مدیریت استراتژیک و ارتباط آن با مزیت رقابتی
مدیریت استراتژیک و ارتباط آن با مزیت رقابتی
هدف از این تحقیق بررسی مدیریت استراتژیک و ارتباط آن با مزیت رقابتی می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۴ |
حجم | ۸۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
در این نوشتار ضمن توصیف مفاهیم مدیریت استراتژیک به شرح رویکردهای مختلف آن با تمرکز بر رویکردهای SWOT و مبتنی بر منابع پرداخته و مطالبی در مورد مزیت رقابتی بیان می گردد.در این تحقیق مفهوم مدیریت استراتژیک و ارتباط آن با مزیت رقابتی مورد بحث قرار خواهد گرفت.
همچنین رویکردهای مختلف تدوین استراتژی بررسی گردد. اگرچه اکثر رویکردها بنا به زمان و مکان استفاده از مزایا و قابلیت های مهمی برخوردار می باشند، اما هریک دارای معایب و محدودیت هایی نیز هستند. در این پژوهش به دنبال ارائه ی یک مدل کارای تدوین استراتژی هستیم که در مقایسه با رویکردهای مذکور (به ویژه تحلیل SWOT و رویکرد مبتنی بر منابع) دارای مزایای بیشتر و محدودیت-های کمتری باشد.
فهرست مطالب
۱-۱ مقدمه ۲
۱-۲ مدیریت استراتژیک ۴
۱-۳ رویکردهای تدوین استراتژی ۷
۱-۳-۱ تئوری سازمان صنعتی ۱۰
۱-۳-۲ رویکرد مبتنی بر سناریو ۱۱
۱-۳-۳ نگرش جبرگرایی محیطی ۱۲
۱-۳-۴ نگرش اعمال قدرت ۱۲
۱-۳-۵ نظریه اقتصادی چامبرلین ۱۳
۱-۳-۶ نظریه اقتضایی ۱۳
۱-۳-۷ رویکرد تدوین استراتژی مبتنی بر ذینفعان ۱۴
۱-۳-۸ تجزیه و تحلیل SWOT ۱۵
۱-۳-۹ رویکرد مبتنی بر منابع ۲۳
۱-۴ مزیتهای رقابتی ۳۵
۱-۴-۱ مزیت رقابتی پایدار ۳۸
۱-۴-۲ چارچوب VRIO ۴۴
۱-۴-۳ تعیین وضعیت رقابتی منابع توسط چارچوب VRIO ۴۷
۱-۵ جمعبندی ۴۹
مراجع ۵۰
قوانین ارسال دیدگاه در سایت