مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۶ |
حجم | ۲۵۳ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | رسانه و علوم ارتباطات |
توضیحات کامل
رسانه به معنی هر وسیله ای است که انتقال دهنده فرهنگ ها و افکار عده ای باشد و اکنون آن چه مصداق این تعریف است وسایلی همانند: روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، CDها، ویدئو و… می باشند (کازنو، ۱۳۸۷) . رسانه عبارت است از یک ابزار تکنولوژیکی برای انتشار پیام (پاستر،۱۳۷۷)
ما در این نوشتار به مبانی نظری و پیشینه تحقیق رسانه خواهیم پرداخت. در ابتدا بصورت کامل و جامع ادبیات و چارچوب نظری رسانه در چندین قسمت مختلف تشریح می شود و ادامه پیشینه پژوهش رسانه در تحقیقات داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
رسانه های جمعی یا عمومی و به تعبیر دیگر وسایل ارتباط جمعی اصطلاح فارسی شده واژه لاتین (Medium)است که جمع آن(Media) می باشد و منظور از آن دسته ای از وسایل هستند که مورد توجه تعداد کثیری می باشند و از تمدن های جدید بوجود آمده اند. البته رسانه در این تعریف به طور کامل معرفی نشده است زیرا وسایلی که مورد توجه تعداد کثیری باشد و در تمدن جدید بوجود آمده باشد محدود و منحصر به وسایل ارتباط جمعی نیست از این رو بایستی به تعریفی دقیق تر پرداخت.
فهرست مطالب
۲-۱- مقدمه ۱۴
۲-۲- مبانی نظری پژوهش ۱۴
– -۲-۲-۲- رسانه ۲۸
۲-۲-۲-۱- تعریف رسانه ۲۹
۲-۲-۲-۲- دیدگاه ها درباره نقش رسانه ۳۰
۲-۲-۲-۲-۱- دیدگاه افراطی ۳۰
۲-۲-۲-۲-۲- دیدگاه تفریطی ۳۰
۲-۲-۲-۲-۳- دیدگاه بینابینی یا معتدل ۳۱
۲-۲-۲-۳- کارکردهای رسانه ۳۱
۲-۲-۲-۳-۱-کارکرد خبری و اطلاع رسانی رسانه ۳۲
۲-۲-۲-۳-۲-کارکرد آموزشی رسانه ۳۳
۲-۲-۲-۳-۳-کارکرد تفریحی و سرگرمی رسانه ۳۴
۲-۲-۲-۴- ضوابط ساختاری برنامه سازی در رسانه ۳۵
۲-۲-۲-۴-۱- ایده برنامه ۳۵
۲-۲-۲-۴-۲- نام برنامه ۳۶
۲-۲-۲-۴-۳- آرم برنامه ۳۷
۲-۲-۲-۴-۴- لزوم تناسب برنامه۳۷
۲-۲-۲-۵- تکنولوژی و مدیریت رسانه ۳۸
۲-۲-۲-۵-۱ انواع رویکرد مدیران رسانه به تکنولوژی ۳۸
۲-۲-۲-۶- طبقه بندی برنامه های تلویزیون ۴۱
۲-۲-۲- ۷- کیفیت برنامه های رسانه ای ۴۲
۲-۲-۲-۸- دیدگاه های مربوط به مخاطبان و تاثیرگذاری رسانه.۴۳
۲-۲-۲-۸-۱- نظریه استفاده و رضایتمندی ۴۵
۲-۲-۲-۸-۲- نظریه انتظارات اجتماعی ۴۷
۲-۲-۲-۸-۳- نظریه یادگیری اجتماعی یا مشاهده ای ۴۹
منابع
قوانین ارسال دیدگاه در سایت