مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی انگیزشی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی انگیزشی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی انگیزشی در ۲۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۸ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
توضیحات کامل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی انگیزشی در ۲۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
قابل ویرایش : بله
منابع : جدید و آپدیت شده
فرمت فایل : ورد
نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .
پشتیبانی تخصصی : ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴ ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )
توضیحات: فصل دوم
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
تعاریف مرتبط با خودتنظیمی
خود تنظیمی طبق تعریف لغتنامه آکسفورد ؛ «کنترل درونی که بدون مداخله اجزاء بیرونی و توسط دستگاه تنظیم گر خودی ایجاد می شود» تعریف شده است.
خود تنظیم گری، به عنوان کوششهای روانی در کنترل وضعیت درونی، فرایندها و کارکرد جهت دستیابی به اهداف بالاتر تعریف شده است(کول، لوگان و والکر، ۲۰۱۱ به نقل از رستم اوغلی و دیگران ۱۳۹۲).
فرد خود تنظیم گر؛ فردی هدفمند است که با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان، تمرین معنادار و جهت دار، کاربرد مناسب راهبردهای شناختی و فرا شناختی و احساس خودکارآمدی؛ سعی در رسیدن به هدف به بهترین شیوه، هماهنگ با توانایی ها و استعداد خود دارد (هاشمی و دیگران ۱۳۹۱).
راهبردهای یادگیری خود تنظیمی: به نقش فرد در فرایند یادگیری تاکید می کند که به موجب آن یادگیرندگان به طور فعال و مستمر شناخت ها، رفتارها و تلاش هایشان را جهت دستیابی به اهداف مورد نظر هدایت می کنند؛ لذا خودتنظیمی اثربخش نیازمند آن است که یادگیرندگان، هدف و انگیزشی جهت دستیابی به این اهداف داشته باشند. از طرفی انسان از طریق فعالیت های شناختی خود و مهار محیط زندگیش می تواند با تقویت و تنبیه شخصی در خود ایجاد انگیزش کند و از این راه به مهار رفتار خود بپردازد (ماتوگا به نقل از لواسانی و همکاران ۱۳۹۲).
آزیودو (۲۰۰۹) راهبردهای خودتنظیمی در دانش آموزان را به دانشجویان دانشگاه گسترش داد. نتایج این تحقیق نشان داد افزایش استفاده از راهبردهای خودتنظیمی می تواند افزایش درگیری شناختی و انگیزش حل مسئله را در پی داشته باشد و می تواند منجر به موفقیت و پیشرفت در اهداف یادگیری شود (لواسانی ۱۳۹۲).
اکسان(۲۰۰۹) نشان داد: بهبود مهارت های خودتنظیمی باعث درگیری انگیزشی دانش آموزان می شود. این مهارت ها به یادگیرندگان کمک می کند که انتخاب مناسبی داشته باشند و اضطراب کمتری را متحمل شوند.
برگر و کارابینک (۲۰۱۰) معتقدند: بین خود تنظیمی و راهبردهای یادگیری و انگیزش رابطه معنادار وجود دارد. به این معنا که کاربرد موفقیت آمیز راهبردهای خودتنظیمی مثل تکرار و سازمان دهی منجر به بالا رفتن باورهای خودکارآمدی می شود و درگیری دانش آموزان در یادگیری دروس را افزایش می دهد.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت