مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد مالی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق عملکرد مالی

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 252 کیلو بایت
تعداد صفحات 48
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

نوع فایل: ورد آفیس

شرح ابعاد و مولفه های متغیر: دارد

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

منابع جدید پیشینه: دارد

تاریخچه متغیر: دارد

مدل های تحقیق: دارد

پیشینه لاتین: دارد

پیشینه فارسی: دارد

جدول مولفه ها: دارد

تعداد صفحات: 48

گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

فهرست مطالب

تشریح مفهوم عملكرد

مدیریت عملکرد در سطح سازمانی

رویکردهای سنجش عملکرد

اهداف ارزیابی عملکرد

سطوح ارزیابی عملکرد

مدل های ارزیابی عملکرد سازمانی

ارزیابی عملکرد مالی

رویکردهای موجود پیرامون معیارهای عملکرد

مدل های ارزیابی عملكرد

واحدهای اندازه گیری عملكرد

دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد

ویژگی های نظام ارزیابی عملكرد كارآمد

شاخص های عملکرد

مفهوم عملكرد در بانك

مفهوم عملكرد در بیمه

جایگاه عملکردی صنعت بیمه طبق شاخص های جهانی

مدل های ارزیابی عملکرد در شرکت ها بیمه

پیشینه تحقیق

منابع فارسی

منابع لاتین

عملکرد مالی

2-10- تشریح مفهوم عملكرد

در این بخش پس از تشریح مفهوم و ابعاد عملکرد چند نمونه از مدل های سنجش عملکرد ارائه میشود و در خصوص چگونگی طراحی سیستم ارزیابی عملکرد صحبت خواهد شد و در نهایت هم به تعریف و تشریح و نحوه سنجش آن خواهیم پرداخت .

متغیّر وابسته در این پژوهش عملکرد مالی است. عملکرد مالی یکی از مهم ترین سازه های مورد بحث در پژوهش های مدیریتی است و بدون شک مهمترین معیار سنجش موفقیت در شرکت های تجاری به حساب می آید. ولی به طور کلی در خصوص این که متغیرها و شاخص های عملکرد مالی کدامند، هنوز توافق نظر کاملی در بین صاحب نظران وجود ندارد. ارزیابی عملکرد شرکت با استفاده از نسبت های مالی یک ابزار قدرتمند سنتی برای تصمیم گیرندگان، از جمله تحلیلگران کسب و کار ، بستانکاران، سرمایه گذاران، و مدیران مالی می باشد 2013 P.3970) (Delen et al. تعاریف متفاوتی از عملكرد شده است كه عبارتند از:

*عملکرد مالی یک شرکت منعکس کننده دستیابی به اهداف اقتصادی آن شرکت می باشد 2014 P.2) (Gerschewski & Xiao. .

*عملكرد به عنوان شاخصی است كه میزان دستیابی یك شركت به اهداف خود را مورد سنجش قرار می دهند et al 2012 P.3) .( Wagner

*عملکرد را می توان شاخصی برای اندازه گیری میزان دستیابی خوب و مــوثر یک اقدام به اهداف تعیین شده تعریف می شود که می تواند بوسیله کارایی و اثر بخشی سازمان در دستیابی به اهداف ، برآورد شود. عملکرد سازمانی تابع عملکرد منابع انسانی و تعامل آنها با منابع و امکانات و تکنولوژی موجود در سازمان می باشد (Ho 2008 ) .

*عملکرد به چگونگی دستیابی سازمان به اهداف بازار و مالی اشاره دارد (Bahri 2013 P.609) .

*عملکرد نتایج قابل اندازه گیری، تصمیمات و اقدامات سازمانی است که نشان دهنده میزان موفّقیّت در دستاوردهای کسب شده است Tangen 2004 P730)).

*عملکرد حدی است که یک شرکت نسبت به رقیب خود دارای دستاورد برتری است (حسینی و شیخی،1391،ص43) .

* عملكرد عبارت است از دستیابی یا فراتر رفتن از اهداف سازمانی و اجتماعی و انجام مسئولیت هایی كه برعهده افراد گذاشته شده است (خردمند و فتاح ناظم،1389،ص165).

* عملکرد به چگونگی انجام وظایف ، فعالیت ها و نتایج حاصله از آنها اطلاق میشود (عالم تبریز و همکاران،1388) .

در ابتدا در دهه هشتاد میلادی هدف مدیریت عملكرد افزایش بهره وری سازمانی قلمداد می شد . تلفیق هدف های فرد و سازمان نقطه تأكید مدیران بود و تلاش می شد كه از این طریق اثربخشی بالائی حاصل شو د بر اساس نظر اگیونیس اهداف اساسی سیستم مدیریت عملكرد را می توان به اهداف استراتژیك؛
اجرایی؛ ارتباطی؛ توسعه ای؛ تعمیرات و نگهداری سازمانی و اهداف مستند سازی دسته بندی نمود
(نورالسنا و همکاران، 1391،ص3) .

2-11- مدیریت عملکرد در سطح سازمانی

مدیریت عملکرد، عبارت است از ایجاد نظامی برای به کارگیری اطلاعات مربوط به اندازه گیری عملکرد سازمان، از طریق به كارگیری نتایج ارزیابی عملكرد در تعیین اهداف، تخصیص منابع و آگاهی دادن به مدیران برای حفظ یا تغییر خط مشی فعلی به منظور دستیابی به اهداف.

سیستم مدیریت عملكرد، سیستمی است كه طر حریزی عملکرد و تدوین برنامه ها، اجرای برنامه های تدوین شده، انجام ارزیابی با کمک نظام های ارزیابی و در نهایت بهسازی عملکرد از طریق انجام اقدامات اصلاحی بر اساس بازخوردهای دریافتی در مرحله ارزیابی عملکرد را تبیین می كند. هدف نهایی سیستم مدیریت عملك
رد، تحقق عملكرد مورد انتظار از سازمان و بهبود مستمر است (طهرابند و همکاران،1388،ص5) .

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: