مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تمایلات جنسی، عملکرد جنسی و اختلالات جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تمایلات جنسی، عملکرد جنسی و اختلالات جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تمایلات جنسی، عملکرد جنسی و اختلالات جنسی در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تمایلات جنسی، عملکرد جنسی و اختلالات جنسی در ۲۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

 

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) 

 

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA
  • توضیحات کامل در مورد متغیر
  • پیشینه تحقیقاتی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                            دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                       WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از توضیحات متغیر:

 

 توجه: این فایل براساس dsm-5 و منابع جدید نوشته شده است
 

 

تمایلات جنسی انسان

 

تمایلات جنسی همواره کانون کنجکاوی، علاقه و تحلیل بشر بوده است. ترسیم رفتار جنسی از دوران نقاشی های غارنشینان ماقبل تاریخ تا تصاویر و نقاشی های تشریحی داوینچی در مورد مقاربت و تا سایت های هرزه نگاری موجود در اینترنت وجود داشته است. عوامل مختلفی در تعیین رفتارها و تمایلات جنسی نقش دارند نظیر عوامل تشریحی- فیزیولوژی- روانشناسی- فرهنگی که فرد در آن زندگی می کند . این تمایلات دربرگیرنده ادراک مردانگی و زنانگی و افکار و تخیلات خصوصی و رفتار است. برای فرد بهنجار معمولی جذابیت فردی دیگر و عشق و اشتیاق حاصل از آن عمیقا با احساسات شادی صمیمانه ارتباط دارد. رفتار جنسی بهنجار رفتاری است که موجبات لذت فرد و شریک جنسی اش را فراهم می آورد و شامل تحریک اعضای جنسی همراه با مقاربت است. احساس نامتناسب گناه یا اضطراب در آن وجود ندارد و از سر اجبار نیست. در برخی شرایط خود ارضایی و انواع مختلف تحریکات جنسی که به اعضای غیر از اعضای اولیه جنسی مربوط است ممکن است در محدوده بهنجار قرار گیرد. تمایلات جنسی شخص چنان با کل شخصیت او در هم آمیخته که صحبت از تمایلات جنسی به عنوان پدیده ای مستقل غیر ممکن می باشد به همین دلیل به آن اصطلاحاً روانی جنسی می گویند. بنابراین می بایست در بررسی رفتار جنسی هر فرد نخست شخصیت فرد مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد. از نظر فروید تمام فعالیت ها و تکانه های لذت بخش انسان ریشه جنسی دارد .  این نظریه مبالغه آمیز تحریف زیادی را در مفاهیم جنسی بوجود آورد و خیلی از محققان بعدی را وادار به ایستادگی در مقابل این نظریه و ارائه مطالبی در جهت بطلان آن نمود. به عنوان مثال یکی از نظرات دانشمندان در نقطه مقابل فروید این بود که خوردن غذا هم برای انسان ایجاد تکانه های لذت می کند در حالی که هیچ سائق جنسی ندارد و یا افراد ممکن است از فعالیت هایی با ریشه جنسی برای اقناع نیازهای غیر جنسی خود استفاده کنند مانند: وابستگی، پرخاشگری، قدرت و مقام. بیشتر تجارب یادگیری جنسی در کودکی و بدون اطلاع والدین آغاز می شود برای مثال بازی با اعضای تناسلی در شیرخواران بخشی از رشد طبیعی آن ها محسوب می شود. البته محیط و خصوصاً رفتار والدین که چه بسا با جنسیت کودک متغیر می باشد نیز در شکل گیری هویت جنسی کودکان بی تأثیر نمی باشد. برای مثال با پسربچه ها با جدیت بیشتری رفتار می شود و برعکس دختر بچه ها بیشتر در بغل گرفته می شوند، پدرها وقت بیشتری را با پسران می گذرانند و مادران با دختران، پسرها بیشتر تنبه می شوند و دختران بیشتر بوسیده و یا نوازش می شوند (سادوک و سادوک، ۲۰۱۱).

پیشینه

 

اختلال عملکرد جنسی

 

در مطالعه ای رمضانی تهرانی و همکاران (۱۳۹۱)، به بررسی شیوع اختلالات جنسی درمیان زنان چهار استان قزوین، گلستان، کرمانشاه، و هرمزگان پرداختند. ای پژوهشگران تعداد ۷۸۴ زن متاهل را به روش طبقه بندی سهمیه ای انتخاب و با پرسشنامه بومی شده اختلالات جنسی مورد پرسش قرار دادند. یافته های این پژوهش نشان داد ۳/۲۷ درصد زنان درجات مختلفی ز اختلالات جنسی، از جمله ۸/۰ درصد اختلال شدید، ۲/۲۰ اختلال متوسط و ۳/۶ درصد اختلال خفیف داشتند.۶/۳۵ درصد اختلال در تمایلات جنسی، ۹/۳۹ درصد در تحریک جنسی، ۹/۱۸ درصد در مرطوب شدن، ۳/۲۷ درصد در ارگاسم، ۲/۱۵ درصد در رضایت از فعالیت جنسی و ۱/۵۶ درصد در درد حین نزدیکی داشتند. همچنین نتایج مبین آن بودکه این اختلالات با طول مدت ازدواج، میزان جذابیت در منظر همسر، وضعیت کلی زندگی و توان بیان تمایلات جنسی به همسر ارتباط دارد.

 

همچنین در پژوهشی که مزینانی و همکاران (۱۳۹۱)، به بررسی شیوع اختلالات عملکرد جنسی در زنان و عوامل مرتبط با آن پرداختند. این پژوهش گران از پرسشنامه ارزیابی عملکرد جنسی استفاده کرده و تعداد ۴۸۰ زن را از طریق نمونه گیری خوشه ای از چهار منطقه جنوب، شرق، غرب و شمال تهران مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نشان داد که شیوع کلی اختلال عملکرد جنسی ۳۱ درصد بود که از این میان شیوع اختلال کمبود میل جنسی ۳۳ درصد شیوع اختلال انگیختگی جنسی ۵/۱۶ درصد شیوع اختلال ارگاسمیک ۲۵ درصد و شیوع مقاربت دردناک ۵/۴۵ درصد بود. بین سن زنان، طول مدت ازدواج، وجود بیماری های روانی همراه و سابقه سومصرف مواد و سابقه سو استفاده جنسی شدن با اختلالات عملکرد جنسی رابطه معنی داری وجود داشت.

 

 

 


 

 . Sexual Function Questionnaire -SFQ)

 

 

 

دانکلی و همکاران (۲۰۱۵) در تحقیقی با عنوان نقش ذهن آگاهی در محافظت در برابر ناامنی جنسی به این نتیجه رسیدند که تمرکز حواس ممکن است باعث افزایش رضایت جنسی و کاهش نا ایمنی در مردان و زنان شود.

 

رید و همکاران (۲۰۱۴)، در پژوهشی با عنوان رابطه ذهن آگاهی با اختلال نظم هیجان، تکانشگری در بیماران مبتلا به اختلال میل جنسی زیاد به این نتیجه دست یافتند که ذهن آگاهی به عنوان یک جزء معنی دار از درمان این بیماران باعث بهبود رفتار و تکانه های ناسازگارانه و کاهش استرس می شود.

 

بروتو و باسون (۲۰۱۴) در پزوهشی به بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن اگاهی بر بهبود میل جنسی زنان پرداختند. هدف این پزوهش بررسی اثر بخشی فوری و ۳ ماهه این درمان بر تمایل و انگیختگی زنان بود. به طور کلی تعداد ۱۱۷ زن در دو گروه درمان فوری (۶۸ نفر) و گروه با تاخیر سه ماهه (۴۹ نفر).  در قیاس با گروه تاخیری یا گروه کنترل افراد گروه آزمایشی که به صورت جلسات ۹۰ دقیقه ای درمان مبتنی بر ذهن آگاهی دریافت می کردند میزان بیشتری در میل جنسی، انگیختگی جنسی، لیز شدگی، رضایت جنسی و عملکرد جنسی بالاتر نشان دادند. بطور کلی نتایج این پژوهش نشان می دهد که افزایش ذهن آگاهی و کاهش افسردگی تمایل جنسی را پیش بینی می کند.

 

 

 


 

 . Dunkley

 

 . Reid

 

 . Brotto

 

 . Basson

 

 

 

دیگر قسمت های این فایل:

 

 

 

تمایلات جنسی انسان

 

 

 

عوامل روانی جنسی

 

 

 

جنسیت فرد

 

 

 

هویت جنسی

 

 

 

نقش جنسی

 

 

 

گرایش جنسی

 

 

 

رفتار جنسی

 

 

 

پاسخ های فیزیولژیک

 

 

 

سلامت جنسی

 

 

 

اختلالات جنسی زنان

 

 

 

اختلالات جنسی در DSM-V

 

 

 

اختلالات عملکردی جنسی زنان در DSM-V

 

 

 

۱-اختلال ارگاسم زنان

 

 

 

خصایص همراه با تشخیص

 

 

 

شیوع

 

 

 

پیامدهای عملی ناشی از اختلال ارگاسم زنان

 

 

 

اختلال تمایل جنسی زنان

 

 

 

خصایص تشخیصی

 

 

 

خصایص همراه با تشخیص اختلال تمایل جنسی زنان

 

 

 

شیوع

 

 

 

پیامدهای عملکردی همراه با اختلال میل و برانگیختگی جنسی زنان

 

 

 

اختلال درد لگن یا اختلال دخول درناک

 

 

 

خصایص تشخیصی

 

 

 

خصایص همراه با اختلال درد جنسی

 

 

 

شیوع

 

 

 

مشکلات عملکردی ناشی از اختلال درد جنسی

 

 

 

عملکرد جنسی

 

 

 

– دلایل اختلال عملکرد جنسی براساس تحقیقات انجام شده

 

 

 

  – نظریه های عملکرد جنسی

 

 

 

 نظریه عملکرد جنسی روزن

 

 

 

نظریه روان زاد

 

 

 

نظریه ارگانی- فیزیکی

 

 

 

پیشینه


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: