مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ۵

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ۵

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۳
حجم ۲۵۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ۵

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

سایر مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در لینک زیر قابل دسترس هستند:

 لیست مبانی نظری CRM

مقدمه مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری :

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری
شناخت اهداف مدیریت ارتباط با مشتری می تواند سازمان ها را در حرکت به سمت  CRMو شناسایی عوامل موثر بر توفیق آن یاری رساند. همانطور که ذکر گردید افراد با توجه به دیدگاه های متفاوتی که از  CRM دارند به تعاریف متفاوتی از آن پرداخته اند، این موضوع در برشمردن اهداف CRM نیز ملاحظه می¬شود و اهداف متفاوتی با توجه به دیدگاه های متفاوت وجود دارد. در جدول(۲-۶) اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظرهای گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است. به دست آوردن یک مزیت رقابتی در مدیریت مشتری و در نهایت افزایش CRM طور کلی، هدف از سطح سودآوری می باشد (گارتنر گروپ ،۲۰۰۵،۲۰۰۶).

جدول (۲-۶)- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظرات مختلف

اهداف CRM از نظر بارنت
۱-    صرفه جویی در هزینه های جمع آوری اطلاعات مشتریان
۲-    افزایش درآمد در نتیجه شناخت مشتریان
۳-    اثرات استراتژیک (بارنت ،۲۰۰۱)

اهداف CRM از نظر نول
۱-    شناسایی ارزشهای خاص هر گروه از مشتریان
۲-    درک اهمیت نسبی آن نیازها برای هر گروه مشتری
۳-    تعیین این که آیا ارائه چنین ارزشهای متناسب هر مشتری به شیوه ای که آنها می خواهند می باشد؟
۴-    اندازه گیری نتایج و اثبات بازده سرمایه گذاری (نول ،۲۰۰۰)

اهداف CRM از نظر سوئیفت
۱-    بهبود فرایند ارتباط با مشتریان واقعی
۲-    ارائه محصولات صحیح به هر مشتری
۳-    ارائه محصولات صحیح از طریق کانال های صحیح به هر مشتری
۴-    ارائه محصولات صحیح در زمان صحیح به هر مشتری (سوئیفت ،۲۰۰۱)

اهداف CRM از نظر گابریل و راجرز
۱-    سفارشی سازی
۲-    اختصاصی شده برای هر مشتری ) ایجاد ارتباطات شخصی شده)
۳-    ارائه خدمات پشتیبانی بعد از فروش (گابریت و راجرز ،۱۹۹۹)

اهداف CRM از نظر کولاکوتا و رابینسون
۱-    افزایش سود آوری از طریق شناسایی ، جذب و حفظ بهترین مشتریان
۲-    استفاده از اطلاعات مشتریان برای ارائه خدمات بهتری به نیازهای آنها
۳-    معرفی فرایند ها و روشهای سازگار مکرر (فینبرگ ،۲۰۰۳).

پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری

واقعیت امر نشان می دهد که بسیاری از سازمان ها اطلاع درستی از CRM ندارند و نمی دانند که چگونه باید از آن بهره برد و چه کسی از این تمرکز جدید بر مشتری منتفع می گردد. این سازمانها اینگونه می¬پندارند که CRM را می توان از طریق سرمایه گذاری در فن آوری جدید بدست آورد و هر چه سخت افزار و نرم افزار گرانتر باشد رضایت مشتری بیشتر شده رشد درآمد بالاتری حاصل می گردد. ولی باید در نظر داشت که CRM به تنهایی یک مفهوم یا یک پروژه نیست بلکه یک راهبرد تجاری است که هدف آن فهم، پیش بینی، مدیریت و شخصی سازی نیازهای مشتریان فعلی و بالقوه است.  CRM مستلزم تمرکز  بر مشتری و توانایی برای آموختن از هر نقطه تعامل با وی است.برای اجرای موفق این سیستم می بایست از پیش نیازها و مراحل استقرار آن آگاه شد، شرایط استقرار موفق نرم افزار CRM در یک سازمان به صورت زیر است:

دو علامت مهم می توانند نشان دهد که آیا کسب و کار خاص نیاز به CRM دارد یا نه. یکی از این علایم، وجود راه های متنوعی است که مشتریان می توانند با سازمان تماس بگیرند. مثلاً امکان دارد از چهار راه مختلف مانند: ارسال نامه، ارسال ایمیل، ارسال فکس و تماس با سازمان ارتباط برقرار کنند. هنگامی که مشتریان از راه های گوناگون با یک مجموعه ارتباط برقرار می کنند،CRM  پیشنهاد می کند که جمع آوری اطلاعات یک دست و دقیق درباره همه این مخاطبان و ذخیره سازی آن در یک بانک اطلاعاتی و مجهز به راهکارهای CRM باعث افزایش بهره وری می شود.علامت دیگری که می تواند نشان دهد یک کسب و کار معین به استفاده از نرم افزارهای CRM نیاز دارد، تنوع محصولات یا خدماتی است که یک شرکت به مشتریانش عرضه می کند. وجود تنوع عملا به این معناست که با مطالعه دقیق روی رفتار و خواسته های مشتریان می توان کشف کرد که سرمایه گذاری روی کدام محصولات و خدمات سودآورتر است و رضایت مشتریان و میزان پراکندگی جغرافیایی آن هاست. هرچه تعداد و پراکندگی مشتریان بیشتر باشد، ضرورت به کارگیری راهکارهای “مدیریت ارتباط با مشتریان” افزایش می یابد.

فهرست مطالب

مبانی نظری پژوهش مدیریت ارتباط با مشتری 

فصل دوم:مبانی نظری پژوهش ۴
۲-۱- مقدمه ۵
۲-۲- مدیریت ارتباط با مشتری ۶
۲-۳-۱- تعاریف مدیریت ارتباط با مشتری ۷
جدول(۲-۵)- تعاریف مختلف مدیریت ارتباط با مشتری (صلواتی و همکاران،۱۳۹۰) ۱۰
۲-۳-۲- تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری ۱۳
۲-۳-۳- ضرورت و اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری ۱۴
۲-۳-۴- فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری ۱۷
۲-۳-۴-۱- شناسایی مشتریان سازمان ۱۷
۲-۳-۵- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری ۱۹
جدول (۲-۶)- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظرات مختلف ۲۰
۲-۳-۶- اصول مدیریت ارتباط با مشتری ۲۱
۲-۳-۷- مزایای مدیریت ارتباط با مشتری ۲۲
جدول ۲-۷: مزایای مدیریت ارتباط با مشتری ۲۴
۲-۳-۹- انواع فن آوری های مدیریت ارتباط با مشتری ۲۶
۲-۳-۹-۱- مدیریت ارتباط با مشتری در بخش عملیاتی ۲۷
۲-۳-۹-۳- مدیریت ارتباط با مشتری در بخش تعاملی ۲۹
۲-۳-۱۱- دلایل موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری ۳۱
۲-۳-۱۱-۲- بلوغ نرم افزاری سازمان ۳۱
۲-۳-۱۲- موانع مدیریت ارتباط با مشتری ۳۲
۲-۳-۱۴- برخی از فاکتورهای ریسک پروژه مدیریت ارتباط با مشتری ۳۵
۲-۳-۱۵- پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری ۳۶
۲-۳-۱۵-۱- پیش نیازهای تکنیکی ۳۹
شکل (۲-۱۰) : مراحل پیاده سازی CRM از دیدگاه گارتنر ۴۱
۲-۳-۱۷- مراحل ارائه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتری ۴۲
شکل (۲-۱۱)- فرآیند پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری ۴۳
۲-۳-۱۸- نقاط ضعف و قوت مدیریت ارتباط با مشتری در بانکهای ایرانی ۴۳
۲-۳-۱۹- مدل های CRM 44
جدول(۲-۸ )- مدل های CRM 46
۲-۴-۱- مدیریت منابع انسانی ۴۷
۲-۴-۲- مدیریت ارشد (رهبری) ۵۱
۲-۴-۳- ساختار سازمانی ۵۲
۲-۴-۳-۱- ساختار نظری ۵۳
الف – ساختار مکانیکی ۵۳
ب – ساختار ارگانیکی ۵۳
۲-۴-۳-۲- ساختار عملی ۵۴
ساختار عملی را می توان بر اساس بخش های پنج گانه و یا گروه بندی فعالیت های سازمان تقسیم کرد. ۵۴
ب – ساختار عملی بر اساس گروه بندی فعالیت های سازمان ۵۵
جدول ۲-۹ : انواع ساختار سازمانی (مینتزبرگ،۱۳۷۴) ۵۸
۲-۵- چهارچوب نظری ۶۰
شکل (۲ – ۱۴) – مدل تحلیلی موفقیت ارتباط با مشتری (گریدومورنو، پادیلاملندز،۲۰۱۱) ۶۴
۲-۶- پیشینه تحقیق ۶۴
۲-۶-۱- پژوهش های خارجی ۶۵
جدول (۲-۱۰)- مطالعات انجام شده بر فاکتورهای موفقیت و ریسک مدیریت ارتباط با مشتری وعملکرد آن ۶۷
۲-۶-۲- پژوهش های داخلی ۶۸
فهرست منابع ۷۴
منابع لاتین : ۷۶

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: