مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان ۹۹ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان ۹۹ صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۹
حجم ۱۶۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان

تعلیم و تربیت، فرایندی دامنه دار و چند بعدی است و تحقق اهداف آن، مستلزم نگاه همه جانبه به عوامل زمینه-ای، فردی و بین فردی است که در جریان پیشرفت تحصیلی مداخله می کند. از وظایف اصلی آموزش وپرورش در هرکشور، انتقال میراث فرهنگی جامعه، پرورش استعدادهای دانش-آموزان و آماده کردن آنان برای شرکت فعال درجامعه است بنابراین تعلیم وتربیت افراد به منظور تصدی امور مختلف ضروری می نماید (صمدی، ۱۳۸۶). موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هر جامعه نشان دهنده ی موفقیت نظامی آموزشی در زمینه هدف یابی و توجه به رفع نیازهای فردی است بنابراین نظام آموزشی را زمانی می-توان کارآمد و موفق دانست که پیشرفت تحصیلی افراد آن در مقاطع مختلف بیشترین و بالاترین رقم را  داشته باشد. (همان منبع). 

 

 

در این راستا نظریه های متعددی در زمینه تعلیم و تربیت به ظهور رسیده است. این نظریه ها هر یک از زاویه ای خاص به عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی نگریسته اند. بنابراین با توجه به پیشرفت تحصیلی در دنیای کنونی و با توجه به این امر که شکست تحصیلی عواقب جبران ناپذیری برای فرد، خانواده و جامعه در پی دارد. لازم است به این امر مهم توجه شود و با شناسایی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، دید خانواده ها و مدارس را نسبت به این پدیده عملی تر کرد. 

 

 

 

یادگیری خودتنظیمی، سازه ای ارزشمند در تعلیم وتربیت جدید است. ایجاد خودتنظیمی و خودکنترلی در دانش آموزان از اهداف مهم تعلیم و تربیت به شمار می رود. با درونی شدن این مفهوم در دانش آموزان، آن ها آماده می شوند در زندگی بر رفتارهای خود نظارت داشته باشند. (همان منبع).
 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان

۲-۱- مقدمه:    19
۲-۲- بخش اول: مبانی نظری    21
۲-۲-۱- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)    21
۲-۲-۲- انواع خودتنظیمی    29
۲-۲-۲-۱- نظمدهی بیرونی:    29
۲-۲-۲-۲- نظمدهی درونفکنی شده:    29
۲-۲-۳- فرایندهای خودتنظیمی    30
۲-۲-۴- مدلهای یادگیری خودتنظیمی:    31
۲-۲-۴-۱- مدل پینتریج (۱۹۹۰)    31
۲-۲-۴-۲- مدل زیمرمن (۱۹۸۶)    36
جدول ۲-۲ مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن)    38
۲-۲-۴-۳- مدل وین و هدوین (۱۹۹۸)    39
۲-۲-۴-۴- مدل بوکارتز:    41
جدول ۲-۳ الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، ۱۹۹۹ (نقل درکدیور، ۱۳۸۶)    41
۲-۲-۴-۵- مقایسه مدلها    42
جدول ۲-۴ مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی    45
جدول ۲-۵ مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار    46
۲-۲-۵- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:    49
۲-۲-۶- نظریههای یادگیری خودتنظیم:    57
۲-۲-۶-۱- نظریه کنشگر    58
۲-۲-۶-۲- نظریه پدیدار شناختی    59
۲-۲-۶-۳- نظریه شناختی –  اجتماعی زیمرمن    60
۲-۲-۶-۴- نظریه بندورا    62
۲-۲-۶-۵-نظریه ویگوتسکی    64
۲-۲-۶-۶- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی)    66
۲-۲-۶-۷- نظریه کارون و شیر    66
۲-۲-۱۰-۸- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی    74
۲-۳- بخش دوم: پیشینه پژوهش    75
۲-۳-۱- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    75
۲-۳-۲- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    87

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: