مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی ۲

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی ۲

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی بصورت جامع و کامل در قالب ۶۴ صفحه ورد برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۴
حجم ۱۰۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی عنوان این نوشتار است.در واقع این نوشتار فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی است که از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد برگرفته شده است. در بخش اول بصورت کامل چارچوب نظری رضایت شغلی مورد بررسی قرار می گیرد و در بخش دوم پیشینه تحقیقات رضایت شغلی در دو قسمت پیشینه داخلی رضایت شغلی ،پیشینه خارجی رضایت شغلی آورده شده است.

تعریف رضایت شغلی 

رضایت شغلی، نوعی احساس رضایت و رضایت خاطر فرد از شغل خود در سازمان است که با کار مناسب بااستعدادها، میزان موفقیت در شغل، تأمین نیازهای منطقی، شکوفایی استعدادها، پیشرفت شغلی، تجربه‌های موفق و جو سازمانی ارتباط دارد (میرکمالی، ۱۳۸۶).رضایت شغلی، مجموعه‌ای از احساس‌های سازگار و ناسازگار است که کارکنان با آن احساس‌ها به کار خود می‌نگرند. وقتی کارکنان به سازمان می‌پیوندند، مجموعه‌ای از خواست‌ها، نیازها، آرزوها و تجربه‌های گذشته را که بر روی هم، انتظارهای شغلی را می‌سازند، با خود به همراه دارند که نشانی از ارتباط توقعات نوخاسته کارکنان با پاداش‌هایی است که کار فراهم می‌آورد (دیویس و استروم، ۱۳۷۹).

مقصود از رضایت شغلی نگرش کلی فرد درباره کارش است. کسی که رضایت شغلی او در سطحی بالا است، نسبت به شغل یا کار خود نگرشی مثبت دارد. کسی که از کار خود راضی نیست (رضایت شغلی ندارد) نگرشی منفی نسبت به شغل و به کار دارد. هنگامی که درباره نگرش کارکنان بحث می‌شود غالباً مقصود چیزی جز رضایت شغلی آنان نیست. در واقع در این زمینه معمولاً این دو «رضایت شغلی» و «نگرش» را به جای یکدیگر به کار می‌برند (رابینز، ۱۹۴۳). 

نمونه پیشینه خارجی رضایت شغلی

در امریکا، احتمالاً نافذترین پژوهش‌ها در باب اثرهای شرایط کار بر رضایتمندی شغلی و تولید، مطالعات اثر خفچه  بود. نتیجه‌گیری حاصل از این مطالعات آن بود که تأثیر شرایط مادی کار(مثل دوره استراحت) بر رضایت شغلی و تولید به مراتب، کم تر از اهمیت دوستی غیررسمی و غیر اداری گروه کار است. این نتیجه‌گیری بدان جا منجر شد که اصطلاح« اثر خفچه» بر هر گونه بهبود مصنوعی در کارکردهایی اطلاق شود که ناشی از جنبش«مناسبت های انسانی» در مدیریت صنعتی و خدماتی است(استوارت ازکمپ، ۱۳۸۶).

فهرست مطالب

۱-۸ چهارچوب نظری ومدل مفهومی تحقیق ۹
۱-۹رابطه میان مولفه ها و سئوال های پرسشنامه ۱۰
۱-۱۰تعاریف عملیاتی تحقیق ۱۲
فصل دوم    ۱۴
مقدمه    ۱۵

۲-۱ مبانی نظری و ادبیات تحقیق رضایت شغلی   ۱۶

۲-۱-۱ مطالعات جامعه‌شناختی (۱۸۵۸- ۱۹۱۷)    ۱۶
۲-۱-۲ بررسی‌های روان‌شناسان    ۱۷
۲-۱-۳ نظریه‌ها    ۱۸
۲-۱-۴ تعریف شغل    ۲۳
۲-۱-۵ عوامل انتخاب شغل    ۲۴
۲-۱-۶ تعریف رضایت    ۲۴
۲-۱-۷ تعریف رضایت شغلی    ۲۵
۲-۱-۸ رضایت شغلی معیاری برای کیفیت زندگی شغلی    ۲۶
۲-۱-۹ رضایت شغلی و تولید    ۲۸
۲-۱-۱۰ عوامل تعیین‌کننده رضایت شغلی    ۲۹
۲-۱-۱۱ آثار وجود رضایت شغلی    ۳۴
۲-۱-۱۲ اندازه‌گیری رضایت شغلی    ۳۵

پیشینه تحقیقات رضایت شغلی

پیشینه داخلی رضایت شغلی

پیشینه خارجی رضایت شغلی

۲-۴ تاریخچه بانک ملی ۵۱
نتیجه‌گیری    ۵۳

فهرست منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: