مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۲ |
حجم | ۵۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
عملکرد تحصیلی، عبارت است از کلیه فعالیت ها و تلاش هایی که یک فرد در جهت کسب علوم و دانش و گذراندن پایه ها و مقاطع تحصیلی مختلف در مراکز آموزشی از خودنشان می دهد. عملکرد تحصیلی عبارتست از درجه و میزان موفقیت فرد در امتحانات پایان ترم تحصیلی مدارس که از نمره صفر تابیست تعیین می گردد(مارتین وهمکاران ،۲۰۰۶).
عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی
۱-عوامل فردی
بیابانگرد(۱۳۸۲) عوامل فردی را متشکل از موادی همچون هوش، انگیزه، عزت نفس، هدف گزینی، شیوه های مطالعه و میزان دقت و تمرکز می داند. هوش را می توان از عمده ترین و تعیین کننده ترین عوامل موثر در عملکرد تحصیلی به شمار آورد. هوش هر فرد را می توان به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم کرد که هوش عمومی شامل توانایی است که اغلب خاصیت انسان را نشان می دهد. هوش اختصاصی نیز استعداد و توانایی خاصی است که فرد یک یا چند زمینه خاص دارد. طبق این تعریف آخر به دروس مختلف آموزشگاهی دانش آموزان دقت کنیم خواهیم دید که نوعی رابطه بین آن ها وجود دارد.
۲-عوامل آموزشگاهی
مواردی همچون مدیر مدرسه، معلم، اهداف و محتوا ی برنامه های آموزشی، روش ها و امکانات آموزشی را می توان از جمله عومل برشمرد به طور کلی مجموعه انتظارات در اختیار دانش آموزان قرار می دهد می تواند سهم بسزایی در موفقیت یا عدم موفقیت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد(ویس کرمی،۱۳۸۱).
فهرست مطالب
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش ۳
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی ۴
عملکردتحصیلی ۵
مفهوم عملکرد تحصیلی ۵
عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی ۵
انگیزه پیشرفت تحصیلی ۹
عوامل تأثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی ۱۲
نظریه های پیشرفت تحصیلی ۲۱
۱- گانیه ۲۱
۲- بلوم ۲۳
پیشینه تحقیق عملکردتحصیلی ۲۳
تحقیقات داخلی عملکردتحصیلی ۲۳
تحقیقات خارجی عملکردتحصیلی ۲۸
جمع بندی و مدل پژوهش ۳۱
مدل مفهومی پژوهش ۳۳
منابع و مأخذ: ۳۴
منابع فارسی ۳۴
منابع انگلیسی ۳۷
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت