مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه رابطه ویژگی های شخصیتی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

مبانی نظری و پیشینه رابطه ویژگی های شخصیتی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 81 کیلو بایت
تعداد صفحات 75
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 – مقدمه…………………………………………………………. 13

2-2- معنا و مفهوم شخصیت …………………………………. 14

2-3- تعاریف شخصیت ……………………………………………. 16

2-4- تاریخچه ارزیابی شخصیت……………………………………… 18

2-4-1- طالع بینی ، كف بینی و جمجمه شناسی……………. 19

2- 5 – عوامل موثر در شكل گیری شخصیت …………………… 24

2-5-1 – عوامل فردی………………………………………. 24

2-5-2 – عوامل محیطی………………………………………. 25

2-6 – نظریه زیگموند فروید…………………………………. 28

2-7 – ساختار شخصیت…………………………………………29

2-8 – ساختار شخصیت انسان از نظر فروید……………………….29

2-8-1- نهاد……………………………………….29

2-8-2 – من یا خود…………………………. 30

2-8-3- من برتر یا فراخود ……………………………………..30

2-9 – نظریه ویژگی های شخصیتی از نظر فروید…………. 31

2-10 – مراحل رشد روانی – جنسی از نظر فروید……………… 31

2-10-1 – مرحله دهانی…………………………….. 31

2-10-2 – مرحله مقعدی……………………………….. 32

2-10-3 – مرحله آلتی ………………………………….32

2-10-4 – مرحله نهفتگی……………………………….. 33

2-10-5- مرحله تناسلی ………………………………… 33

2-11- نظریه ی تحلیلی یونگ ………………….. 33

2-12- ساختار شخصیت از نظریه یونگ……………………… 34

2-12-1- من یا خود……………………………………… 34

2-12-2- ناهشیار فردی……………………………….. 34

2-12-3- نا هشیار جمعی…………………………….. 34

2-12-4- صورت های ازلی یا كهن الگو…………………34

2-12-4-1- پرسونا یا نقاب………………………………35

2-12-4-2- سایه…………………………………………. 36

2-12-4-3- آنیما و آینموس……………………….. 36

2-12-4-4- خود………………………………..36

2-13- سنخ های شخصیت در نظریه یونگ…………………….37

2-13-1- برونگرای متفكر………………………………………. 37

2-13-2- برونگرای احساسی……………………………. 38

2-13-3- برونگرای حسی…………………………………38

2-13-4- برونگرای شهودی…………………………….. 38

2-13-5- درونگرای متفكر……………………………38

2-13-6- درونگرای احساسی……………………………….38

2-13-7- درونگرای حسی…………………………….38

2-13-8- درونگرای شهودی……………………………39

2-14- دیدگاه آیزنگ در زمینه شخصیت………………..40

2-15- روش تحقیق آیزنگ در زمینه شخصیت………………….40

2-16- دیدگاه آدلر در مورد شخصیت………………43

2-17- نظریه آلفود آدلر………………………………….44

2-18- اصول عمده نظریه آدلر………………………44

2-19- نظر آدلر در مورد شكل گیری شخصیت…………………. 45

2-20- تیپ های شخصیتی در مورد آلپورت…………………46

2-20-1- صفات اعظم……………………………………..47

2-20-2- صفات مركزی……………………………………..47

2-20-3- صفات ثانوی…………………………………47

2-21- رویكرد آلپورت به شخصیت…………………47

2-22- ساختار شخصیت از نظر آلپورت…………………………..48

2-23- ویژگی های شخصیتی در نظریه گوردون آلپورت….49

2-23-1- ویژگی های اصلی………………………….49

2-23-2- ویژگی های مركزی…………………. 49

2-23-3- ویژگی های ثانوی………………………………50

2-24- پخته شدن شخصیت از نظر آلپورت…………50

2-25- تیپ های شخصیتی…………………………….51

2-25-1- طبقه بندی كرچمر…………………………..52

2-25-1-1- طبقه پیك نیك…………………………..52

2-25-1-2- طبقه لپتوزوم………………………….. 52

2-25-1-3- طبقه سنخ پهلوانی………………………………..53

2-25-2- طبقه بندی شلدن………………………………53

2-25-2-1- اندومورفی…………………………………54

2-25-2-2- موزومورفی………………………………..54

2-25-2-3- اكتومورفی………………………………54

2-26- پیشرفت تحصیلی……………………………………………… 55

2-27- عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان…………55

22-28- تجربه معلمان………………………………….. 61

2-29- مهارت معلم…………………………………………. 61

2-30- نگرش معلم…………………………………. 61

2-31- اهمیت و ضرورت دوره ی ابتدایی………62

2-32- ویژگی دانش آموزان دوره ی ابتدایی………………………63

2-33- ویژگی های معلم در دوره ابتدایی………………….. 67

2-33-1- ویژگی های شخصی معلم…………….68

2-33-2- ویژگی های حرفه ای و فنی معلم…………….69

2-33-3- مهارت در برقراری روابط و مناسبات شخصی….70

2-33- پیشینه های تحقیق……………………….. 72

2-34- خلاصه مطالعات انجام گرفته در فصل 2………………..78

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مدیریت

طراح و مدیر مارکتینگ پروژه _ خوشحال میشم که بتوانم قدمی در رشد و برطرف ساختن نیازهای شما عزیزان بردارم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: