مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی در ۲۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۲
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل


مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس جنسی در ۲۲ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات ابتدایی فایل:

 

تعداد صفحات: ۲۲ صفحه (۲۰ صفحه متن و ۲ صفحه منابع)

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش و با فرمت  doc (آماده جهت پرینت)

نوع تایپ متن: کاملا استاندارد همچنین دارای پیشینه تحقیقاتی داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و بعضا متغیرهای مشابه می باشد.

کیفیت منابع: منابع کاملا جدید هستند:: منابع خارجی (شامل ۲۰۱۶) داخلی (شامل ۱۳۹۵)

منابع درون متنی و پایانی: دارد

 

قابل استفاده برای مقاطع: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های روانشناسی، علوم تربیتی و مدیریت و سایر رشته های مرتبط

 

 

بخشی از متن:

 

مقدمه

مانند همه موجودات زنده ما موجودات ذاتا جنسی هستیم تمایلات جنسی ما این است که خود را چگونه بشناسیم، درک کنیم و هویت و عزت نفس جنسیمان چطور شکل می گیرد. تمایلات جنسی و فیزیولوژیکی ما ترکیبی از عوامل بین فردی، فرهنگی، خانوادگی و روانی است بنابراین اینکه ما چگونه به عزت نفس جنسی خودمان نگاه کنیم بسیار مهم می باشد. در یک جامعه سالم عزت نفس جنسی نقش مهم و کلیدی دارد. عزت نفس جنسی ما تحت تاثیر انتخاب های جنسی ما قرار دارد و این انتخاب ها روش زندگی و اهداف ما را تعیین می کند (شاپیرو، ۲۰۱۶).

 

عزت نفس جنسی در برگیرنده عوامل متعددی است::


  1. احساسات ما در مورد بدن خود: اینکه احساسات و توانایی شما چگونه بر بیان و توصیف جنسی که از خود دارید تاثیر می گذارد.
  2. روایت جنسی شما: داستان ها و روایت هایی جنسی که در مورد خود دارید. همه ما از کودکی در مورد خود داستان های جنسی متعددی داریم که در بزرگسالی از آن ها تاثیر می گیریم و این داستان ها تحت تاثیر خانواده ما نیز می باشند. ایده های فرهنگی و مذهبی در مورد عزت نفس جنسی می تواند بر ما تاثیر بسزایی داشته باشد. تجربه اولین استمنا، تجربه لمسی و …. می تواند در ما احساس شرم، اضطراب و گناه ایجاد کند. و البته تمام موارد فوق می تواند تحت تاثیر نحوه برداشت و تجربه ما نیز باشد.
  3. ارتباطات: ارتباطات پایه و اساس یک زندگی جنسی است. ارتباطات صحیح جنسی در زندگی زناشویی مانند نحوه بیان احساسات و نحوه بیان عواطف به همسر خود می تواند تاثیر متقابلی در روابط زناشویی و عزت نفس جنسی داشته باشد.
  4. جنسیت و معنا: جنسیت به معنی چیزهای مختلف به افراد مختلف. جنسیت می تواند مانند یک ارتباط، قدرت، لذت جسمی برای زن و شوهر باشد. به این معنا که جنسیت و برداشت از عزت نفس جنسی می تواند برای هر شخصی متفاوت باشد و معانی مختلفی داشته باشد (شاپیرو، ۲۰۱۶).




یکی از جنبه‌های عزت نفس که در طیف مسائل جنسی قرار می‌گیرد و بر رفتارهای جنسی تاثیر گذار است عزت نفس جنسی نام دارد. عزت نفس جنسی عبارت است از واکنش‌های عاطفی انسان‌ها نیست به ارزیابی‌های ذهنی در مورد افکار، احساسات و رفتارهای جنسی خود (زینا و اسچوارز، ۲۰۱۱). زینا و اسچوارز با بسط الگوی عزت نفس هارتر (۱۹۸۴) به عزت نفس جنسی از بعد اهمیت یادگیری اولیه، درون سازی خانواده، همسالان و جامعه اشاره کردند که هر شخص به عنوان ملاک ارزیابی افکار، احساسات و رفتارهای جنسی خود در تحول هنجارهایش حیاتی می‌داند.

زیرا واکنش عاطفی فرد به خود ارزیابی‌هایش پایه عزت نفس جنسی و پنج مولفه آن را تشکیل می‌دهد. پنج مولفه عزت نفس جنسی شامل «مهارت و تجربه» یعنی توانایی لذت بردن از شریک جنسی؛ «جذابیت» یعنی زیبایی ادراک شده فرد از خود؛ «کنترل» یعنی توانایی مدیریت افکار، احساسات در رابطه جنسی؛ «قضاوت اخلاقی» یعنی توانایی مدیریت، افکار، احساسات و رفتارهای جنسی فرد و استانداردهای اخلاقی خویش «انطباق پذیری» یعنی سازگاری تجارب رفتار جنسی با اهداف شخصی دیگران است.

بنابراین رفتار جنسی قسمتی از شخصیت یک فرد را تشکیل می‌دهد و مجموعه‌ای از باورها نگرش‌ها و عملکردهایی است که شخص در ارتباط با جنس مخالف و امور مرتبط با آن دارد (کاوه، ۱۳۹۳).

به تعبیر دیگر عزت نفس جنسی عبارت است از واکنش عاطفی انسان نسبت به ارزیابی از افکار، احساسات و رفتارهای جنسی خودش (بث، جولین، آنتونی و میشل، ۲۰۱۰).



 . Zeanah & Schwarz

 . Skill And Experience

 . Attractiveness

 . Moral Judgment

 . Adaptive Ness

 

پیشینه پژوهش


فیروزی، آزموده و اصغری پور (۲۰۱۶) در پژوهش خود تحت عنوان رابطه بین ویژگی های شخصیت و عزت نفس جنسی و مولفه های آن به این نتیجه رسیدند که ارتباط معناداری بین ویژگی شخصیتی روان نژندی، برون گرایی، توافق و باوجدان بودن با عزت نفس جنسی وجود دارد اما رابطه باز بودن نسبت به تجربه با عزت نفس تجربی معنی دار نبود همچنین نشان داده شد سه بعد توافق، روان نژندی و برون گرایی می تواند پیش بینی کننده عزت نفس جنسی باشد.

شاره (۱۳۹۵) در پژوهش خود در ارتباط با  رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و عزت نفس جنسی در زنان روسپی به این نتیجه رسید که طرحواره های هیجانی برای عزت نفس جنسی پیش بین کننده معنی داری بودند. همچنین، میزان عزت جنسی زنان روسپی که با والدین زندگی می کرده اند بالاتر از زنان روسپی بود که با غیر والد زندگی می کرده اند.

فسنقری (۱۳۹۳) در پژوهش خود تحت عنوان بررسی عزت نفس جنسی و عملکرد جنسی زنان در نوع دلبستگی به این نتیجه رسیدند که بین سبک های دلبستگی با عملکرد و عزت نفس جنسی رابطه معنی داری وجود دارد همچنین یافته ها نشان داد دو مولفه دلبستگی ناایمن/اجتنابی و دلبستگی ناایمن/دوسوگرا در مجموع می توانند ۱۱ درصد از واریانس عملکرد جنسی زنان را پیش بینی کنند از طرف دیگر دلبستگی ناایمن/اجتنابی و دلبستگی ناایمن/دوسوگرا در مجموع می توانند ۸ درصد از واریانس عزت نفس جنسی زنان را پیش بینی کنند



ویژگی های متمایز کننده این محصول نسبت به محصولات مشابه!!!

 
منابع جدید داخلی و خارجی
تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است!!!
منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاه های ایران (سراسری و آزاد) می باشد
مشخص بودن تعداد صفحات متن و تعداد صفحات منابع!!!
پشتیبانی تخصصی  (در صورت وجود هر گونه سوال، راهنمایی یا مشکل احتمالی در مورد فایل مورد نظر)

 

 

پشتیبانی ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴  (لطفا فقط پیامک یا تلگرام).

نحوه دانلود: بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

 

 

توجه ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: