مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان
مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش کارکنان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۰ |
حجم | ۸۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
تعریف انگیزش
اصطلاح انگیزش نخستین بار از واژه لاتین Move که به معنی حرکت است گرفته شده اما این واژه برای توضیح واژه انگیزش بسنده نیست.از دیدگاه اتکینسون انگیزش عبارت است از: تاثیرهای همزمان در هدایت، قوت و تداوم تلاش.
جونر میگوید:انگیزش عبارت است از اینکه چگونه رفتار آغاز میشود، نیرو میگیرد،نگاهداری و هدایت میشود،باز می ایستد و چه نوع واکنش ذهنی در موجود زنده به هنگامی که همه اینها در جریان است وجود دارد (ستیرز و پورتر ۱۳۷۵، ۷).از نظر ستیرز انگیزش یعنی نیروهایی که موجب می شوند افراد به گونه ای خاص رفتار کنند (مورهد و گریفین ۱۳۷۷، ۸).
خلاصه: انگیزهها چراهای رفتار هستند، آنها موجب آغاز و ادامه فعالیت میشوند و جهت کلی رفتار یک فرد را معین میکنند.
پیشینه داخلی انگیزش کارکنان
پژوهشی در مورد «بررسی انگیزههای کارکنان دانشگاه تربیت معلم» توسط علی محمد امیرتاش ۱۳۷۲ دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه تربیت معلم به عمل آمده است که خلاصه آن به شرح ذیل است:
هدف از اجرای این پژوهش بررسی ارزیابی کارکنان از پارهای انگیزههای کاری منتخب از یکسو و همچنین طرز تفکر مدیران از این ارزیابی از سوی دیگر است. به این ترتیب این نتیجه مورد نظر است که آیا مدیران و کارکنان در مورد اولویت و اهمیت این انگیزهها اتفاق نظر دارند یا خیر.بر مبنای یافتههای این تحقیق هدف این است که پیشنهاداتی درباره اتخاذ بهترین انواع انگیزههای کاری تدوین گردد تا مدیران به نحو مطلوب بتوانند کوشش و توجه کارکنان را به سمت کار تهیه هدایت کنند.
پیشینه خارجی انگیزش کارکنان
اورن و همکاران(۲۰۱۳) در پژوهشی با عنوان «بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی، عدالت سازمانی، انگیزش شغلی کارکنان و خود اثربخشی» به این نتایج رسید که عدالت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی، انگیزش کارکنان و خود اثربخشی رابطه مثبت و معناداری دارد. نتایج همچنین نشان داد که رفتار شهروندی سازمانی با خود اثربخشی کارکنان رابطه معناداری دارد.
فهرست مطالب
بخش: چارچوب نظری انگیزش ۲
۲-۲- تعریف انگیزش ۲
۲-۲-۱ انگیزش و رفتار ۴
۲-۲-۲ تأثیر انگیزه ۵
۲-۲-۳ نیاز و انگیزش ۵
۲-۲-۴ نیازهای ناخودآگاه ۶
۲-۲-۵ ابعاد انگیزش ۶
۲-۲-۶ تأثیر انگیزه بر عملکرد ۷
۲-۲-۷ نگرشی اسلامی به بحث انگیزش ۷
۲-۲-۷-۱ انسان بر سر دو راهی ۷
۲-۲-۷-۲ رابطهی انگیزش و خیر و شر ۸
۲-۲-۷-۳ نیازهای مادی ۸
۲-۲-۷-۴ جاذبههای معنوی ۹
۲-۲-۸ کلیدهای اصلی اداره و رهبری انگیزش کارکنان ۱۰
۲-۲-۹ نقش انگیزش در سازمانها ۱۱
۲-۲-۱۰ ضرورت شناخت نیازها ۱۳
۲-۲-۱۱ تعریف نیاز ۱۴
۲-۲-۱۲ مشخصات نیازها ۱۴
۲-۲-۱۳ مدیر مسلمان و انگیزشها ۱۵
۲-۲-۱۴ اسلام و انگیزش برای تأمین نیازمندیها ۱۶
۲-۲-۱۵ تئوریهای نیاز در انگیزش ۱۷
۲-۲-۱۵-۱ سلسله مراتب نیازهای مازلو ۱۷
۲-۲-۱۵-۲ نظریه ERG آلدرفر ۱۹
۲-۲-۱۵-۳ نظریهی دو عاملی هرزبرگ ۱۹
انگیزندهها:
۲-۲-۱۵-۴ نظریه نیازهای سه گانه ۲۰
۲-۲-۱۵-۵ ترکیب دیدگاههای مختلف نیاز ۲۱
۲-۲-۱۵-۶ نظریهی انتظار و احتمال ۲۱
۲-۲-۱۵-۷ نظریه برابری ۲۲
۲-۲-۱۵-۸ نظریه X و نظریه Y ۲۳
۲-۲-۱۵-۹ نظریه هدفگذاری ۲۴
۲-۲-۱۵-۱۰ نظریه اسناد ۲۵
۲-۲-۱۵-۱۱ تئوری z اوچی ۲۵
۲-۲-۱۵-۱۲ نظریه تقویت ۲۶
۲-۲-۱۶ از مفاهیم انگیزش چگونه در سازمانها استفاده میشود؟ ۲۹
۲-۲-۱۶-۱ استفاده از انگیزندهها ۲۹
۲-۳-۲ بررسی تحقیقات انجام شده در مورد انگیزش ۳۱
۲-۳-۲-۱ تحقیقات انجام شده در داخل کشور ۳۱
۲-۳-۲-۲ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ۳۵
۲-۴- چهارچوب نظری تحقیق ۳۷
۲-۵- مدل مفهومی تحقیق ۳۹
منابع و مآخذ ۴۲
فهرست منابع فارسی ۴۲
فهرست منابع انگلیسی ۴۸
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت