاد توانایی پیاده سازی و بکارگیری یافته های علمی را داشته و در عمل قادر به رفع نیاز جامعه و شکستن مرزهای دانش به صورت متوازن و منطبق بر اولویت های مصوب تحقیقاتی و فناورانه باشد.
۴-۱۶-۲ فعالیت های علمی و اجرایی
به مجموعه فعالیت های عضو هیات علمی اطلاق می شود که ضمینه ساز تقویت و بسط بنیانهای دینی و فرهنگی و تعمیق مبانی اعتقادی بوده و منجر به توسعه و گسترش علم ودانش، پژوهش و فناوری و تامین زیر اسخت های مرتبط در این حوزه ها می گردد.
۵-۱۶-۲ شاخص های مالی
با توجه به زنجیرای بودن حوزه ها از منظر های مختلف در سطح دانشگاه و متولی بودن ارزشیابی اساتید با معاونت های مختلف باید صورت پذیرد، اهمیت تامین منابع مالی که جزو اصلی ترین شاخص های بررسی ارزیابی می تواند باشد و اثر گذار به بررسی این حوزه نیز پرداخته می شود. [۳۷]
فهرست مطالب
فصل دوم : ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۱۲
۱-۲ مقدمه : ۱۳
۲-۲٫ هوش سازمانی ۱۳
۱-۲-۲٫ سیستم هوش تجاری به عنوان هسته تصمیم گیری ۱۴
۲-۲-۲٫ کاربرد هوش کسب و کار در سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی ۱۵
۳-۲-۲٫ نیازمندی های ارزیابی هوش تجاری در سیستم های برنامه ریزی منابع انسانی ۱۶
۳-۲٫ ارزیابی عملکرد: ۱۷
۱-۳-۲ سیر تحول ارزیابی عملکرد ۱۸
۲-۳-۲٫ ارکان ارزیابی عملکرد چه چیزی باید مورد ارزیابی قرارگیرد؟ ۱۹
۳-۳-۲٫ ارزیابی چه زمانی صورت می پذیرد؟ ۲۰
۴-۳-۲٫ انواع ارزیابی ۲۰
۵-۳-۲٫ رویکردهای ارزیابی عملکرد ۲۲
۶-۳-۲٫ مراحل ارزیابی عملکرد ۲۳
۷-۳-۲٫ مدلهای ارزیابی عملکرد ۲۳
۸-۳-۲٫ ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد ۲۴
۹-۳-۲٫ نقش فناوری اطلاعات در ارزیابی عملکرد ۲۵
۴-۲٫ مدیریت منابع انسانی ۲۵
۱-۴-۲٫ عملکردها مدیریت منابع انسانی ۲۶
۲-۴-۲٫ تشریح مدل جامع ارزیابی عملکرد منابع انسانی ۲۶
۳-۴-۲٫ الگوهای متداول ارزیابی عملکرد سازمان ها و دستگاه های اجرایی ۲۶
۴-۴-۲٫ جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان ۲۷
۵- ۲٫ اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سازمان ۲۹
۶-۲٫ مدیریت راهبردی – برنامه ریزی راهبردی ۳۰
۷-۲٫ مدل SWOT ۳۲
۸-۲٫ مراحل پیاده سازی مدل BSC ۳۳
۱-۸-۲٫ تعیین اندازه سازمان ۳۳
۲-۸-۲٫ تجزیه و تحلیل موقعیت سازمان ۳۳
۳-۸-۲٫ تثبیت چشم انداز ۳۴
۴-۸-۲٫ تعیین استراتژی های سازمان ۳۴
۵-۸-۲٫ تعیین وجه های مناسب برای شرکت ۳۴
۶-۸-۲٫ تدوین اهداف استراتژیک برای جنبه های تعیین شده ۳۴
۹-۲ کارت امتیاز متوازن ۳۵
۱۰-۲ . شاخص ۳۵
۱۱-۲٫ داشبورد ۳۶
۱-۱۱-۲٫ داشبوردها، اندازه گیری عملکرد سازمانی و مدیریت ۳۸
۲-۱۱-۲٫ اثرات پیاده سازی داشبورد بر سازمان ۳۸
۱۲-۲٫ برای ارزیابی برنامه توسعه دانشگاه میتوان دو نقش در نظر گرفت ۳۸
۱-۱۲-۲٫ ارزیابی زمینه و محیط ۳۹
۲-۱۲-۲٫ ارزیابی درون داد ۳۹
۳-۱۲-۲٫ ارزیابی فرآیند ۳۹
۴-۱۲-۲٫ ارزیابی برون داد ۳۹
۵-۱۲-۲٫ مدیریت دانشگاهی ۴۰
۱۳-۲٫ عناصر اصلی تشکیل دهنده آموزش عالی و تنگناهای موجود ۴۱
۱۴-۲٫ هیات علمی ۴۲
۱۵-۲٫ قوانین و مقررات و آیین نامه ها ۴۲
۱۶-۲٫ حوزه های مرتبط با اعضای هیات علمی ۴۳
۱-۱۶-۲٫ فعالیت های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی ۴۳
۲-۱۶-۲٫ فعالیت های آموزشی ۴۳
۳-۱۶-۲٫ فعالیت های پژوهشی و فناوری ۴۳
۴-۱۶-۲ فعالیت های علمی و اجرایی ۴۳
۵-۱۶-۲ شاخص های مالی ۴۳
۱۷-۲٫ پیشینه ۴۴
منابع و مراجع:
منابع فارسی :
منابع انگلیسی
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت