مبانی نظری و پیشینه رابطه ویژگی های شخصیتی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مبانی نظری و پیشینه رابطه ویژگی های شخصیتی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 81 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 75 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1 – مقدمه…………………………………………………………. 13
2-2- معنا و مفهوم شخصیت …………………………………. 14
2-3- تعاریف شخصیت ……………………………………………. 16
2-4- تاریخچه ارزیابی شخصیت……………………………………… 18
2-4-1- طالع بینی ، كف بینی و جمجمه شناسی……………. 19
2- 5 – عوامل موثر در شكل گیری شخصیت …………………… 24
2-5-1 – عوامل فردی………………………………………. 24
2-5-2 – عوامل محیطی………………………………………. 25
2-6 – نظریه زیگموند فروید…………………………………. 28
2-7 – ساختار شخصیت…………………………………………29
2-8 – ساختار شخصیت انسان از نظر فروید……………………….29
2-8-1- نهاد……………………………………….29
2-8-2 – من یا خود…………………………. 30
2-8-3- من برتر یا فراخود ……………………………………..30
2-9 – نظریه ویژگی های شخصیتی از نظر فروید…………. 31
2-10 – مراحل رشد روانی – جنسی از نظر فروید……………… 31
2-10-1 – مرحله دهانی…………………………….. 31
2-10-2 – مرحله مقعدی……………………………….. 32
2-10-3 – مرحله آلتی ………………………………….32
2-10-4 – مرحله نهفتگی……………………………….. 33
2-10-5- مرحله تناسلی ………………………………… 33
2-11- نظریه ی تحلیلی یونگ ………………….. 33
2-12- ساختار شخصیت از نظریه یونگ……………………… 34
2-12-1- من یا خود……………………………………… 34
2-12-2- ناهشیار فردی……………………………….. 34
2-12-3- نا هشیار جمعی…………………………….. 34
2-12-4- صورت های ازلی یا كهن الگو…………………34
2-12-4-1- پرسونا یا نقاب………………………………35
2-12-4-2- سایه…………………………………………. 36
2-12-4-3- آنیما و آینموس……………………….. 36
2-12-4-4- خود………………………………..36
2-13- سنخ های شخصیت در نظریه یونگ…………………….37
2-13-1- برونگرای متفكر………………………………………. 37
2-13-2- برونگرای احساسی……………………………. 38
2-13-3- برونگرای حسی…………………………………38
2-13-4- برونگرای شهودی…………………………….. 38
2-13-5- درونگرای متفكر……………………………38
2-13-6- درونگرای احساسی……………………………….38
2-13-7- درونگرای حسی…………………………….38
2-13-8- درونگرای شهودی……………………………39
2-14- دیدگاه آیزنگ در زمینه شخصیت………………..40
2-15- روش تحقیق آیزنگ در زمینه شخصیت………………….40
2-16- دیدگاه آدلر در مورد شخصیت………………43
2-17- نظریه آلفود آدلر………………………………….44
2-18- اصول عمده نظریه آدلر………………………44
2-19- نظر آدلر در مورد شكل گیری شخصیت…………………. 45
2-20- تیپ های شخصیتی در مورد آلپورت…………………46
2-20-1- صفات اعظم……………………………………..47
2-20-2- صفات مركزی……………………………………..47
2-20-3- صفات ثانوی…………………………………47
2-21- رویكرد آلپورت به شخصیت…………………47
2-22- ساختار شخصیت از نظر آلپورت…………………………..48
2-23- ویژگی های شخصیتی در نظریه گوردون آلپورت….49
2-23-1- ویژگی های اصلی………………………….49
2-23-2- ویژگی های مركزی…………………. 49
2-23-3- ویژگی های ثانوی………………………………50
2-24- پخته شدن شخصیت از نظر آلپورت…………50
2-25- تیپ های شخصیتی…………………………….51
2-25-1- طبقه بندی كرچمر…………………………..52
2-25-1-1- طبقه پیك نیك…………………………..52
2-25-1-2- طبقه لپتوزوم………………………….. 52
2-25-1-3- طبقه سنخ پهلوانی………………………………..53
2-25-2- طبقه بندی شلدن………………………………53
2-25-2-1- اندومورفی…………………………………54
2-25-2-2- موزومورفی………………………………..54
2-25-2-3- اكتومورفی………………………………54
2-26- پیشرفت تحصیلی……………………………………………… 55
2-27- عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان…………55
22-28- تجربه معلمان………………………………….. 61
2-29- مهارت معلم…………………………………………. 61
2-30- نگرش معلم…………………………………. 61
2-31- اهمیت و ضرورت دوره ی ابتدایی………62
2-32- ویژگی دانش آموزان دوره ی ابتدایی………………………63
2-33- ویژگی های معلم در دوره ابتدایی………………….. 67
2-33-1- ویژگی های شخصی معلم…………….68
2-33-2- ویژگی های حرفه ای و فنی معلم…………….69
2-33-3- مهارت در برقراری روابط و مناسبات شخصی….70
2-33- پیشینه های تحقیق……………………….. 72
2-34- خلاصه مطالعات انجام گرفته در فصل 2………………..78
قوانین ارسال دیدگاه در سایت