مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات شخصیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات شخصیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات شخصیت در ۲۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات شخصیت در ۲۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

 

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

       شخصیت عبارت است از سبکهای ویژه ای که هر فرد در فکر کردن و رفتار کردن دارد. به عبارت دیگر نحوه خاص فکر کردن و رفتار کردن هر فرد منعکس کننده شخصیت وی است. بدین ترتیب اگر شخصیت فرد، یا الگوهای معمولی پاسخ های وی در برابر موقعیتها را بشناسیم، می توانیم رفتار او را در موقعیت های جدید پیش بینی می کنیم (آزاد، ۱۳۹۲).

     سبک های خاص شخصیت زمانی ناسازگار تلقی می شود، یا به تعبیری دیگر هنگامی اختلال آمیز است که شخص قادر نباشد رفتار خود را بر اساس تغییرات معنی دار محیطی تعدیل نماید و خود را با آنها سازگار نماید. ناتوانی در انعطاف پذیری و انطباق با موقعیت ها عاملی است که می تواند شخصیت فرد را ناسازگار و دچار اختلال نماید (آزاد، ۱۳۹۲).

       اکثر مردم به طریق نسبتا قابل پیش بینی و منحصر به فرد به پدیده ها واکنش نشان می دهند ولی در عین حال نوعی انعطاف پذیری سازگارانه و مخصوص هم دارند. شخصیت ثابت و  ایستا نیست. ما از تجارب گذشته درس می گیریم و سعی می کنیم در موقعیت های مختلف، پاسخ های مختلف و متنوعی نشان دهیم تا بتوانیم بخوبی از عهده کارها برآییم. این یادگیری و انطباق چیزی است که افراد مبتلا به اختلالات شخصیت غالبا از عهده آن بر نمی آیند (گارسیا و همکاران، ۲۰۱۴).

    اختلال شخصیت یک الگوی بادوام، فراگیر و غیرقابل انعطاف از تجارب درونی و رفتار بیرونی است که به طرز مشخصی با انتظارات فرهنگی فرد تفاوت دارد و به درماندگی و اختلال منجر می شود. این الگو باید حداقل در دو زمینه شناخت (روش های ادراک و تفسیر خود، دیگران و رویدادها)، حالت های عاطفی ( شامل دامنه، شدت، تغییرپذیری و تناسب پاسخ های هیجانی)، عملکرد بین فردی و  کنترل تکانه تظاهر پیدا کند (انجمن روانشناسی امریکا، ۲۰۱۳).

   طیف محدود تجارب و پاسخ هایی که مبتلایان به این اختلالات از خود نشان می دهند، اغلب منجر به مشکلات روانشناختی، اجتماعی یا شغلی می شود. این اختلالات قاعدتا در نوجوانی یا آغاز بزرگسالی شروع می شودند ( یا حداقل در این سنین قابل تشخیص اند)، گرچه در بعضی موارد اختلال در دوران کودکی نیز شروع می شود (انجمن روانشناسی آمریکا، ۲۰۱۳).

   اختلالات شخصیت و درماندگی و مشکلات ناشی از آن در تمام عمر دامنگیر فرد می شود، ولی با این حال انواع این اختلالات از نظر میزان فروپاشی زندگی فرد، با هم تفاوت دارند. با این حال چه اختلال خفیف چه شدید باشد، تمام جنبه های وجود شخص را متاثر می کند. درمان این اختلالات از دشوارترین نوع درمان های اختلالات روان شناختی می باشد. تخمین زده شده است که میزان شیوع اختلالات شخصیت در سنین بزرگسالی ۴-۱۵درصد باشد ( انجمن روانشناسی آمریکا، ۲۰۱۳). 

DSM-IV-TR     ده نوع اختلال شخصیت را تعریف می کند و آن را در سه طبقه قرار می دهد. طبقه اول با رفتارهای ((عجیب و غریب)) مشخص می شود و مرکب از اختلال شخصیت پارانوئید، اسکیزوئید و اسکیزوتایپال می باشد. طبقه دوم با رفتارهای ((هیجانی و نمایشی)) مشخص شده و مرکب از اختلال شخصیت ضداجتماعی، نمایشی، مرزی و خودشیفته می باشد. طبقه آخر با رفتار ((اضطرابی)) مشخص می شود و عبارت است از اختلال شخصیت اجتنابی، وابسته و وسواسی- اجباری. (گارسیا و همکاران، ۲۰۱۴).

 

اختلال شخصیت پارانوئید

   پدیده پارانوئیا تاریخچه طولانی در ادبیات بالینی و نظری دارد ( میلون، ۲۰۱۲). در پایان قرن ۱۹ میلادی، بالینگران به این نتیجه رسیدند که افراد پارانوئید به شکل های گوناگون خود را نشان می دهند، از اعتقاد به شکنجه و سیستم هذیانی در اسکیزوفرنیا گرفته تا اعتقادات پایدارتر در دیگر اشکال پارانوئید (میلون، ۲۰۱۲). کراپلین (۱۹۲۱) در طبقه بندی اولیه اختلالات روانی سه نوع پارانوئید را معرفی می کند: اسکیزوفرنی پارانوئید، اختلال هذیانی و اختلال شخصیت پارانوئید. کراپلین بیان کرد که برخی افراد حالت خفیف تر پارانوئیا را دارند یعنی هذیان های ثابت دارند  اما توهم و بدتر شدن اختلال در شخصیت مانند آنچه در اسکیزوفرنیا دیده می شود وجود ندارد. یک بحث طولانی این است که آیا اختلال پارانوئید و اختلال هذیانی زیرمجموعه اسکیزوفرنی هستند یا مجزا از آن؟ (میلون، ۲۰۱۲).



 .Schizoid Personality Disorder

 .Schizotypal Personality Disorder

 .Borderline Personality Disorder

 .Narcissistice Personality Disorder

 Dependent Personality Disorder

 .Obsessive- Compulsive Personality Disorder

 .Millon

 .Schizophernia

 .Kraepelin

 .Delusional Disorder

 .Delusion

 .Hallucination


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: