مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم ۸ صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده و

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم)  در قالب فایل word در حجم ۸ صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده و …

 

—————————————————————-

 

بخشی از متن :

 

تاریخچه مدیریت دانش:

مدیریت دانش مفهوم تازه‌ای نیست و ریشه آن به۳۰۰۰ سال قبل از میلادی باز میگردد (سبحانی نژاد، همکاران، ۱۳۸۵). اصطلاح مدیریت دانش در اوائل دهه ۱۹۹۰میلادی و با توسعه نظریه مهندسی مجدد فرآیند­ها اولین گام­ها برای ایجاد ساز و کارهای احصا، ذخیرهسازی و استفاده از دانش در سازمان­ها شروع شد و سپس مجموعه این فعالیت­ها عنوان مدیریت دانش را به خود گرفت (اخوان، همکار ۱۳۹۰). همانطوریکه اشاره شد  مدیریت دانش بصورت نوین از دهه ۹۰ میلادی از آن زمان تاکنون یکی از مباحث قابل توجه نویسندگان همچو پیتر دراکر (۱۹۶۴) که اولین بار اصطلاح “کارکنانی دانشی” را ابداع کرد و پیتر سنگه در سال (۱۹۹۰) اصطلاح سازمان یادگیرنده را مطرح کرد؛ سازمانی که از تجارب گذشته ذخیره شده در سیستمهای حافظه سازمانی یاد میگیرد. لئونارد بارتون (۱۹۵۰) مورد چاپارال استیل را به عنوان یک داستان موفقیت مدیریت دانش مستند کرد. مطالعه نوناکا و تاکچی (۱۹۵۰) نشان داد که چگونه دانش در سازمان‌ها خلق، استفاده و تسهیم میشود و چگونه چنین دانشی به توزیع نوآوری کمک میکند (احمدی، همکار، ۱۳۹۱) اما بصورت تخصصی تر اصطلاح مدیریت دانش در سال (۱۹۸۹) بطور رسمی در فرهنگ واژهگان ثبت شد (سبحانی نژاد، همکاران، ۱۳۸۵).

تعاریف مدیریت دانش:

تعریف زیادی برای مدیریت دانش وجود دارد که میکوشند چیستی و چگونگی انجام آن را توصیف نماید، اما واقعیت این است که هیچ کجا در ادبیات مدیریت دانش تعریف واحدی برای این مفهوم وجود ندارد و میتوان گفت هر پژوهشگر کوشیده است با توجه به حوزه آکادمیک خاص خود این مفهوم را تعریف نماید.

در این پژوهش تعریفهای که به هدف پژوهش نزدیک است انتخاب شدهاند

به نظر بات (۲۰۰۰) مدیریت دانش، فرآیند تسهیل فعالیت‌های مرتبط با دانش نظیر خلق، کسب، تغییر شکل و استفاده از آن است (به نقل از فاتح، سبحانی، محمدی،۱۶:۱۳۹۰).

والس زاک (۲۰۰۵)، مدیریت دانش را فرآیندی میداند که به تسهیل، جذب، انتشار، ایجاد و کاربرد دانش به منظور تصمیم­گیری میپردازد (به نقل از اعتباریان، ۱۶۸:۱۳۹۰).

 

فهرست مطالب:

دانش و انواع آن

تاریخچه مدیریت دانش

تعاریف مدیریت دانش

مدل‌های مدیریت دانش

مدل نیومن و کنراد، (۱۹۹۹)

مدل چند عاملی توسعه نظام‌های مدیریت دانش

مدل چهار حلقهای مدیریت دانش

مزایا و نتایج به کارگیری مدیریت دانش و حافظه سازمانی

موانع و چالش‌های پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان

منابع

—————————————————————-

 

بخشی از منابع :

 

– احمدی، سید علی اکبر؛ صالحی، علی، ۱۳۹۱، مدیریت دانش. دانشگاه پیام نور.

– مشاهی، سارا، ۱۳۹۰، استراتژی مدریت دانش در سازمانهای ساخت و ساز با رویکرد منابع انسانی، پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.

– سبحانینژاد، مهدی؛ شهائی، بهنام؛ یوزباشی، علیرضا، ۱۳۸۵، سازمان یادگیرنده (مبانی نظری الگوی تحقق و سنجش).تهران: یسطرون

– اخوان، پیمان؛ باقری، روح اله، ۱۳۹۰، مدیریت دانش ازایده تا عمل. تهران: آتی نگر.

– اعتباریان، اکبر، ۱۳۹۰، نظریه های مدیریت و سازمان در عمل با رویکرد سازمانی‌ها و نهادهای فرهنگی. اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.

– فاتح، اصغر؛ سبحانی، محمد صادق؛ محمدی، داریوش، ۱۳۹۰، مدیریت دانش رویکردی جامع. تهران: برآیند پویش

– حسنیراد، امین، ۱۳۹۳،  ارزیابی رابطه میان مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی در مراکز بهداشت. تعالی/ نشریه تخصصی مدیریت،  سال سوم, شماره (۲۷،۲۶), صص ۳۲- ۲۶٫

– قاسمی، حمید، ۱۳۹۲، مبانی مدیریت دانش سازمانی و کارکنان دانشگر، بیمه سلامت، سال هفدهم, شماره ۵۲, صص ۵۲-۴۶٫

– مختارنیا، محمد، ۱۳۸۸، طراحی الگوی سازماندهی مدیریت دانش در نظام ترویج کشاورزی ایران، رساله دکتری در رشته ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهران .

– Davenport, T; Prusak, L. 2000. Working Knowledge: How organizations manage what they know. Boston: Harvard Business school Press.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: