مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراشناخت بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۶۰ |
حجم | ۲۰۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
فراشناخت هر گونه دانش و فعالیت شناختی که موضوع آن هر جنبهای از اقدامات شناختی و تنظیم آن است، تعریف شده است. گمان میرود که توانایی فراشناختی نقش مهمی در انواع فعالیتهای شناختی، از جمله رد و بدل کردن اطلاعات به صورت کلامی، ترغیب کلامی، درک و مفهوم مطالب، خواندن، نوشتن، توجه، ادراک، حافظه، فراگیری زبان، حل مسأله، شناخت اجتماعی و اشکال مختلف خودآموزی و کنترل خود بازی میکند.
فراشناخت با مفاهیم وابسته (برای مثال فرآیندهای اجرایی ) نیز در میدانهای روانشناسی شناختی، رشد شخصیت، پیریشناسی، و تعلیم و تربیت و نیز رشد شناختی کودک به کار گرفته شده است. امروزه فراشناخت و وابستگان مفهومی آن در روانشناسی و تعلیم و تربیت بسیار مطرح هستند (فلاول، ترجمه ماهر، ۱۳۷۷).
فراشناخت، آن چنان که روانشناسان مطرح کردهاند، دانش درباره فعالیتهای تفکر و یادگیری و کنترل آنها(فلاول، ۱۹۸۸) یا بررسی دانش فرد، فرآیندهای شناختی، تولیدات، یا آنچه بدان مربوط است، میباشد(مارزانو ، به نقل از شعبانی، ۱۳۸۲).فراشناخت عبارت است از هر گونه دانش یا فعالیت شناختی که یک موضوع شناختی را در بر میگیرد و یا یک فعالیت شناختی را نظم میدهد، فراشناخت مربوط میشود به دانش مردم، در مورد ماهیت مردم به عنوان یک نظام شناختی و نیز دانش در مورد ماهیت تکالیف شناختی متفاوت(فلاول، ۱۹۹۸).
فهرست مظالب
۱-۶ تعاریف مفهومی و عملیاتی توانایی فراشناختی ۶
مبانی نظری توانایی فراشناختی ۹
فراشناخت ۱۱
مفهوم فراشناخت ۱۲
مولفههای فراشناخت ۱۷
راهبردهای فراشناختی ۲۳
کمک به رشد توانایی های فراشناختی ۲۷
راهبردهای توسعه ی توانایی فراشناختی ۲۸
رابطه شناخت و فراشناخت ۲۹
روابط بین اجزاء فراشناخت ۳۰
اهمیت توانایی فراشناختی ۳۱
۲-۶ پیشینه پژوهش های توانایی فراشناختی ۳۶
پیشینه پژوهش های توانایی فراشناختی در داخل کشور ۳۶
پیشینه پژوهش های توانایی فراشناختی در خارج کشور ۴۵
۲-۷ جمعبندی مطالب ارائه شده ۴۷
منابع: ۴۹
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت