مدیریت مشاركتی
مدیریت مشاركتی
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 27 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 37 |
چكیده:
شاید در سالهای 77 و 78 كه شروع اجرای نظام مدیریت مشاركتی در دستگهای دولتی ایران بودم، مثل امروز به اهمیت و حساسیت جایگاه این نوع مدیریت در نظام مدیریت كشور پینبرده بودیم اما به مرور زمان و مطالعه بیشتر و تأمل و تعمق دربارة “مدیریت تغییر” جایگاه و نقش “مدیریت مشاركتی” بعنوان راه كاری علمی، مفید و سازنده بیشتر هویدا شد.
زمانیكه در حال آموزش “مدیریت زمان(2)” و استفاده بهینه از وقت هستیم “مدیریت مشاركتی” یك راه كار عمده است. در بحث “مدیریت استرس جامع(3)” با هم اعتقاد به نظرات كاركنان و مشاركت آنان به عنوان ركن اساسی مطرح میشود. “مدیریت مشاركتی” پایة اساسی “مدیریت فرهنگ سازمانی(4)” را تشكیل میدهد.
در مقوله “كیفیت(5)” و “مدیریت كیفیت جامع(6)” تأكید بر “مدیریت مشاركتی” بعنوان ركن بحث كیفیت مطرح است و “توانمندسازی كاركنان(7)” در نوشتههای مدیریت همان مدیریت مشاركتی است و اذهان اكثریت قریب به اتفاق در خصوص این نوع مدیریت همانا مدیریت مشاركتی بعنوان نهایت و اوج تفكر سیستم مدیریت است.
مشاركت دادن كاركنان در تصمیمگیریها و گسترش فرهنگ تصمیمگیری گروهی و جمعی از پایههای اساسی نظام مدیریت است و ارتباط بین مدیریت مشاركتی و افزایش بهرهوری سازمانی، غیرقابل تردید است و در نهایت آنكه در نظام و فرهنگ مدیریت مقولهای مهمتر از مدیریت مشاركت جو، وجود ندارد.
قوانین ارسال دیدگاه در سایت