مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی ۳۷ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی ۳۷ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۷
حجم ۲۷۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری دانش مفهومی معلمان ریاضی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.  هیبرت و کارپنتر  (1992) عنوان کردند که درک هنگامی به‌دست می‌آید که یک حقیقت، اندیشه، یا رویه، قسمتی از یک شبکه به‌هم پیوسته حقایق، ایده‌ها و رویه‌ها باشد و این شبکه به دیگر شبکه‌ها یا شیوه‌های معنادار مرتبط خواهد بود، وقتی دانش درک شود، دانش جدید آسان‌تر با ساختار موجود هماهنگ خواهد شد و این امر، موجب تسهیل یادگیری می‌شود.

 

 

 

     بارودی (۲۰۰۷) دانش مفهومی را به عنوان دانشی درباره حقایق (تعمیم‌ها) و اصول تعریف می‌کند. شولمن (۱۹۸۷) درباره‌ی دانش مورد نیاز معلمان اعتقاد داشت که «یک معلم نه تنها باید بداند که بعضی چیزها چگونه‌اند علاوه براین او باید بفهمد که چرا آن‌ها این گونه هستند» (تیروش ، ۲۰۰۰). معلمان باید حداقل دانش ریاضی که دانش‌آموزان برای یادگیری نیاز دارند، دارا باشند. آن‌ها باید یک درک عمیق از ایده‌های ریاضی داشته باشند. دانش معلمان باید شامل استفاده از فرآیندهای ریاضی و استفاده از ریاضیات در شرایط جهان واقعی باشد (NCTM, 2000). فنما (۱۹۹۲) معتقداست که: «یک روش اصلی برای اصلاح و بهبود یادگیری وآموزش ریاضی، کمک به معلمان برای درک فرآیندهای تفکر ریاضی دانش آموزانشان است».

 

 

 

مطالعه انجام شده توسط گینتر ، پیگ  و گیبنی  (1987) دانش مفهومی معلمان ابتدایی را مقایسه کردند، که بین سال‌های ۱۹۶۹-۱۹۶۷ و ۱۹۸۶-۱۹۸۳ آموزش داده شدند. ۳۱% از این گروه که بین ۱۹۸۵-۱۹۸۳ آموزش داده شدند ۴ یا بیشتر واحد ریاضی در دبیرستان و سه یا بیشتر واحد ریاضی در دانشگاه گرفتند. ۱۶% از گروه‌ها که در بین سال‌های ۱۹۶۹-۱۹۶۷ آموزش دیدند ۴ یا بیشتر واحد در دبیرستان و فقط ۴% سه یا بیشتر واحد در دانشگاه گرفتند. براساس یافته‌های آن‌ها، اخذ واحدهای ریاضی زیاد به تنهایی به معنی افزایش دانش و کمبود ریاضیات نیست (گینترو همکاران، ۱۹۸۷).
 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری دانش مفهومی

تعریف عملیاتی دانش مفهومی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دانش مفهومی معلمان ریاضی

دانش مفهومی
۸-۲-۱ دانش ریاضی برای تدریس
۸-۲-۲ اهمیت دانش معلمان در آموزش مناسب
۹-۲ باورهای معلمان ریاضی
جدول ۱-۲: رابطه بین باورها
اقتباس از: فدایی و احمد‌پور (۱۳۹۱)

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: