مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸۷
حجم ۳۷۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دسلر (۱۳۸۴) مفهوم توسعه منابع انسانی را در تعامل با سه حوزه آموزش، بهبود سازمانی و یادگیری سازمانی در نظر می گیرد. بر همین اساس وی آموزش را “روشهای که بدان مهارتهای لازم برای انجام دادن کارها به افراد تازه وارد به سازمان یاد داده می شود”می داند. همچنین بهبود سازمانی: مقصود از بهبود سازمانی این است که بتوان نگرش، ارزش ها و باورهای کارکنان را به گونه ای تغیر داد که بنواننند تغییرات فنی را درک کند و آن را به اجرا درآورند. 

مانکین  (۲۰۰۱) توسعه منابع انسانی مفهومی است که شامل مجموعه ای از فعالیت ها و روند ها می شود.. در حالیکه بسیاری ارزش های توسعه منابع انسانی برای سازمانها را درک می کنند ، مفهوم  توسعه منابع انسانی بحث انگیز باقی می ماند. «تلاش هایی برای تعریف مفهوم توسعه منابع انسانی توسط اساتید ، محققین و شاغلین ثابت می شود که ناامید کننده و گیج کننده است. گرچه یک تعریف پذیرفته شده جهانی وجود ندارد، چندین دانشمند تلاش کرده اند عناصر اساسی آن را شناسایی کنند.

مثلاً مک لاگان وسها دولینک (۱۹۸۹) توسعه سازمانی ، آموزش  و توسعه ضمن کار را به عنوان نکته اولیه توسعه منابع انسانی  گرد آوری کرده اند . سوانسون و هولتون  (۲۰۰۱)  توسعه  کارکنان  را به عنوان” روندی برای توسعه و رها کردن تخصص انسانی از طریق توسعه سازمانی و آموزش و توسعه پرسنل برای هدف اصلاح عملکرد تعریف می کنند” . این تعریف بیشتر مایل به افراد  ، سازمانها و گروه های کاری یا تیم ها می باشد . یک بررسی تشریحی از تعریف ها از نظر فرهنگی تحت تأثیر قرار دارند و در سطح بین المللی در زمینه فعالیت ها ، مخاطبین و ذی نفع ها تفاوت دارند . 

پیشینه تحقیق توسعه منابع انسانی

حسن جوانمردی ،۱۳۸۲، نقش توسعه منابع انسانی در امنیت شغلی کارکنان، در این تحقیق به بررسی تناسب و ویژگیهای شغل و شاغلین و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان مسکن وشهر سازی استان فارس پرداخته شده است. که برای تحقیق نمونه ۱۰۰ نفری را  با استفاده از پرسشنامه GDS مورد بررسی قرار داده اند. نتایج حاصل از تحقیق به این نکته اشاره دارد که رابطه معنادار و مثبتی بین مهارتهای لازم در شاغلین و رضایت شغلی آنان وجود دارد، یعنی با افزایش مهارتهای لازم و مورد نیاز برای انجام شغل، رضایت شغلی کارکنان نیز افزایش پیدا می کند. به عبارتی دیگر، کمبود مهارتهای لازم مورد نیاز شغل به کاهش رضایت شغلی کارکنان می انجامد. همچنین در این تحقیق در فرضیه فرعی که بین گذرانیدن دوره های آموزشی لازم برای انجام بهتر شغل با رضایت شغلی کارکنان رابطه معناداری وجود دارد، که در آن با گذرانیدن دوره های لازمو مورد نیاز شغل رضایت شغلی کارکنان افزایش پیدا می کند. 

فهرست مطالب
۸-۱: شرح واژه های تحقیق    ۷
۱۳-۱: زمینه های فعالیت شرکت    ۱۰
: فصل دوم    ۱۱
بخش اول

ادبیات تحقیق توسعه منابع انسانی

۱-۲: مقدمه    ۲۰
۲-۲: مفهوم توسعه منابع انسانی    ۲۰
۱-۲-۲: پیشنه تاریخی توسعه منابع انسانی    ۲۳
۲-۲-۲: تعاریف و مفاهیم توسعه منابع انسانی    ۲۴
۱-۲-۲-۲: سطوح تجزیه و تحلیل در توسعه منابع انسانی    ۲۵
۲-۲-۲: مدل های توسعه منابع انسانی    ۲۶
۱-۲-۲-۲: مدل های عقلایی توسعه ی منابع انسانی    ۲۶
۲-۲-۲-۲: مدل های طبیعی توسعه ی منابع انسانی     ۲۶
-۲-۲-۲:توسعه ی منابع انسانی براساس نقاط مرجع استراتژیک    ۲۷
۴-۲-۲-۲: رویکرد باز و بسته به توسعه منابع انسانی    ۲۷
۱-۴-۲-۲-۲: توسعه ی منابع انسانی مشتق شده از نیاز    ۲۹
۲-۴-۲-۲-۲: توسعه ی منابع انسانی مشتق شده از فرصت    ۲۹
۳-۴-۲-۲-۲: توسعه ی منابع انسانی مشتق شده از قابلیت ها    ۲۹
۵-۲-۲-۲: مدل I-A توسعه منابع انسانی    ۲۹
۱-۵-۲-۲-۲: هم آهنگ سازی    ۳۰
۲-۵-۲-۲-۲: موفقیت    ۳۰
۳-۵-۲-۲-۲: انطباق    ۳۰
۶-۲-۲-۲:  فلسفه توسعه منابع انسانی    ۳۱

۳-۲: اجزاء توسعه منابع انسانی    ۳۲
۱-۱-۳-۲: تعریف و پیشینه تاریخی آموزش    ۳۲
۲-۱-۳-۲: آموزش کارکنان و توسعه منابع انسانی    ۳۲
۳-۱-۳-۲: فلسفه آموزش منابع انسانی    ۳۸
۴-۱-۳-۲: اصول عام آموزش منابع انسانی    ۳۸
۵-۱-۳-۲: اصول حاکم بر نطام آموزش منابع انسانی در سازمانها    ۳۹
۶-۱-۳-۲: نقش آموزش کارکنان در بهبود عملکرد آنها    ۳۹
۷-۱-۳-۲: شاخص های مؤثر در آموزش کارکنان    ۴۰
۲-۳-۲: توسعه شایستگی های کارکنان    ۴۱
۱-۲-۳-۲: تعریف شایستگی    ۴۱
۲-۲-۳-۲: پیشینه تاریخی شایستگی ها    ۴۲
۳-۲-۳-۲: ابعاد و شاخص های شایستگی کارکنان    ۴۲
۴-۲-۳-۲: الگوهای شایستگی    ۴۳
۵-۲-۳-۲: انواع الگوهای شایستگی    ۴۳
۳-۳-۲: تبادل و تسهیم اطلاعات با کارکنان    ۴۴
۱-۳-۳-۲: توسعه همکاری    ۴۵
۲-۳-۳-۲: فراهم آوردن اطلاعات لازم    ۴۵
۳-۳-۳-۲: مشارکت همگان در اطلاعات    ۴۴
۴-۳-۲: توانمند سازی کارکنان    ۴۵
۱-۴-۳-۲: تعریف توانمند سازی کارکنان    ۴۶
۲-۴-۳-۲: پیشینه تاریخی توانمند سازی    ۴۹
۳=۴=۳=۲:  رویکردهای توانمند سازی کارکنان    ۵۱
۱-۳-۴-۳-۲: رویکرد مکانیکی     ۵۱
۲-۳-۴-۳-۲: رویکرد ارگانیکی    ۵۱
۴-۴-۳-۲: شاخص های توانمندسازی کارکنان    ۵۳
۵-۴-۳-۲: مزایای توانمند سازی    ۵۴ 

بخش دوم 

۵-۲: پیشینه تاریخی تحقیق توسعه منابع انسانی    ۷۲

۱-۵-۲: تاریخچه مطالعات و تحقیقات انجام‏گرفته پیرامون رضایت شغلی     ۷۳
۲-۵-۲: سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته در زمینه رضایت شغلی     ۷۳
۹-۱- مروری بر مطالعات مربوط در خارج از ایران     ۷۴
۹-۲-  مروری بر مطالعات مربوط در داخل ایران     ۷۵
۶-۲:  جمع بندی ادبیات پژوهش    ۷۶
۱-۶-۲: آموزش و رضایت شغلی     ۷۶
۲-۶-۲: شایستگی کارکنان و اعتماد    ۷۷

۳-۶-۲: تبادل و تسهیم اطلاعات و رضایت شغلی     ۷۷
۴-۶-۲: توانمند سازی و رضایت شغلی    ۷۸
۷-۲:  نتیجه گیری از ادبیات تحقیق    ۷۹

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: