مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرزند خواندگی (فرزند پذیری)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرزند خواندگی (فرزند پذیری)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرزند خواندگی (فرزند پذیری) در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۷
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرزند خواندگی (فرزند پذیری) در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

فرزند­پذیری موضوعی کهن هم در عالم واقع و هم در عالم افسانه­هاست. در تمام کتاب­های آسمانی حداقل چند بار درباره­ی فرزند­پذیری، اهمیت آن و داستان­های مرتبط با آن صحبت شده است. داستان موسی و فرعون شاید یکی از کهن­ترین این داستان­ها باشد. داستان ادیپ و به فرزندی پذیرفته شدن او توسط شاه و ملکه سرزمین کورینس نیز از جمله افسانه­های مربوط به فرزندپذیری است که فروید با الهام از آن، یکی از با نفوذترین مقوله­های روانشناسی رشد و شخصیت را معرفی کرد (رزاقی، ۱۳۹۲).

مطالعات جامعه­شناختی نشان می دهد که فرزندپذیری در ابتدا، کارکردی مذهبی داشته است . برای بسیاری از ادیان فرزندپذیری راهی به سوی گشودن دروازه­­ی بهشت بوده و برای برخی قبایل، پذیرش کودک دشمنان راهی برای مصالحه و آشتی و دور ماندن از تهاجم آن­ها بوده است (کول و دانلی، ۱۹۸۷). در اسلام نیز آنکه هیچ رابطه­­ی نسبی بین والدین فرزندپذیر و فرزندخوانده وجود ندارد اما همواره رسیدگی و مراقبت از ایتام مورد توجه بوده است و نگهداری و مراقبت از کودکان یتیم درون خانواده مورد تاکید بوده و در احادیث پاداش بهشت برای مراقبین نوید داده شده است (دلیرنقی­نیا، ۱۳۹۳).

سازمان بهزیستی فرزندپذیری را اینگونه تعریف می­کند: “فرزندخواندگی عبارت است از سرپرستی کودکان بدون ولی شناخته شده تحت سرپرستی سازمان بهزیستی به خانواده­های متقاضی که واجد شرایط قانون جاری حمایت از کودکان بی سرپرست باشند” (دفتر امور شبه خانواده، ۱۳۷۹). فرزندپذیری به فرایندی اطلاق می­شود که در آن بچه­ای از سوی یک یا چند شخص بالغ که والدین بیولوژیک او نیستند ولی قانوناً والدین او شمرده می­شوند در خانواده­ای پذیرفته می شود (سادوک و سادوک، ۲۰۰۹). فرزندپذیری را شیوه­ای از مراقبت کودکان معرفی کرد که در آن رابطه­­ی والد- فرزندی به شیوه­ای قانونی، عاطفی و اجتماعی بین افرادی برقرار می شود که هیچ رابطه ای به واسطه تولد با یکدیگر ندارند. در این فرایند اجزاء سه گانه­ی فرزندپذیری (فرزند خوانده، والدین فرزندپذیر و والدین بیولوژیک یا زیستی کودک) هر کدام اهدافی را دنبال می­کنند (به نقل از رزاقی، ۱۳۹۲).

این اهداف می­تواند متنوع و گسترده با شند اما مهترین هدف برای کودک مراقبت و رفع نیازهای اساسی است که این می­تواند همراه با شناخت و آگاهی کودک یا غیر آن باشد. برای والدین فرزندپذیر این هدف، همان فرزند پذیری، تجربه والدینی و پاسخ به فقدان­هایی است که تجربه کرده اند. برای والدین زیستی رهایی از یک فشار روانی بزرگ که معمولا بارداری ناخواسته به آن­ها تحمیل می­کند از مهمترین هدف­هایی است که آن­ها دنبال می­کنند. در کشور ما ممکن است، والدین اصلی مستقیماً در فرایند فرزندپذیری حضوری نداشته باشند. با این حال فرزندپذیری با روش­های مختلفی اتفاق می­افتد که برخی مشخصه­ها منجر به تفکیک و تقسیم­بندی آن می­شود. اینکه چه کودکی و با چه مشخصاتی به فرزندی سپرده می­شود یا اینکه این کودک از چه مسیری و به چه نحو به فرزندی سپرده می­شود، تعیین کننده­ی نوع فرزندپذیری است (به نقل از رزاقی، ۱۳۹۲).

انواع فرزندخواندگی

امروزه در دنیا گزینه­های مختلفی برای پذیرش فرزند وجود دارد که والدین فرزند پذیر می­توانند بهترین گزینه را بر اساس اینکه کدام گزینه نیازها و ارزش­های خانوادگی آن­ها را پاسخ می­دهد، انتخاب نمایند. به هر حال هر کدام از این گزینه­ها مزایا و معایبی نیز دارند.

فرزندپذیری موسسه­ ای

در ایالات متحده­ی آمریکا موسساتی وجود دارند که والدین زیستی کودک ر ا به این مؤسسات سپرده و این مؤسسات طبق فهرستی که از متقاضیان فرزندپذیری دارند، والدین فرزند پذیر را انتخاب می­کنند. در بیشتر موارد، والدین زیستی و والدین فرزند پذیر ارتباط برقرار کرده تا بین آن­ها اطلاعات لازم مبادله شود .بیشتر موارد فرزند­پذیری در ایران به شیوه موسسه­ای و از طریق سازمان بهزیستی کشور انجام می­گیرد؛ با این تفاوت که والدین زیستی به طور مستقیم کودک خود را به سازمان بهزیستی واگذار نمی­کنند، بلکه این واگذاری از طریق مراجع قضایی عملی می­شود. با این توضیح به استثنای مواردی که به طور غیر رسمی اتفاق می­افتند و معمولا فرزندپذیری شفاف و مستقل را شامل می­شود، کلیه­ی موارد فرزندپذیری از طریق سازمان بهزیستی اتفاق می­افتد(به نقل از رزاقی، ۱۳۹۲).

 

فرزندپذیری موسسه­ای، کودکان با نیازهای خاص

 این شیوه فرزندپذیری کودکانی را در برمی گیرد که دارای نیازهای ویژه هستند مانند کودکان دارای اختلالات عاطفی، کودکان عقب مانده­ی ذهنی یا کودکان معلول (به نقل از رزاقی، ۱۳۹۲).



 Oedipus

 Freud

 Cole & Donley

 Saduk

 Adoption Triad

 Adoptee

 Adoptive Parents

 Biologic Parents

 Institutional Adoption

 Open Adoption & Independent Adoption


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: