مبانی نظری و پیشینه رابطه شیوه های فرزند پروری و ویژگی های شخصیت با تاب آوری
مبانی نظری و پیشینه رابطه ی شیوه های فرزند پروری و ویژگی های شخصیت با تاب آوری
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 89 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 39 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1 شیوه های فرزندپروری ……………………………………………………………………………………………………. 12
2-1-1 تعاریف شیوه های فرزندپروری …………………………………………………………………………………………… 12
2-1-2 تاریخچه فرزندپروری ………………………………………………………………………………………………. 13
2-1-3 الگوهای مربوط به شیوه های فرزندپروری ……………………………………………………………………….. 14
2-1-3-1 الگوی زیگلمن ……………………………………………………………………………………………………. 15
2-1-3-2 شیوه های فرزندپروری سیرز، مک کوبی، لوین ………………………………….. 16
2-1-3-3 الگوی بامریند …………………………………………………………………………………………… 17
2-2 ویژگیهای شخصیت …………………………………………………………………………………………………. 18
2-2-1 تعاریف ویژگیهای شخصیت …………………………………………………………………………………………….. 18
2-2-2 عوامل به وجود آورنده شخصیت ……………………………………………………………………………………….. 19
2-2-3 ساختار شخصیت ……………………………………………………………………………………………………. 20
2-2-4 تاریخچه نظریه عاملی شخصیت ………………………………………………………………………………………… 21
2-2-5 نظریه های شخصیت ………………………………………………………………………………………………. 22
2-2-5-1 نظریه یونگ ………………………………………………………………………………………………. 22
2-2-5-2 نظریه عاملی آیزنک ………………………………………………………………………………………….. 24
2-2-5-3 نظریه عاملی شخصیتی نئو ……………………………………………………………………………………………… 24
2-2-5-3-1 شاخص روان آزرده گرایی ………………………………………………………………………………………….. 25
2-2-5-3-2 شاخص برونگرایی …………………………………………………………………………………………………. 26
2-2-5-3-3 شاخص گشودگی ………………………………………………………………………………………….. 26
2-2-5-3-4 شاخص با وجدان بودن ……………………………………………………………………………………………… 27
2-2-5-3-5 شاخص موافق بودن …………………………………………………………………………………………………… 28
2-3 تاب آوری ………………………………………………………………………………………………… 28
2-3-1 تعاریف تاب آوری ………………………………………………………………………………………………… 29
2-3-2 روان شناسی مثبت گرا و تاب آوری …………………………………………………………………………………… 30
2-3-3 انواع تاب آوری ……………………………………………………………………………………………………. 30
2-3-3-1 تاب آوری عمومی ………………………………………………………………………………………….. 31
2-3-3-2 تاب آوری حقیقی ………………………………………………………………………………………………. 31
2-3-4 مدل های تاب آوری ……………………………………………………………………………………………… 32
2-3-4-1 مدل های گارمزی ……………………………………………………………………………………………. 32
2-3-4-2 مدل تاب آوری فلچ ………………………………………………………………………………………….. 33
2-3-5 خصوصیات تاب آوری …………………………………………………………………………………………. 33
2-3-6 عوامل موثر بر تاب آوری …………………………………………………………………………………………… 35
2-3-6-1 ویژگیهای افراد تاب آور ………………………………………………………………………………………… 35
2-3-6-2 نقش محیط در تاب آوری ………………………………………………………………………………………………. 36
2-3-6-3 خودکارآمدی در افراد ……………………………………………………………………………………… 37
2-3-6-3-1 دستاوردهای عملکرد …………………………………………………………………………………………….. 38
2-3-6-3-2 تجربه های جانشین ……………………………………………………………………………………………….. 38
2-3-6-3-3 ترغیب کلامی ………………………………………………………………………………………………. 39
2-3-6-3-4 حالتهای فیزیولوژیک ………………………………………………………………………………………………. 39
2-3-7 راههای ارتقاء تاب آوری ……………………………………………………………………………………………… 40
2-3-7-1 مهارت در حل مساله ………………………………………………………………………………………… 40
2-3-7-2 کفایت اجتماعی ……………………………………………………………………………………………… 41
2-3-7-3 نگاه رو به آینده ……………………………………………………………………………………………… 42
2-3-7-4 نقش والدین ……………………………………………………………………………………………… 42
2-3-8 راهکارهای عملی برای افزایش تاب آوری …………………………………………………………………………. 43
2-3-9 اهمیت تاب آوری در دوره نوجوانی …………………………………………………………………………………… 44
2-4 پیشینه پژوهشی متغیرها …………………………………………………………………………………….. 45
2-4-1 تاب آوری …………………………………………………………………………… 45
2-4-2 فرزندپروری ………………………………………………………………………………………… 46
2-4-3 ویژگیهای شخصیت …………………………………………………………………………………… 48
قوانین ارسال دیدگاه در سایت